Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski NR 32:

Naukowy Plac Zabaw w Nowej Hucie

Edycja Budżet Obywatelski 2021 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: NH-51, 224/3 lub Park Wiśniowy Sad

Opis projektu

Dzieci potrzebują ruchu i wyładowania nadmiaru energii, ale jednocześnie potrzebują stymulacji innych zmysłów, rozwoju kreatywności, logicznego myślenia i wielu innych umiejętności. Zasługują na różnorodność zabawek na swoim terenie. Naukowy Plac Zabaw z jednej strony dostarcza inspirującej zabawy, z drugiej strony zachęcą najmłodszych do eksperymentowania i zdobywania wiedzy. Pomagajmy dzieciom stać się małymi Odkrywcami!

 

Naukowy Plac Zabaw – przykładowe elementy:
  • Głuchy telefon – czy można komunikować się bez prądu?
  • Wir wodny – czy można wprawić wodę w wir? Gdzie, poza wodą, można zaobserwować ruch turbulentny?
  • Kołyska Newtona – czym jest zasada zachowania energii i zachowania pędu?
  • Peryskop – czy możesz zobaczyć obiekty, które są poza Twoim wzrokiem?
  • Pisanie lustrzane – czy potrafisz pisać w lustrzanym odbiciu jak Leonardo da Vinci?
  • i wiele innych!
Sensoryczny Plac Zabaw
To urządzenia, które wpływają na rozwój wszystkich zmysłów, a także zapewniają stymulację małej motoryki. Przykładowe elementy:
  • Eko-kuchnia –  umożliwia zabawę darami natury. Jej funkcja zmienia się w zależności od pory roku. Jest to świetne narzędzie do pracy w przedszkolu i nietypowej lekcji przyrody. Idealnie sprawdza się jako doposażenie obszaru przy standardowej piaskownicy.
  • Panel sensoryczny – konstrukcja, w której zawarte są różnego rodzaju figury geometryczne, wypełnione kolorowymi szkiełkami. To sprawia, że można oglądać świat w różnych barwach i rozwijać swój zmysł wzroku i percepcji przestrzennej.
  • Panel muzyczny – konstrukcja z wieloma instrumentami muzycznymi, która pozwala na rozwój zmysłu słuchu, koordynacji ruchowej, a także kreatywności.
  • Plenerowa ściana do malowania – przezroczysta, dwustronna konstrukcja, która wspiera rozwój kreatywności.Dzieci mogą odrysować siebie nawzajem, a także odrysować to, co widzą w tle: przyrodę, architekturę, przedmioty. Idealnie sprawdza się w obiektach zamkniętych typu przedszkola.
  • i wiele innych!
Naukowy Plac zabaw może stać się niezapomnianą przygodą dla całej rodziny!
---
Naukowy Plac Zabaw to również ścieżki edukacyjne, która składać się mogą z kilku stref tematycznych, zlokalizowanych w różnych częściach placu czy parku.
  • Ścieżka praw fizyki
  • Ścieżka iluzji
  • Ścieżka ekologii
  • Ścieżka sensoryczna
  • Ścieżka muzyczna

Podane obiekty małej architektury stanowią przykład elementów wyposażenia i wskazówkę dla projektantów projektu budowlanego. Konkretne typy obiektów małej architektury i ich ilości zostają doprecyzowane na etapie uzgodnień branżowych (dostosowanie do przepisów prawa, m.in. odległości od budynków, dróg, strefy bezpieczeństwa, sieci infrastruktury technicznej). Docelowy projekt zagospodarowania terenu zostanie skonsultowany z autorem projektu Budżetu Obywatelskiego.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Naukowy Plac Zabaw ze ścieżkami edukacyjnymi wpłynie pozytywnie na wizerunek miasta wśród mieszkańców i turystów jako gminy dbającej o wszechstronny rozwój dziecka i zapewniającej innowacyjne sposoby spędzania wolnego czasu w mieście. Będzie też on pierwszym wśród dzielnic nowohuckich ogólnodostępnym Naukowym Placem Zabaw z którego skorzystać będą mogli wszyscy mieszkańcy Krakowa.

 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Projekt Projekt naukowego placu zabaw 25 000,00 PLN
Realizacja Zakup i realizacja zadania 300 000,00 PLN
325 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Dokumentacja Przygotowanie dokumentacji projektowej 2022
Realizacja Realizacja zadania 2023
Charakterystyka długoterminowych skutków: Projekt zakłada budowę naukowego placu zabaw wyposażonego w urządzenia naukowe, sensoryczne i ekologiczne. Realizacja zadania stworzy rodzicom i dzieciom miejsce do spędzania wolnego czasu. Dzieci będą odkrywać, uczyć się logicznego myślenia, kreatywności.
powrót