Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica IV NR 9:

Przejście dla pieszych nad torami przez ul. Conrada

Projekt odrzucony: Zadanie odrzucone na podstawie §2 oraz §17 ust. 1 pkt. 2 i 6 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa. Wniosek zakłada wykonanie przejścia dla pieszych na wiadukcie w ciągu ulicy Conrada, pod którym przebiega linia kolejowa. Ulica Conrada jest drogą dwujezdniową, dwukierunkową o dopuszczalnej prędkości 70 km/h. Z tego względu, w oparciu o obowiązujące przepisy prawa tj.: „Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych”, jak również rekomendowane przez Ministra Infrastruktury „Wytyczne projektowania infrastruktury dla pieszych”, wyznaczenie miejsca we wskazanej lokalizacji wymaga wyposażenia w sygnalizację świetlną. Mając na względzie powyższe oraz istniejącą infrastrukturę drogową w obszarze obiektu inżynieryjnego, nie ma możliwości realizacji przedmiotowego zadania bez konieczności wprowadzenia zmian w przekroju ul. Conrada oraz instalacji sygnalizacji świetlnej. Istniejące szerokości poszczególnych elementów ulicy uniemożliwiają montaż infrastruktury sygnalizacyjnej wraz z zapewnieniem odpowiednich skrajni drogowych oraz przestrzeni użytkowej dla niechronionych uczestników ruchu, jak również wyspy azylu pomiędzy jezdniami przedmiotowej ulicy. Biorąc pod uwagę prawne oraz techniczne względy związane z realizacją złożonego wniosku, tj. konieczność przebudowy/rozbudowy istniejącego obiektu inżynieryjnego oraz mając na względzie znaczny wzrost kosztów – opiniuje się negatywnie zaproponowane zadanie. (Koszt przebudowy/rozbudowy istniejącego obiektu to ok. 2 – 3 mln. zł). Ponadto, dla tego rodzaju prac wskazane jest w pierwszej kolejności wykonanie koncepcji, a w dalszej kolejności opracowanie dokumentacji projektowej i finalnie realizacja prac w terenie, co w takim przypadku wydłuża proces inwestycyjny. Regulamin budżetu obywatelskiego zakłada realizacje projektów w cyklu jednorocznym lub dwuletnim, gdzie w tym przypadku należałoby założyć cykl przynajmniej trzyletni.

Edycja Budżet Obywatelski 2023 Projekt lokalny - Dzielnica IV Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

50 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: wiadukt kolejowy w ciągu ul. Josepha Conrada

Krótki opis projektu

Wykonanie przejścia dla pieszych na wiadukcie w bliskiej odległości od schodków obok torów kolejowych, przechodzących pod ul. Conrada, tak aby nie trzeba było przechodzić nielegalnie i niebezpiecznie przez tory i nie chodzić też bardzo okrężną drogą.

Opis projektu

Projekt zakłada wyznaczenie przejścia dla pieszych z azylem pośrodku drogi, oświetlonego, poprzedzonego słupkami podobnie jak istniejące około 300 metrów dalej przejście przy stacji benzynowej. Do przejścia będzie można łatwo dojść schodkami które są z obu stron nasypu drogi, przez co droga, którą musi pokonać pieszy, skróci się kilkukrotnie.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Jedyny sposób przedostania się przez ulicę Conrada wymaga absurdalnego nadkładania drogi, co zniechęca do korzystania z istniejących przejść. Jednocześnie najszybciej jest przejść pod wiaduktem, przez torowisko, co jest nielegalne i niebezpieczne, a jednak bardzo częste, czego dowodzą wydeptane tamtędy ścieżki. Przejście bliżej stacji benzynowej nie jest wystarczająco blisko, więc wielu mieszkańców z niego nie korzysta. Wyznaczenie przejścia na wiadukcie pozwoli im na bezpieczne przejście na drugą stronę tej ruchliwej drogi, a ponadto przyczyni się do poprawy warunków akustycznych, ponieważ kierowcy będą musieli jechać trochę wolniej i uważniej. Paradoksalnie możliwe że nawet poprawi się ich zachowanie na tym istniejącym już przejściu,  bo często dzieją się tam dramatyczne sytuacje. Ruch samochodowy nie ucierpi zbyt mocno, ponieważ i tak co kawałek na tej drodze są światła, , więc trzeba się zatrzymać, a w godzinach szczytu i tak jedzie się powoli bo tam są od lat korki. Ponadto niedługo zostanie oddana obwodnica przez Zielonki, która powinna odciążyć tę ulicę z ruchu tranzytowego, zostawiając więcej miejsca na życie mieszkańcom miasta. Komfort ich życia wzrośnie zaś, bo nie będą zmuszeni do wędrowania kilkuset metrów wzdłuż ruchliwej drogi po wąskim i krzywym chodniku tylko po to by wyjść z psem na łąkę lub iść po zakupy...

Na czerwono zaznaczono obecny sposób pokonywania drogi, na niebiesko proponowane rozwiązanie. Kolor biały to przejście przez ulicę.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
wyznaczenie przejścia oznakowanie, malowanie pasów, demontaż barier na środku drogi, nowa nawierzchnia z kostki brukowej, oświetlenie 50 000,00 PLN
50 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
wyznaczenie przejścia prace związanie z wyznaczeniem przejścia styczeń-kwiecień2024

Galeria

powrót