Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 13 NR 31:

Ścieżka rowerowa na ulicy Dekerta

Projekt odrzucony: Zadanie odrzucone na podstawie §17 pkt. 4 i 6 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa. Uzasadnienie: Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (t.j. Dz.U. 2016 poz. 124 z późn. zm.) szerokość pasów rowerowych nie może być mniejsza niż 1,5m. Biorą pod uwagę szerokość jezdni ul. Dekerta, która przy obustronnie wyznaczonych miejscach postojowych wynosi 7m, nie jest możliwe wyznaczenie wydzielonych na jezdni pasów rowerowych o normatywnej szerokości 1,5m każdy, bez likwidacji części miejsc postojowych. ZDMK, pełniący funkcję inwestora publicznego, jest zobowiązany do przestrzegania obowiązujących przepisów prawa, w tym zapisów rozporządzeń wykonawczych do ustawy Prawo budowlane. Ponadto zgodnie ze Standardami technicznymi i wykonawczymi dla infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa (wprowadzonych Zarządzeniem nr 3113/2018 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 15.11.2018r.) w strefach uspokojonego ruchu (strefa ograniczonej prędkości do 30 km/h) m. in. na ul. Dekerta, zalecana jest integracja ruchu rowerowego i samochodowego na jezdni. Zatem realizacja założeń Budżetu Obywatelskiego nr BO.D13.31/21 stoi w sprzeczności z obowiązującym w mieście Zarządzeniem nr 3113/2018 Prezydenta Miasta Krakowa wprowadzającym określone Standardy techniczne infrastruktury rowerowej.

Edycja Budżet Obywatelski 2021 Projekt lokalny - 13 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Ulica Dekerta od skrzyżowania z ulicą Klimeckiego do estakady kolejowej (skrzyżowania z ulicą Romanowicza)

Opis projektu

Budowa wydzielonych pasów bezpiecznej trasy rowerowej wzdłuż ulicy Dekerta od skrzyżowania z ulicą Klimeckiego, na której mieści się istniejąca obecnie ścieżka do skrzyżowania z ulicą Romanowicza, gdzie przebiegać ma planowany park kolejowy ze ścieżką rowerową łączącą Muzeum Podgórza z budowaną obecnie kładką pieszo-rowerową nad Wisłą wzdłuż mostu kolejowego.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Pomimo, że od kilku lat na ulicy Dekerta obowiązuje strefa ograniczająca prędkość pojazdów do 30 km/h, infrastruktura tej ulicy nie została do tego przystosowana, przez co kierowcy nie przestrzegają ograniczenia. Powoduje to, że rowerzyści nie czują się bezpiecznie i pokonują brakujący odcinek ścieżki jadąc wąskim chodnikiem. Ulica Dekerta jest wyjątkowo szeroka, co powinno pozwolić bez problemu na wydzielenie niezależnych i bezpiecznych pasów rowerowych. Zwężenie ulicy Dekerta na tym odcinku wymusi dodatkowo przestrzeganie przez kierowców obowiązującego ograniczenia prędkości, co podniesie komfort mieszkańców poprzez zmniejszenie hałasu i zwiększy bezpieczeństwo pieszych uczestników ruchu.
Zbudowany odcinek stanie się częścią większej infrastruktury tras rowerowych łączących rozbudowujące się Zabłocie (nowe inwestycje przy ulicy Klimeckiego) z parkiem kolejowym planowanym pomiędzy dworcami Kraków-Podgórze i Kraków-Główny.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Opracowanie projektu Dokumentacja projektowa 5 000,00 PLN
Wykonanie Wykonanie bezpiecznych pasów rowerowych wraz z koniecznym zabezpieczeniem, połączeniami i znakami 104 000,00 PLN
109 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Opracowanie projektu Przygotowanie projektu pierwszy kwartał 2022
Wykonanie Budowa 650 metrowego odcinka trasy rowerowej drugi kwartał 2022

Galeria

powrót