Projekt lokalny - 12
NR 51:
Kładka na Bagry
Projekt odrzucony:
Zadanie odrzucone na podstawie §17 pkt. 7 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa.
Uzasadnienie:
Zarząd Dróg Miasta Krakowa informuje, że kładka łącząca ul. Kosiarzy z ul. Bagrową nie jest
w zarządzie i utrzymaniu tut. Jednostki. Obecnie trwają prace przygotowawcze do przejęcia kładki w utrzymanie ZDMK. Z uwagi na nieuregulowany stan prawny działek, na których posadowiona jest kładka oraz konieczne dojścia i dojazdy do obiektu, trudno określić termin przejęcia obiektu przez tut. Zarząd. W związku z powyższym nie możemy ustosunkować się co do realności proponowanych terminów realizacji prac. Przedmiotowa kładka obecnie zlokalizowana jest na działkach nr:
- 41 obr. 54 jedn. ewid. Podgórze, własność Skarb Państwa i Południowa Dyrekcja Okręgowa Kolei Państwowych, użytek tereny kolejowe;
- 40 obr. 54 jedn. ewid. Podgórze, własność Skarb Państwa, użytek tereny kolejowe;
- 82/30 obr. 27 jedn. ewid. Podgórze, własność Skarb Państwa, użytkowanie wieczyste Scholz Polska Sp. z o.o., użytek tereny kolejowe;
- 82/31 obr. 27 jedn. ewid. Podgórze, własność Skarb Państwa, użytkowanie wieczyste Scholz Polska Sp. z o.o., użytek tereny kolejowe;
- 82/26 obr. 27 jedn. ewid. Podgórze, własność Skarb Państwa, użytkowanie wieczyste osoba fizyczna, użytek tereny kolejowe;
- 82/21 obr. 27 jedn. ewid. Podgórze, własność Skarb Państwa, użytkowanie wieczyste osoba fizyczna, użytek tereny kolejowe i pastwiska trwałe;
- 82/19 obr. 27 jedn. ewid. Podgórze, własność Skarb Państwa, Gmina Prokocim (Skarb Państwa), Gmina Bieżanów z Osadą Kaim (Skarb Państwa), użytkowanie Prezydium Rady Narodowej Miasta Krakowa, inny rodzaj władania Przedsiębiorstwo Transportowo-Sprzętowe Budownictwa „Transbud-Kraków”, użytek tereny kolejowe.
U uwagi na powyższe grunty nienależące i niepozostające we władaniu Miasta, wniosek nie może być rozpatrzony pozytywnie.
Edycja Budżet Obywatelski 2021
Projekt lokalny - 12
Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Pomiędzy ulicami Kosiarzy i Bagrową
Opis projektu
W pierwszej kolejności koniczne jest wstawienie szyn wzdłuż schodów umożliwiających wygodne wtoczenie rowerów, wózków na kładkę. Dodatkowo część schodów wymaga stabilizacji, ponieważ nieznacznie klawiszują. Na metalowych elementach, kładka miejscami jest zardzewiała. Wymaga wyczyszczenia i pomalowania.
Kładka posiada oświetlenie – ok 10 punktów. Oświetlenie to jest starego typu, nieekologiczne. Projekt przewiduje wymianę opraw oświetleniowych na energooszczędne ledowe oświetlenie.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Bagry są coraz atrakcyjniejszym miejscem wypoczynku, rekreacji dla Krakowian, szczególnie dla nas mieszkańców Prokocimia i Bieżanowa. Jedyne dogodne dojście od strony naszej dzielnicy (Prokocim/Bieżanów) prowadzi przez kładkę, ponieważ dojście nad Bagry przecina sieć torów kolejowych.
Realizacja tego Budżetu poprawi estetykę kładki oraz ułatwi życie rowerzystom i rodzicom, którzy muszą dźwigać rowery i wózki po stromych schodach.
Kosztorys Nazwa | Opis | Koszt |
Wstawienie szyn na koła | Wstawienie szyn wzdłuż schodów umożliwiających wygodne wtoczenie rowerów, wózków na kładkę | 20 000,00 PLN |
Malowanie | Oczyszczenie i pomalowanie kładki | 110 000,00 PLN |
Wymiana opraw oświetleniowych | Zdemontowanie starych i założenie nowych ledowych opraw oświetleniowych - ok 10 szt. | 15 000,00 PLN |
Naprawa schodów | Stabilizacja schodów i wymiana okładziny antypoślizgowej | 45 000,00 PLN |
| | 190 000,00 PLN |
Harmonogram działań Nazwa | Opis | Data |
Przygotowanie zadania | Wykonania niezbędnej dokumentacji technicznej | pierwszy kwartał 2022 |
Wykonanie prac | Realizacja zadania | drugi kwartał 2022 |
Galeria