Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 3
NR 35:
Do przystanku po chodniku a nie po błocie
Projekt odrzucony:
Proponowana w projekcie lokalizacja chodnika wchodzi w zakres realizowanego przez Gminę Miejską Kraków zamierzenia inwestycyjnego pn.: „Budowa linii tramwajowej KST IV (ul. Meissnera – Mistrzejowice)” , dla którego w dniu 21.12.2020 r. została zawarta umowa pomiędzy Gminą Miejską Kraków, a konsorcjum firm PPP Solutions Polska i Gulermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhuna
na budowę linii tramwajowej w modelu Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP).
Na obecnym etapie trwa przygotowanie dokumentacji projektowej dla budowy w/w linii tramwajowej. Opracowana koncepcja, która jest materiałem wyjściowym dla opracowywanego projektu, zakłada korektę drogową w obrębie ul. Dobrego Pasterza - ul. Krzesławickiej - ul. Aliny, tj. w miejscu wnioskowanego w projekcie chodnika. Ostateczne określenie zajętości terenu pod w/w inwestycję może ulec zmianom na etapie uzgadniania projektu budowlanego oraz uzyskania decyzji ZRID – zezwalającej na realizację inwestycji drogowej.
Edycja Budżet Obywatelski 2021 Projekt lokalny - 3 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: działka 346
Opis projektu
Wybudowanie chodnika na terenie zielonym, który jest najwygodniejszym skrótem dla wielu osób idących na przystanek "Park Wodny" w kierunku centrum z osiedli położonych na osiedlach wschodniego Prądnika Czerwonego i zachodnich Mistrzejowic. Obecnie jest to wydeptana ścieżka, która w lecie jest zakurzona, a po deszczu - błotnista. Wydeptany trakt pokazuje jednak, że ludzie z niego korzystają.
Chodnik o długości ok. 50 metrów powinien mieć przynajmniej 2 metry szerokości, aby mogły się na nim minąć osoby idą do i z przystanku. Na przecięciu ze ścieżką rowerową wzdłuż ul. Dobrego Pasterza powinny być wymalowane pasy oznaczające przejście i znaki poziome A-16 "Uwaga, przejście dla pieszych", aby rowerzyści wiedzieli, że należy zwolnić, a sam chodnik powinien być oznakowany z obu stron - od strony przystanku i przedłużenia ul. Krzesławickiej - znakami B-9 "zakaz wjazdu rowerów", aby rowerzyści nie robili sobie tamtędy skrótu, nie jeździli i nie rozpędzali pieszych na chodniku, gdyż mają do swojej dyspozycji ścieżkę rowerową wzdłuż ul. Dobrego Pasterza i ul. Krzesławicką, gdzie ruch rowerowy jest dopuszczony po pasie drogowym.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Wygoda dla pieszych - użytkowników komunikacji miejskiej, którzy i tak skracają sobie tamtędy drogę, a liczba codziennych potencjalnych użytkowników jest dość duża - są to mieszkający przy ul. Jana Brzechwy i w okolicach, ul. Jana Sabały i Marchołta, ul. Reduta, a także liczni mieszkańcy osiedla Oświecenia i osiedla przy ul. Franciszka Bohomolca, którzy przechodzą ul. Krzesławicką, aby dojść do tego przystanku.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
projekt | przygotowanie projektu i dokumentacji | 30 000,00 PLN |
realizacja | wykonanie chodnika | 70 000,00 PLN |
oznakowanie | znaki B-9 w postaci słupków lub tarcz namalowanych na powierzchni chodnika oraz A-16 na drodze dla rowerów | 1 000,00 PLN |
101 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
przygotowanie inwestycji | przygotowanie projektu i dokumentacji | I półrocze 2022 |
realizacja inwestycji | realizacja inwestycji | II półrocze 2022 |