Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 15 NR 34:

Czyste Mistrzejowice

Projekt odrzucony: Projekt wniosku zostaje odrzucony. Podstawę odrzucenia stanowi: 1) § 10 ust. 1 pkt 6 uchwały Nr XXXV/903/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 12 lutego 2020 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, w którym ustala się, że zakres informacji niezbędnych do złożenia projektu powinien zawierać miejsce jego realizacji. 2) § 16 ust. 4 uchwały Nr XXXV/903/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 12 lutego 2020 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa: „od momentu zawiadomienia o brakach w projekcie lub konieczności dokonania modyfikacji zakresu rzeczowego, Wnioskodawca ma 14 dni na dokonanie korekty”. 3) § 17 ust. 1 uchwały Nr XXXV/903/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 12 lutego 2020 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa: w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta. 4) § 17 ust. 1 pkt 3 uchwały Nr XXXV/903/20 Rady Miasta Krakowa z dnia 12 lutego 2020 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa: „w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty które, w przypadku projektów, których szacunkowy koszt realizacji przekracza 20 tys. zł, po realizacji generowałyby roczne koszty utrzymania wyższe niż 20% wartości projektu. Ad 1. Wnioskodawca nie przedstawił propozycji konkretnych lokalizacji ustawienia 100 koszy na psie odchody na terenie Gminy Miejskiej Kraków. Ad 2. Wydział Gospodarki Komunalnej UMK w dniu 1 lipca 2020 r. zawiadomił telefonicznie i mailowo Wnioskodawcę o konieczności uzupełnienia projektu w zakresie zaproponowania konkretnych lokalizacji ustawienia 100 koszy na psie odchody. Wydział nie otrzymał odpowiedzi od Wnioskodawcy w terminie do 15 lipca 2020 r. Ad 3. Zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 3 uchwały Nr III/35/18 Rady Miasta Krakowa z dnia 19 grudnia 2018 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Kraków: „utrzymujący zwierzęta domowe zobowiązani są do niezwłocznego usuwania zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta, poprzez umieszczanie ich w przeznaczonych do tego celu koszach, a w przypadku ich braku w koszach ulicznych lub w pojemnikach na terenie nieruchomości przeznaczonych na zmieszane odpady komunalne. Aktualnie na terenie os. Mistrzejowice rozmieszczono ok. 170 szt. koszy ulicznych zlokalizowanych wzdłuż pasów drogowych, tj.: ul. Piasta Kołodzieja, ul. Kruszwickiej, ul. Swarożyca, ul. Wawelskiej, ul. Nagłowickiej, ul. Okulickiego, ul. Obrońców Warszawy. Dodatkowo tereny wewnątrz os. Piastów oraz Bohaterów Września wyposażone są w 17 szt. koszy ulicznych. Wobec powyższego, zdaniem Wydziału Gospodarki Komunalnej Urzędu Miasta Krakowa, ustawienie dodatkowych koszy na psie odchody w ww. lokalizacji nie znajduje uzasadnienia. Ad 4. Koszt zakupu i montażu 100 koszy wynosi 62 000 zł, natomiast oszacowane roczne koszty utrzymania powyższej ilości koszy wynoszą 23 851,75 zł, co stanowi 38,5 % wartości projektu.

Edycja Budżet Obywatelski 2020 Projekt lokalny - 15 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Teren Mistrzejowic

Opis projektu

Zakup i montaż 100 sztuk koszy na psie odchody. Lokalizacja do ustalenia w drodze konsultacji z Radą Dzielnicy XV Mistrzejowice.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Poprawa komfortu życia mieszkańców Mistrzejowic.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Zakup i montaż Zakup i montaż w wskazanych lokalizacjach 50 000,00 PLN
Obsługa Koszty obsługi 12 000,00 PLN
62 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Przygotowanie zadania Przygotowanie zadania druga połowa 2021 r.
Realizacja Realizacja druga połowa 2021 r.
powrót