Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 3 NR 22:

Przejście dla pieszych na Marchołta

Projekt odrzucony: Projekt zostaje odrzucony na podstawie z §17.1 pkt 7 regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa – Uchwała LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 stycznia 2021 r., zgodnie z którym w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania, które są planowane do realizacji na gruntach nienależących i niepozostających we władaniu Miasta ” oraz §17.1 pkt 6 regulaminu: „które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich w tym prawa własności” Uzasadnienie: Proponowana w projekcie lokalizacja przejścia dla pieszych to rejon budynków 39 i 28 przy ul. Marchołta. Ulica Marchołta stanowi drogę wewnętrzną o nieuregulowanym stanie prawnym i wyłącznie w części pozostaje w zarządzie Zarządu Dróg Miasta Krakowa.Wskazać należy, że działka nr 197/5, obręb: S-21, jednostka ewidencyjna: Śródmieście, na której zlokalizowany jest budynek nr 28 przy ul. Marchołta, stanowi własności osób fizycznych oraz Sp. c. „OAZA” oraz działka nr: 349/1 obręb: S-21, jednostka ewidencyjna Śródmieście, na której zlokalizowany jest budynek nr 30 przy ul. Marchołta również stanowi własności osób fizycznych oraz „Spółdzielni Mieszkaniowej „Wspólnota - INWEST" . Powyższe działki częściowo stanowią element pasa drogowego (w szczególności ciągi piesze) drogi wewnętrznej ul. Marchołta w Krakowie. W związku z powyższym brak jest możliwości realizacji przejścia poprzez m.in. obniżenie krawężników, czy montaż oznakowania pionowego w chodniku. Wprowadzenie zmian w obowiązującej organizacji ruchu na przedmiotowym odcinku drogi wewnętrznej ul. Marchołta w zakresie przedmiotu wniosku, nie jest w chwili obecnej możliwe również z uwagi na brak zaliczenia ww. ulicy do jednej z kategorii dróg publicznych w rozumieniu zapisów Ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych /Dz. U. 1985 nr 14 poz. 60, tekst ujednolicony Dz. U. 2020 poz. 470 z dnia 3 marca 2020 r./, oraz zapisy zawarte w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach /Dz. U. 2003 nr 220 poz. 2181, tekst jednolity Dz. U. 2019 poz. 2311 z dnia 9 września 2019 r./, wskazujące m.in., że przejścia dla pieszych należy lokalizować przede wszystkim przy skrzyżowaniach dróg, a w miastach należy wyznaczać je w zasadzie tylko przez ulice układu podstawowego uznane za trasy z pierwszeństwem. Równocześnie nadmieniamy, że najbliższe przejście dla pieszych na ul. Marchołta, zlokalizowane jest w rejonie skrzyżowania ul. Marchołta z ul. Bohomolca tj. w odległości niecałe 100 mb. od budynku 39 ul. Marchołta .

Edycja Budżet Obywatelski 2021 Projekt lokalny - 3 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Marchołta 39

Opis projektu

Projekt zakłada budowę przejścia dla pieszych na wysokości bloku Marchołta 39. Przejście należy zlokalizować w pobliżu wyjazdu z drogi prowadzącej do bloków numer 39-41. Na tym odcinku krawężniki chodnika powinny zostać obniżone tak, by były bardziej przyjazne dla kobiet  z wózkami dziecięcymi czy osób starszych.
 
Autor projektu wyraża zgodę na zastosowanie zmian w tym projekcie, które spełniłyby jego podstawowe założenia.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Mieszkańcy bloków 39-41 od kilku lat bezskutecznie starają się uzyskać od miasta  bezpieczne przejście dla pieszych przez ulicę. Drogę do najbliższego przystanku MPK tarasuje Im metalowe ogrodzenie sąsiedniej inwestycji. To każdorazowo wymusza na przechodniach przejście na drugą stronę drogi w niezbyt dogodnym i niebezpiecznym miejscu. 

Ogrodzenie i zaparkowane za nim auta znacznie zasłaniają  widoczność, przez co przejście przez ulicę w tym rejonie jest bardzo niebezpieczne.
Aby dostać się do pobliskiego placu zabaw "Smoczy Skwer" przy ulicy Klimka Bachledy również należy przejść na drugą stronę tej ulicy. Jest to coraz bardziej utrudnione ze względu na  zwielokrotniony ruch pojazdów na tym odcinku. Należy dodać, iż krawężniki chodnika są dość wysokie i stanowią one duży problem dla kobiet z wózkami dziecięcymi oraz dla osób starszych.
Realizacja projektu pozwoli na utworzenie dogodnego i bezpiecznego przejścia dla Mieszkańców.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Obniżenie poziomu chodnika Obniżenie poziomu chodnika 10 000,00 PLN
Znaki Drogowe Znaki Drogowe 5 000,00 PLN
Projekt przejścia + wykonanie Projekt przejścia + wykonanie 20 000,00 PLN
35 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Projekt przejścia Wykonanie projektu 01-06.2022
Wykonanie przejścia Wykonanie przejścia 06-08.2022

Galeria

powrót