Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt ogólnomiejski NR 110:

Muzyka i Sacrum - kultura dla każdego

Edycja Budżet Obywatelski 2023 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

26 645,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: ul. Prosta 35, Kościół p.w. Matki Bożej Dobrej Rady

Krótki opis projektu

Bezpłatne koncerty dla mieszkańców Dzielnicy XII i nie tylko! - klasycznie - gospelovo - patriotycznie. Blisko-Bezpłatnie-Bez barier.

Opis projektu

Projekt przewiduje realizacje cyklu bezpłatnych imprez kulturalnych dla mieszkańców Dzielnicy Bieżanów-Prokocim i nie tylko.

Miejsce realizacji to Kościół Matki Bożej Dobrej Rady w Krakowie-Prokocimiu, ul. Prosta 35. 
Zgoda Proboszcza Parafii na udostępnienie świątyni znajduje się w załączniku.
Z uwagi na zróżnicowany repertuar poszczególnych wydarzeń artystycznych [koncert kolęd, muzyka klasyczna epoki baroku, warsztaty i koncert muzyki gospel, widowisko poetycko-muzyczne z utworami patriotycznymi] projekt ma szansę  zainteresować szeroki krąg odbiorców. 
Transmisji on-line na stronie https://www.facebook.com/muzykaisacrumpl umożliwi dostęp do poszczególnych imprez praktycznie nieograniczonej liczbie osób. 
W latach 2018 - 2022 zorganizowano w ramach inicjatywy Muzyka i Sacrum zorganizowano ponad 20 różnorodnych wydarzeń artystycznych, które cieszyły się dużym zainteresowaniem.
przygotowanie imprez włączają się wolontariusze ze Stowarzyszenia Pro Musica oraz Towarzystwa Przyjaciół Prokocimia im. E. i A. Jerzmanowskich.
 
W ramach cyklu zaplanowano następujące wydarzenia:
 
1. Styczeń 2024 - Charytatywny koncert kolęd i pastorałek "Poszli, znaleźli Dzieciątko" - dziecięce i młodzieżowe grupy wokalne
2. Marzec 2024 - Koncert pasyjny - "Ecce Homo" - w programie A. Scarlatti - "Stabat Mater"  [sopran, alt, Jubileuszowa Orkiestra Kameralna, dyrygent]
3. Czerwiec 2024 - warsztaty i koncert muzyki gospel - "Prokocim Gospel Voice" [instruktor wokalny, zespół kameralny] warsztaty muzyki gospel dla dzieci i młodzieży ze szkół Bieżanowa i Prokocimia [piatek-sobota] oraz Koncert finałowy uczestników i instruktorów [niedziela] - Instruktor wokalny [Daniel Cebula-Orynicz] oraz czworo muzyków, akustyk]
4. Listopad 2024 - koncert patriotyczny "Wolności bije dzwon" - chór Ave Maria, solista i akompaniator 
Impreza artystyczna pomyślana jako możliwość uczczenia kolejnej rocznicy odzyskania niepodległości z uwzględnieniem tradycji niepodległościowych Prokocimia i Podgórza jako miejsca działalności kpt. Antoniego Stawarza inicjatora procesu rozbrajania wojsk austriackich. W programie: polskie pieśni patriotyczne oraz utwory poetyckie. Koncert z udziałem solisty Jana Kowalczyka - bas/baryton i akompaniatora Ziemowita Pawlisza; oraz Chóru "Ave Maria" i dyrygenta chóru.
 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Projekt ma szansę zaspokoić potrzeby kulturalne mieszkańców Dzielnicy. Adresowany jest szczególnie do osób, które  z przyczyn ekonomicznych, zdrowotnych [niepełnosprawność] itp. nie skorzystają z oferty kulturalnej w centrum Krakowa. Stwórzmy możliwość zaspokajania potrzeb kulturalnych w miejscu zamieszkania, blisko domu.

Miejsce realizacji - świątynia w Prokocimiu posiada blisko położony parking z którego łatwo jest dotrzeć do bocznego wejścia wyposażonego w podjazd dla niepełnosprawnych.
Kierując się zasadą "kultury dostępnej" projekt przyczyni się do przeciwdziałania wykluczeniu z uczestnictwa w kulturze pewnych grup mieszkańców.
Stwórzmy kulturalne centrum - poza Centrum na zasadzie Blisko-Bezpłatnie-Bez barier
 
Dzięki realizacji zadania "Muzyka i Sacrum - kultura dla każdego" mieszkańcy:
 - uzyskają łatwy, bezpłatny dostęp do oferty kulturalnej w miejscu zamieszkania => obiekt znajduje się na terenie Dzielnicy XII, posiada parking oraz podjazdy dla niepełnosprawnych. Mieszkańcy innych dzielnic mogą łatwo dotrzeć komunikacją miejską. = > przystanki nieopodal 
- będą mieli możliwość obcowania z "kulturą wysoką" dzięki zaangażowaniu profesjonalnych artystów i odpowiednio dobranemu, wartościowemu repertuarowi 
- zdobędą wiedzę na temat kompozytorów wykonywanych dzieł - rozwiną w sobie potrzebę kontaktu z kulturą - zbudują lub wzmocnią kompetencje odbioru treści kulturalnych => poprzez cykliczność wydarzeń - odkryją znaczenie wartości niematerialnych i estetycznych w życiu człowieka 
- mają szansę na integrację społeczną wokół ośrodka kultury.
 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Honoraria wykonawców styczeń - grupy dziecięce i młodzieżowe -bezpłatnie; marzec - 12 muzyków orkiestry, organista, dyrygent, 2 solistów; czerwiec - instruktor wokalny gospel, zespół kameralny; listopad - solista i akompaniator, trio instrumentalne, chór bezpłatnie 21 100,00 PLN
ZAIKS 11% honorarium 2 321,00 PLN
Reklama 20 plakatów x 2,80 x 4 koncerty 224,00 PLN
Obsługa akustyczna Zatrudnienie akustyka do koncertu gospel w czerwcu 2 000,00 PLN
Wypożyczenie instrumentu Wypożyczenie, transport i strojenie przenośnych organów tzw. pozytywu do koncertu w marcu. 1 000,00 PLN
26 645,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Opracowanie repertuaru Szczegółowe opracowanie repertuaru i ustalenie liczby wykonawców. -Szczegółowe ustalenie repertuaru i scenariusza koncertu => koordynator/kierownik artystyczny projektu i wykonawcy ok. 2miesiące przed wydarzeniem
Angażowanie wykonawców Wstępne rozmowy w wykonawcami. Sporządzanie i podpisywanie umów z wykonawcami => koordynator zadania ok. 2 miesiące przed wydarzeniem
Umowy z ZAIKS Zgłaszanie imprez i podpisywanie umów licencyjnych z ZAIKS ok. 6 tyg. przed wydarzeniem
Patronat medialny Pozyskiwanie patronów medialnych, redagowanie i przesyłanie informacji o imprezie ok 6 tygodni przed koncertem
Reklama Opracowanie materiałów reklamowych [plakaty] ich drukowanie oraz dystrybucja. ok. 3 tyg. przed każdym koncertem
Próby przed koncertem Zaplanowanie i przeprowadzenie prób z wykonawcami poszczególnych koncertów minimum tydzień przed imprezą
Próba generalna Przeprowadzenie próby generalnej z wszystkimi wykonawcami danej imprezy- kierownik artystyczny/koordynator, wykonawcy, konferansjer 1 dzień przed daną impreza
Przygotowanie obiektu Sprzątanie i dekorowanie obiektu wewnątrz, transport i ekspozycja materiałów reklamowych [roll-upy] Sprzątanie po koncercie, usuwanie materiałów reklamowych z przestrzeni osiedla - wolontariusze 1 dzień przed i 1 dzień po imprezie
Realizacja imprezy wykonanie danego koncertu i przeprowadzenie transmisji on-line w terminach wyznaczonych
Podsumowanie współpracy z patronami medialnymi Przygotowanie i przesłanie patronom medialnym materiałów dokumentujących wywiązanie się organizatorów z deklarowanych obowiązków reklamowych wobec patronów - koordynator projektu. Zwrot roll-upów do poszczególnych redakcji - wolontariusz do tygodnia po danej imprezie
Rozliczenia z wykonawcami Regulowanie należności dla wykonawców zgodnie z umowami nie później niż 14 dni po danym koncercie
Podsumowanie projektu Podsumowanie prac związanych z projektem. Przygotowanie sprawozdania merytorycznego i finansowego. Przesłanie sprawozdania do odpowiednich instytucji => pracownik nadzorujący realizację projektu = operator Po ostatnim koncercie - w terminie zalecanym

Załączniki

Charakterystyka długoterminowych skutków: Realizacja projektu poszerzy ofertę kulturalną, pozytywnie wpłynie na promocję i kontakt z kulturą wysoką, zachęci mieszkańców do częstszego korzystania z takiej formy spędzania czasu wolnego. Projekt organizowany jest pod hasłem „Kulturalne centrum - poza centrum. Blisko - Bezpłatnie - Bez barier” co spowoduje skorzystanie z tej oferty i ofert podobnych przez osoby niepełnosprawne oraz osoby o niższym statusie ekonomicznym. Patrząc na ubiegłoroczne realizacje takich koncertów projekt jest odpowiedzią na zapotrzebowanie ze strony mieszkańców i przyczyni się do powstania nowej oferty kulturalnej dla wszystkich mieszkańców. Projekt zakłada stworzenie dla wszystkich mieszkańców dzielnicy kulturalnego centrum, pozwoli rozwinąć w sobie potrzebę kontaktu z kulturą, a poprzez cykliczność wydarzeń mieszkańcy zbudują i wzmocnią kompetencje odbioru treści kulturalnych.
powrót