Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica XI NR 27:

Warsztaty sensoryczne dla dzieci

Edycja Budżet Obywatelski 2023 Projekt lokalny - Dzielnica XI Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

210 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Szkoła Podstawowa nr 149 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego, Szkoła Podstawowa nr 162 z O.I. im. W. Szafera, Przedszkole Samorządowe nr 6 im. M. Jordana

Krótki opis projektu

Warsztaty mają na celu rozbudzenie w dzieciach ciekawości świata przy wykorzystaniu wszystkich zmysłów. Stanowią doskonałą formę rozwoju sprawności ręki i całego ciała.

Opis projektu

Projekt skierowany jest  do dzieci klas 0-1. Warsztaty sensoryczna to głównie zestaw ćwiczeń i czynności poprawiających integrację sensoryczną dziecka, czyli usprawniający sposób, w jaki odbiera ono i porządkuje wrażenia zmysłowe płynące ze świata. Wszystkie zajęci będą organizowane poprzez zabawę co staje się dla dziecka bardzo atrakcyjną formą spędzania czasu. Warsztaty mają rozbudzić w dzieciach chęć eksploracji świata wszystkim zmysłami (dotyk, słuch, wzrok itd.). Jednocześni będą formą obserwacji przez terapeutę, aby dostrzec ewentualne dzieci z zaburzoną integracją sensoryczną. Takie dzieci nie potrafią prawidłowo przetwarzać bodźców ze świata zewnętrznego, które docierają do nich za pośrednictwem zmysłów i reagują na nie strachem, agresją lub nadpobudliwością ruchową, ponieważ nie nadarzają z przetwarzaniem informacji płynących z otoczenia.

Zajęcia będą się odbywały się w 1 raz w tygodniu (4 razy w miesiącu po 1 h 45 minutowej) po 6 grup 20 osobowych w SP nr 149,162 oraz w Przedszkolu nr 6.   Warsztaty sensoryczne dla dzieci klas 0-1 będą prowadzone od IV do VI oraz od IX do XI 2024r.    

UZASADNIENIE PROJEKTU

 
Głównym zadaniem projektu jest pokazanie dzieciom możliwości poznawania świata korzystając ze zmysłów.

Integracja sensoryczna odwołuje się do związków pomiędzy zachowaniem, a przebiegiem procesów nerwowych w ośrodkowym układzie nerwowym. Proces integracji sensorycznej to proces, którego nie jesteśmy w stanie obserwować w mózgu człowieka. O jego istnieniu i prawidłowościach możemy jedynie wnioskować na podstawie zewnętrznych objawów. Obserwując deficyty człowieka w zachowaniu stawiamy hipotezy, dokonując diagnozy otrzymujemy wskazania do pracy terapeutycznej. 
Warsztaty będą doskonałą formą rozwoju dzieci w zakresie motoryki małej i dużej. Dziecko w okresie 6-7 lat niejednokrotnie ma trudności z pisaniem, kolorowaniem lub odpowiednim trzymaniem narzędzia pisarskiego, te umiejętności są niezbędne na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Warsztaty będą doskonałą formą ćwiczeń w tym zakresie. Poprzez zabawę kierowaną przez terapeutę, dzieci będą usprawniały umiejętności motoryczne, koordynację wzrokowo - ruchową, umiejętności motoryki dużej. W przypadku zaobserwowania nieprawidłowości w zakresie przetwarzania sensorycznego, dzieci uzyskają wsparcie w zakresie trudności, rodzice wskazówki do dalszej pracy z dzieckiem. 

 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Organizacja i przeprowadzenie warsztatów wraz z pomocami ( piłki, deski rotacyjne, deskorolki, materiał grafomotoryczny itp) Wynagrodzenie terapeuty ( SP 149:6 grup x400złx 12 tyg.) ( SP 162:6 grup tj.6 grup x 400złx 12 tyg.);Przedszkole nr 6: 6 grup x400złx 12 tyg.)czyli 9600zł x6 m-cy x3 jednostki oświatowe oraz pomoce 20000zł 192 800,00 PLN
Działania promocyjne Plakaty i ulotki 1 000,00 PLN
Wynajem Sali –SP nr 149,SP nr 162, Przedszkole nr 6 6 grup x 45 min x 50zł tj.900ozłx 6 m-cy x3 jednostki oświatowe . 16 200,00 PLN
210 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wynajem sali Wynajem sali IV-VI 2024 i IX-XI 2024
Organizacja i przeprowadzenie warsztatów wraz z pomocami Realizacja warsztatów IV - XI 2024
Działania promocyjne Plakaty, ulotki 2024
Charakterystyka długoterminowych skutków: Celem projektu BO.D11.27/23 „Warsztaty sensoryczne dla dzieci” jest udział dzieci w warsztatach sensorycznych polegających na możliwości poznania świata korzystając ze zmysłów. Warsztaty będą doskonałą formą rozwoju dzieci w zakresie motoryki małej i dużej. Poprzez zabawę dzieci będą usprawniały umiejętności motoryczne, koordynację wzrokowo-ruchową oraz umiejętności motoryki dużej.
powrót