Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica IV NR 4:

Jednokierunkowa Jabłonna

Projekt odrzucony: Zgodnie z § 17. pkt. 1. ust. 4 Uchwały nr LI/1410/21 z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu Budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty: - które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta. Wniosek zakłada wprowadzenie stałej organizacji ruchu na ul. Jabłonnej, zakładającej jeden kierunek ruchu dla pojazdów. Na podstawie informacji uzyskanych z Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu, aktualnie na ul. Jabłonnej obowiązuje ruch jednokierunkowy. Biorąc pod uwagę złożony w ramach budżetu obywatelskiego wniosek nr BO.D4.5/23 pn.: Dwukierunkowa Jabłonna, według opinii Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu aktualnie nie jest możliwe jednoznaczne określenie wariantu organizacji ruchu, który będzie najbardziej optymalny dla tego rejonu (podczas prowadzenia ww. prac zmieniana była organizacja ruchu w zależności od potrzeb). Powyższe wynika z faktu, że w północnej części Krakowa, w tym w rejonie ul. Jabłonnej, w jednym okresie skumulowały się dwie duże inwestycje, tj. budowa linii tramwajowej KST III Krowodrza Górka – Górka Narodowa oraz rozbudowa al. 29 Listopada. Dopiero po zakończeniu tych kluczowych inwestycji będzie możliwe określenie docelowego sposobu poruszania się pojazdów w tym rejonie miasta. Ponadto, na charakterystykę ruchu w omawianej części miasta Krakowa wpłynie także ukończenie Trasy Wolbromskiej oraz drogi S52. Ponadto, złożony wniosek zakłada, że o przeznaczeniu drogi, w tym obowiązującej organizacji ruchu powinni zdecydować wszyscy płatnicy podatków w Krakowie. Zgodnie z ustawą o drogach publicznych to do zarządcy drogi należy realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu. Ustalenie organizacji ruchu odbywa się w oparciu o obowiązujące przepisy, bezpieczeństwo ruchu drogowego biorąc pod uwagę interes ogólnospołeczny, w tym również przy współpracy m.in. z Policją.

Edycja Budżet Obywatelski 2023 Projekt lokalny - Dzielnica IV Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

25 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: ulica Jabłonna

Krótki opis projektu

Jednokierunkowa ulica Jabłonna z naprzemiennym parkowaniem oraz wyspami je oznaczającymi i innymi znakami

Opis projektu

Projekt uwzględnia przede wszystkim montaż kilku znaków:

1x D-3, 1x B-2, 1x C-8, 1x B-21 i 1x B-22 do właściwego oznakowania ulicy Jabłonnej i jej okolicy.
Projekt przewiduje też dodatkowe środki na ewentualne dodatkowe znaki ograniczenia tonażu i inne, a także ewentualne wyspy i linie poziome mające uspokoić ruch i wprowadzić naprzemienne parkowanie.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Ulica Jabłonna z uwagi na obecnie toczące się liczne prace na północy Krakowa , ma znaczenie strategiczne dla dużej części dzielnicy Prądnik Biały, które jednak utraci po oddaniu takich inwestycji jak: budowa tramwaju na Górkę Narodową, rozbudowa Alei 29 Listopada, budowa Północnej Obwodnicy Krakowa S-52 oraz budowa nowego wlotu od Warszawy, w postaci trasy S-7 na odcinku Widoma - Kraków. Po oddaniu tych inwestycji, ulica Jabłonna znów nabierze lokalnego charakteru, zaś funkcję drogi zbiorczej będzie pełnić rozbudowana Al. 29 listopada, na której ruch znacząco spadnie z racji oddania S-7 i S-52.
Skoro ulica znów nabierze lokalnego charakteru, to najpóźniej w dniu oddania ostatniej z ww. inwestycji powinna zostać wprowadzona organizacja ruchu zgodna z wolą jej mieszkańców.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
znaki podstawowe B-2, D-3, C-8, B-21 i B-22 2 500,00 PLN
znaki dodatkowe wszelkie dodatkowe i opcjonalne oznakowanie, jak linie poziome. 22 500,00 PLN
25 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
projekt opracowanie projektu organizacji ruchu 2023
realizacja realizacja zadania 2024

Galeria

powrót