Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - 1 NR 32:

Remont przejazdu rowerowego przez ulicę Pawią

Edycja Budżet Obywatelski 2021 Projekt lokalny - 1 Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Przejazd rowerowy przez ulicę Pawią i Warszawską na wysokości skrzyżowanie Pawiej z Warszawską.

Opis projektu

Zadanie ma polegać na wyremontowaniu przejazdu rowerowego w ulicy Pawiej w celu dostosowania go do odpowiednich standardów infrastruktury rowerowej, na której notowane jest coraz większe natężenie ruchu rowerowego. Obecnie w poprzek trasy rowerowej występuje osiem wysokich krawężników, a zgodnie ze standardami ogólnoświatowymi, a także krakowskimi "Standardami technicznymi dla infrastruktury rowerowej", nie stosuje się wyniesionych krawężników w takich miejscach. Zadanie remontu przejazdu rowerowego ma uwzględnić obniżenie krawężników do 0cm nad powierzchnią jezdni bądź ich całkowitą likwidacją, a także zmianę nawierzchni na bitumiczną pomiędzy jezdniami dla samochodów. Ponadto w zadaniu powinno znaleźć się odnowienie oznakowania poziomego z uwzględnieniem wypełnienia przejazdu kolorem czerwonym, a malowanie powinno odbyć się technologią grubowarstwową.

w załącznikach znajduje się grafika w lepszej rozdzielczości.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Obecnie przejazd rowerowy przez ulicę Pawią na wysokości ulicy Warszawskiej jest wyjątkowo niewygodny i nieprzyjemny dla rowerzystów i rowerzystek ze względu na osiem wysokich na kilka centymetrów krawężników poprzecznych, czterech rowków szyn, a także kilkukrotną zmianę nawierzchni (na kostkę fazową!). Realizacja tego zadania w Budżecie Obywatelskim pozwoli na zwiększenie dostępności infrastruktury rowerowej dla osób, które są mniej doświadczone w jeżdżeniu rowerem po mieście. Pozwoli również na znaczną i niepomijalną poprawę komfortu wszystkich rowerzystów i rowerzystek. Poprawa oznakowania zwiększy również poziom bezpieczeństwa wszystkich uczestników ruchu.
Należy również zwrócić uwagę na kwestię adaptacji miast do zmian klimatu. Naszym priorytetem powinny być między innymi rozbudowa i poprawa standardu istniejącej infrastruktury rowerowej - właśnie poprzez przebudowę istniejących elementów, które nie są ani potrzebne, ani wygodne.

na zdjęciu: brak krawężników poprzecznych i nawierzchnia bitumiczna na odseparowanej infrastrukturze rowerowej w Amsterdamie w Holandii.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Remont przejazdu rowerowego Obniżenie/ likwidacja krawężników i zmiana nawierzchni pomiędzy jezdniami dla samochodów 60 000,00 PLN
60 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Realizacja zadania Realizacja założeń zadania II-IV kw.2022 r.

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Remont przejazdu rowerowego przy ul.Pawiej dostosuje infrastrukturę rowerowa do obecnie obowiązujących „Standardów technicznych i wykonawczych dla infrastruktury rowerowej Miasta Krakowa" przyjętych do stosowania zarządzeniem nr 3113/2018 Prezydenta Miasta Krakowa z dnia 15.11.2018 roku. Poprawi on również komfort jazdy rowerzystek i rowerzystów.
powrót