Twoje BO rozwiń menu
Serwis uzywa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - 4 NR 6:

Szpiedzy Wiedzy: Prądnik Biały - odkryj go na nowo!

Edycja Budżet Obywatelski 2021 Projekt lokalny - 4 - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: 15 szkół podstawowych, znajdujących się na terenie Dzielnicy IV Prądnik Biały

Dodatkowe lokalizacje: SP 15, ul. Kluczborska 3; 31-271 Kraków SP 21 ul. Batalionu Skała AK 12; 31-272 Kraków, SP 51 im. S. Wyspiańskiego, Stawowa 179, 31-346 Kraków SP 58 ul. Stanisława Pigonia 2; 31-230 Kraków SP 67 w Krakowie im. Władysława Łokietka, Kaczorówka 4, 31-264 Kraków SP 68; Zespół Szkolno-Przedszkolny nr 2; ul. Porzeczkowa 3; 31-234 Kraków SP 107, ul. Zdrowa 6; 31-216 Kraków SP 109, ul. Mackiewicza 15; 31-214 Kraków SP 113; ul. Piotra Stachiewicza 33; 31-328 Kraków SP 119; ul. Czerwieńskiego 1; 31-319 Kraków Katolicka Szkoła Podstawowa im. św. Jadwigi Królowej; Władysława Łokietka 60, 30-962 Kraków Katolicka Szkoła Podstawowa im. św Joanny Molli; ul. Stelmachów 137,31-301 Kraków Szkoła Wierchy, Walerego Eljasza Radzikowskiego 52, 31-305 Kraków Szkoła Źródło; Walerego Eljasza Radzikowskiego 52 , 31-305 Kraków Prywatna Szkoła Podstawowa z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 2 im. Noblistów Polskich, ul. Pachońskiego 5M, 31-223 Kraków

Opis projektu

Scenariusze zajęć i spacerów dla dzieci ze szkół podstawowych będą bazować na interaktywnej prezentacji "Prądnik Biały - odkryj go na nowo!" dostępnej na portalu szpiedzywiedzy.pl. W czasie bezpłatnych, 45-minutowych spotkań uczestnicy poznają podstawowe fakty i ciekawostki dotyczące lokalnego dziedzictwa materialnego i tradycji Dzielnicy IV Prądnik Biały. Prowadzący zajęcia, autorzy wspomnianej prezentacji, postarają się zachęcić uczestników do samodzielnego odkrywania skarbów najbliższej okolicy. Zapisy na bezpłatne warsztaty (25 grup), realizowane w formie spotkań w szkole lub spaceru po okolicy, będą przyjmowane wg kolejności zgłoszeń. W przypadku większej ilości zgłoszeń przekażemy zainteresowanym nauczycielom scenariusze zajęć i niezbędne materiały, aby mogli samodzielnie przeprowadzić zajęcia ze swoimi klasami.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Kraków to nie tylko Stare Miasto! Każda z krakowskich dzielnic ma długą i ciekawą historię, własne zabytki, dziedzictwo i tradycje, które warto poznać... i być z nich dumnym! Jeśli lepiej poznamy swoją najbliższą okolicę, poczujemy się z nią bliżej związani, będziemy ją bardziej szanować i o nią dbać.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Wynagrodzenie osób prowadzących warsztaty: spotkania i spacery z dziećmi Koszt przeprowadzenia 1 zajęć to 150 zł, planowana liczba godzin lekcyjnych: 25 x 45 min. 3 750,00 PLN
Opracowanie scenariusza zajęć i materiałów dla nauczycieli W przypadku większej liczby zgłoszeń przekażemy zainteresowanym nauczycielom scenariusz i materiały, które będą mogły posłużyć do samodzielnego przeprowadzenia zajęć z klasą. 250,00 PLN
4 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Zbieranie zgłoszeń od zainteresowanych klas szkolnych Zgłoszenia będą przyjmowane telefonicznie i pocztą elektroniczną. Decydująca będzie kolejność zgłoszeń. styczeń-luty 2022
Realizacja zajęć Zajęcia będą realizowane w umówionych ze szkołami terminach w formie spotkań w szkole lub spacerów po okolicy szkoły. wiosna 2022

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Proponowane zadanie "Szpiedzy wiedzy: Prądnik Biały - odkryj go na nowo!" zakłada szerzenie wiedzy o lokalnym dziedzictwie kulturalnym Dzielnicy IV Krakowa wśród jej najmłodszych mieszkańców - dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Zainteresowanie najmłodszych ich najbliższym otoczeniem, dziedzictwem materialnym i tradycjami Prądnika Białego to wkład w budowę społeczeństwa świadomego swojego otoczenia, historii miejsca, w którym żyje i zaangażowanego w jego sprawy. Dzieci są też doskonałym przekaźnikiem wiedzy na swoich rodziców, którym z pewnością opowiedzą o poznanych ciekawostkach. Dużym walorem projektu jest także mozliwość przekazania scenariuszy zajęć bezpośrednio nauczycielom, którzy mogą z nich korzystać także w kolejnych latach po zakończeniu realizacji zadania.
powrót