Naukowy Plac Zabaw w Nowej Hucie
Edycja Budżet Obywatelski 2021 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: NH-51, 224/3 lub Park Wiśniowy Sad
Opis projektu
Dzieci potrzebują ruchu i wyładowania nadmiaru energii, ale jednocześnie potrzebują stymulacji innych zmysłów, rozwoju kreatywności, logicznego myślenia i wielu innych umiejętności. Zasługują na różnorodność zabawek na swoim terenie. Naukowy Plac Zabaw z jednej strony dostarcza inspirującej zabawy, z drugiej strony zachęcą najmłodszych do eksperymentowania i zdobywania wiedzy. Pomagajmy dzieciom stać się małymi Odkrywcami!
Naukowy Plac Zabaw – przykładowe elementy:
- Głuchy telefon – czy można komunikować się bez prądu?
- Wir wodny – czy można wprawić wodę w wir? Gdzie, poza wodą, można zaobserwować ruch turbulentny?
- Kołyska Newtona – czym jest zasada zachowania energii i zachowania pędu?
- Peryskop – czy możesz zobaczyć obiekty, które są poza Twoim wzrokiem?
- Pisanie lustrzane – czy potrafisz pisać w lustrzanym odbiciu jak Leonardo da Vinci?
- i wiele innych!
To urządzenia, które wpływają na rozwój wszystkich zmysłów, a także zapewniają stymulację małej motoryki. Przykładowe elementy:
- Eko-kuchnia – umożliwia zabawę darami natury. Jej funkcja zmienia się w zależności od pory roku. Jest to świetne narzędzie do pracy w przedszkolu i nietypowej lekcji przyrody. Idealnie sprawdza się jako doposażenie obszaru przy standardowej piaskownicy.
- Panel sensoryczny – konstrukcja, w której zawarte są różnego rodzaju figury geometryczne, wypełnione kolorowymi szkiełkami. To sprawia, że można oglądać świat w różnych barwach i rozwijać swój zmysł wzroku i percepcji przestrzennej.
- Panel muzyczny – konstrukcja z wieloma instrumentami muzycznymi, która pozwala na rozwój zmysłu słuchu, koordynacji ruchowej, a także kreatywności.
- Plenerowa ściana do malowania – przezroczysta, dwustronna konstrukcja, która wspiera rozwój kreatywności.Dzieci mogą odrysować siebie nawzajem, a także odrysować to, co widzą w tle: przyrodę, architekturę, przedmioty. Idealnie sprawdza się w obiektach zamkniętych typu przedszkola.
- i wiele innych!
- Ścieżka praw fizyki
- Ścieżka iluzji
- Ścieżka ekologii
- Ścieżka sensoryczna
- Ścieżka muzyczna
Podane obiekty małej architektury stanowią przykład elementów wyposażenia i wskazówkę dla projektantów projektu budowlanego. Konkretne typy obiektów małej architektury i ich ilości zostają doprecyzowane na etapie uzgodnień branżowych (dostosowanie do przepisów prawa, m.in. odległości od budynków, dróg, strefy bezpieczeństwa, sieci infrastruktury technicznej). Docelowy projekt zagospodarowania terenu zostanie skonsultowany z autorem projektu Budżetu Obywatelskiego.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Naukowy Plac Zabaw ze ścieżkami edukacyjnymi wpłynie pozytywnie na wizerunek miasta wśród mieszkańców i turystów jako gminy dbającej o wszechstronny rozwój dziecka i zapewniającej innowacyjne sposoby spędzania wolnego czasu w mieście. Będzie też on pierwszym wśród dzielnic nowohuckich ogólnodostępnym Naukowym Placem Zabaw z którego skorzystać będą mogli wszyscy mieszkańcy Krakowa.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Projekt | Projekt naukowego placu zabaw | 25 000,00 PLN |
Realizacja | Zakup i realizacja zadania | 300 000,00 PLN |
325 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Dokumentacja | Przygotowanie dokumentacji projektowej | 2022 |
Realizacja | Realizacja zadania | 2023 |