Projekt ogólnomiejski
NR 131:
Likwidacja skrętu w prawo al. JPII-go/ul. Stella-Sawickiego
Projekt odrzucony:
Zadanie odrzucone na podstawie §17 pkt. 4 oraz pkt.6 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa. Propozycja wniosku BO zakłada zakaz skrętu w prawo dla samochodów osobowych z al. Jana Pawła II w ul. Stella- Sawickiego przy użyciu plastikowych barier drogowych U-14/U-25. Wniosek został negatywnie zaopiniowany w oparciu o opinię Zarządu Transportu Publicznego oraz Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu, zgodnie z którymi: zaproponowane zmiany uniemożliwiają ruch autobusów KMK dla linii kursującej przez al. Jana Pawła II , skręt w prawo i dalej przez ul. Stella- Sawickiego, co jest w sprzeczności z §17 pkt.4 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa; wprowadzenie proponowanego projektu wpłynie negatywnie na sytuację ruchową w rejonie węzła Rayskiego: na podstawie danych z okresu 07.06-13.06.2021 r. pozyskanych z systemu detekcji sygnalizacji świetlnej udział pojazdów korzystających z pasa do ruchu w prawo z al. Jana Pawła II stanowi ok. 17 % wszystkich pojazdów poruszających się wschodnim wlotem al. Jana Pawła II . Na powyższe wprowadzenie przedmiotowego projektu będzie skutkować przeniesieniem tego natężania ruchu na trasy alternatywne, co jest rozwiązaniem nieefektownym. Można przypuszczać , że w przypadku wprowadzenia zakazu skrętu w prawo kierowcy chcący wykonać w/w manewr będą poruszać się ul. M. Dąbrowskiej i ul. Medweckiego bądź ul. Nowohucką (poprzez zawracanie na Rondzie Dywizjonu 308) lub też będą realizować tą relację poprzez zawracanie na tarczy skrzyżowania , czego konsekwencją będzie niepotrzebne krążenie po układzie drogowym . Przeniesienie ruchu z układu podstawowego dróg na układ lokalny jest sprzeczne z zasadami prowadzenia ruchu. Ponadto spowoduje to wzrost zagrożenia ruchu z uwagi na zwiększenie natężenia ruchu na trasach cechujących się większą liczbą punktów kolizji (skrzyżowania, przejścia dla pieszych). Dodatkowo należy zauważyć, że wprowadzenie zakazu skrętu w prawo z al. Jana Pawła II w ul. Stella- Sawickiego, w przypadku nagłych zdarzeń utrudni również przejazd pojazdów uprzywilejowanych, gdyż obecna geometria skrzyżowania nie jest dostosowana do realizowania relacji skrętu w prawo z prawego pasa do jazdy na wprost. Projekt organizacji ruchu dla zakresu wniosku BO nie będzie mógł być zatwierdzony z uwagi na §8 ust. 6 pkt.2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzeniem w którym powołana jest konieczność zapewnienia efektywności organizacji ruchu.
Edycja Budżet Obywatelski 2021
Projekt ogólnomiejski
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: al. Jana Pawła II
Opis projektu
Projekt przewiduje wprowadzenie zakazu skrętu dla samochodów w prawo z al. Jana Pawła II-go w ul. Stella-Sawickiego przy użyciu plastikowych barier drogowych U-14/U-25 (80 cm wys.)(szczegóły w galerii).
P.S. Jest to kontrpropozycja do projektu z BO 2019, który został odrzucony przez jednostkę weryfikującą -> https://budzet.krakow.pl/projekty2019/914-likwidacja_swiatel_przy_ul__stella-sawickiego.html
UZASADNIENIE PROJEKTU
Realizacja projektu zdecydowanie zwiększy bezpieczeństwo rowerzystów jadących w kierunku AWF''''u od Ronda Czyżyńskiego oraz powoli płynnie przejechać światła na w/w skrzyżowaniu "na raz", w chwili obecnej jest to niemożliwe ze względu na pierwszeństwo samochodów i sygnalizację świetlną.
Kosztorys Nazwa | Opis | Koszt |
Projekt techniczny/Zezwolenia | Opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie opinii oraz wszystkich uzgodnień i zezwoleń. | 5 000,00 PLN |
Bariery drogowe | Zakup i montaż barier drogowych. | 15 000,00 PLN |
Sygnalizacja świetlna | Synchronizacja/ustawienie sygnalizacja świetlnej. | 5 000,00 PLN |
| | 25 000,00 PLN |
Harmonogram działań Nazwa | Opis | Data |
Dokumentacja | Opracowanie dokumentacji projektowej, uzyskanie opinii oraz wszystkich uzgodnień. | I połowa 2022 |
Realizacja projektu | Montaż barier oraz testy i nowa synchronizacja sygnalizacji świetlnej. | II połowa 2022 |
Galeria