Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 5 NR 3:

Naprawmy alejki parkowe w Parku Kleparskim

Edycja Budżet Obywatelski 2021 Projekt lokalny - 5 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Główna lokalizacja: Park Kleparski, w granicach ulic: Prądnicka/Kamienna oraz Dworzec Towarowy PKP/ Fort Kleparz, Kraków

Opis projektu

Projekt zakłada remont/naprawę istniejących alejek parkowych w lokalizacjach umożliwiających wykonanie prac naprawczych bez konieczności usuwania istniejącej zieleni. Jest to kontynuacja remontu alejek rozpoczętego 2021roku.
W ramach projektu możliwe jest wykonanie tylko napraw istniejących nawierzchni w celu ułatwienia przejścia pieszych oraz przejazdu rowerzystów przez teren Parku Kleparskiego. Korzenie rosnących drzew oraz warunki atmosferyczne doprowadziły do powstania wybrzuszeń, pęknięć i nierówności nawierzchni asfaltowej alejek parkowych. W ramach dotychczasowych prac dokonano napraw uszkodzonych części nawierzchni alejek w zakresie przydzielonych na ten cel środków finansowych.

 

Projekt wpisuje się w zakres prac związanych z planowaną rewitalizacją parku i wspierany jest przez Radę Dzielnicy V Krowodrza.
 

Projekt powstał przy współpracy Stanisława Wilka, Macieja Żmudy i Tomasza Friedigera.


 Autor projektu wyraża zgodę na zastosowanie alternatywnych rozwiązań nieprzewidzianych w tym projekcie, które spełniłyby jego podstawowe założenia. Wszystkie elementy zagospodarowania terenu, jak także konkretne lokalizacje, zostaną poddane analizie możliwości realizacji pod względem obowiązujących przepisów prawa na etapie sporządzania dokumentacji projektowej wraz z uzgodnieniami. Docelowy projekt zagospodarowania terenu zostanie skonsultowany z autorem projektu Budżetu Obywatelskiego.

UZASADNIENIE PROJEKTU

PARK KLEPARSKI ma doskonałe położenie w sąsiedztwie pętli autobusowej Nowy Kleparz oraz tramwajowego węzła przesiadkowego Dworzec Towarowy. W pobliżu powstało bardzo dużo budynków mieszkalnych i nadal powstają nowe. Park mógłby stać się atrakcją dla okolicznych mieszkańców, ale również dla turystów zainteresowanych FORTEM KLEPARZ, powstałym około 1860 roku, najważniejszym elementem ówczesnej "Twierdzy Kraków".
Realizacja projektu wpisuje się w planowaną rewitalizację parku, dzięki której park stanie się miejscem przyjaznym dla mieszkańców zarówno dzielnicy V Krowodrzy jak i dzielnic ościennych. Jest to jeden z nielicznych w okolicy terenów zielonych, czekającym jeszcze na kompleksową odbudowę.
Warto dodać, że przez teren parku przebiegają główne ciągi komunikacji pieszej i rowerowej, które znakomicie łączą 4 dzielnice (I Śródmieście, IV Prądnik Biały, V Krowodrza oraz III Prądnik Czerwony). To także najbliższe połączenie pieszo-rowerowe pomiędzy węzłami komunikacyjnymi Nowy Kleparz - Dworzec Towarowy, a także w kierunku największej krakowskiej nekropoli - Cmentarza Rakowickiego.
W parku poprawy wymagają odcinki nawierzchni alejek z istniejącymi nierównościami, spękaniami i dziurami, po których przemieszczanie się jest niewygodne oraz niebezpieczne.
Realizacja tego projektu wpłynie na poprawę bezpieczeństwa mieszkańców i uczestników ruchu na tych alejkach.

Dostrzegając powyższe mankamenty i głęboko wierząc w potencjał tego miejsca, wnioskujemy o realizację przedmiotowego projektu.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Projekt Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i decyzjami. 35 000,00 PLN
Budowa Roboty budowlane 115 000,00 PLN
150 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Projekt Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z niezbędnymi uzgodnieniami i decyzjami. 2022
Budowa Roboty budowlane 2023

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Projekt zakłada remont alejek parkowych na terenie Parku Kleparskiego na odcinkach umożliwiających przeprowadzenie napraw bez konieczności wycinania istniejącej zieleni. Remont nawierzchni poprawi komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów.
powrót