Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica IV NR 40:

Sprzątajmy po swoim psie.

Projekt odrzucony: Podstawę odrzucenia stanowią: 1) § 17 ust. 1 pkt 4 uchwały Nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa: „w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta”; Ad. 1. Zgodnie z art. 31 ust. 1 pkt 3 uchwały Nr LXXXIII/2359/22 Rady Miasta Krakowa z dnia 27 kwietnia 2022 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miejskiej Kraków: „utrzymujący zwierzęta domowe zobowiązani są do: niezwłocznego usuwania zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta, poprzez umieszczanie ich w przeznaczonych do tego celu koszach, a w przypadku ich braku w koszach ulicznych lub w pojemnikach na terenie nieruchomości przeznaczonych na niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne. ” Ponadto w obszarze będącym przedmiotem projektu obecnie rozmieszczonych jest około 412 sztuk koszy ulicznych. Kosze te opróżniane są z częstotliwością od jeden raz dziennie – do dwa razy w tygodniu. 2) § 17 ust. 1 pkt 3 uchwały Nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa: „w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty które, w przypadku projektów, których szacunkowy koszt realizacji przekracza 20 tys. zł, po realizacji generowałyby roczne koszty utrzymania wyższe niż 20 % wartości projektu. Ad. 2. Zakup 50 koszy ulicznych w tym na psie odchody wyniesie 40 000,00 zł, a łączne szacunkowe roczne koszty utrzymania 50 koszy (ulicznych na odpady w tym na psie odchody) wyniesie 74268,00 zł. Natomiast zakup 50 tablic przypominających o sprzątaniu po swoim pupilu wyniesie 20250,00 zł. Łączny koszt realizacji projektu wyniosą 134 518,00 zł, a roczne koszty utrzymania stanowią 55 % wartości projektu. 3) § 17 ust. 1 pkt 7 uchwały Nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa: „w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które są planowane do realizacji na gruntach nie należących i nie pozostających we władaniu Miasta”. Ad. 3. Proponowane lokalizacje 2 koszy na odpady znajdują się na działkach należących osób prywatnych (działki nr 4/13 oraz 4/9 obr. K- 44 Krowodrza). 4) § 17 ust. 1 pkt 5 uchwały Nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa: „w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty, które wymagają współpracy instytucjonalnej, jeżeli osoby odpowiedzialne za kierowanie daną instytucją nie przedstawiły wyraźnej, pisemnej gotowości do współpracy w formie oświadczenia”; Ad. 4. Wnioskodawca nie pozyskał oświadczenia o współpracy instytucjonalnej w odniesieniu do działki 52 obr. K-44. Działka ta pozostaje w trwałym zarządzie Samorządowego Żłobka nr 24 w Krakowie.

Edycja Budżet Obywatelski 2023 Projekt lokalny - Dzielnica IV Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

135 250,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: dzielnica Prądnik Biały

Dodatkowe lokalizacje: Kosze i tabliczki zostaną zamontowane w miejscach wskazanych przez mieszkańców.

Krótki opis projektu

Projekt zakłada zakup koszy na psie odchody i tabliczek przypominających o posprzątaniu po swoim pupilu. Kosze i tabliczki zostaną zamontowane w miejscach wskazanych przez mieszkańców.

Opis projektu

Projekt zakłada zakup 50 sztuk koszy na psie odchody oraz 50 tabliczek przypominających o sprzątaniu po swoim pupilu. 

 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Konieczność zakupu podyktowana jest uwagami mieszkańców. 

Na terenach gminnych brakuje koszy na psie odchody. 
W ostatnim czasie co raz rzadziej tereny gminne są sprzątane dlatego koniecznym jest zamontowanie większej ilości koszy oraz tabliczek. 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
zakup tabliczek zakup tabliczek 50 x 100 zł 20 250,00 PLN
koszty opróżniania - utrzymanie koszty opróżniania - utrzymanie 75 000,00 PLN
zakup koszy na psie odchody zakup koszy na psie odchody 50 x 800 zł 40 000,00 PLN
135 250,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
zakup koszy na psie odchody zakup koszy na psie odchody 2024
zakup tabliczek zakup tabliczek 2024
powrót