Warsztaty sensoryczne dla dzieci
Edycja Budżet Obywatelski 2023 Projekt lokalny - Dzielnica XI Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Szkoła Podstawowa nr 149 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego, Szkoła Podstawowa nr 162 z O.I. im. W. Szafera, Przedszkole Samorządowe nr 6 im. M. Jordana
Krótki opis projektu
Warsztaty mają na celu rozbudzenie w dzieciach ciekawości świata przy wykorzystaniu wszystkich zmysłów. Stanowią doskonałą formę rozwoju sprawności ręki i całego ciała.
Opis projektu
Projekt skierowany jest do dzieci klas 0-1. Warsztaty sensoryczna to głównie zestaw ćwiczeń i czynności poprawiających integrację sensoryczną dziecka, czyli usprawniający sposób, w jaki odbiera ono i porządkuje wrażenia zmysłowe płynące ze świata. Wszystkie zajęci będą organizowane poprzez zabawę co staje się dla dziecka bardzo atrakcyjną formą spędzania czasu. Warsztaty mają rozbudzić w dzieciach chęć eksploracji świata wszystkim zmysłami (dotyk, słuch, wzrok itd.). Jednocześni będą formą obserwacji przez terapeutę, aby dostrzec ewentualne dzieci z zaburzoną integracją sensoryczną. Takie dzieci nie potrafią prawidłowo przetwarzać bodźców ze świata zewnętrznego, które docierają do nich za pośrednictwem zmysłów i reagują na nie strachem, agresją lub nadpobudliwością ruchową, ponieważ nie nadarzają z przetwarzaniem informacji płynących z otoczenia.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Integracja sensoryczna odwołuje się do związków pomiędzy zachowaniem, a przebiegiem procesów nerwowych w ośrodkowym układzie nerwowym. Proces integracji sensorycznej to proces, którego nie jesteśmy w stanie obserwować w mózgu człowieka. O jego istnieniu i prawidłowościach możemy jedynie wnioskować na podstawie zewnętrznych objawów. Obserwując deficyty człowieka w zachowaniu stawiamy hipotezy, dokonując diagnozy otrzymujemy wskazania do pracy terapeutycznej.
Warsztaty będą doskonałą formą rozwoju dzieci w zakresie motoryki małej i dużej. Dziecko w okresie 6-7 lat niejednokrotnie ma trudności z pisaniem, kolorowaniem lub odpowiednim trzymaniem narzędzia pisarskiego, te umiejętności są niezbędne na etapie edukacji wczesnoszkolnej. Warsztaty będą doskonałą formą ćwiczeń w tym zakresie. Poprzez zabawę kierowaną przez terapeutę, dzieci będą usprawniały umiejętności motoryczne, koordynację wzrokowo - ruchową, umiejętności motoryki dużej. W przypadku zaobserwowania nieprawidłowości w zakresie przetwarzania sensorycznego, dzieci uzyskają wsparcie w zakresie trudności, rodzice wskazówki do dalszej pracy z dzieckiem.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Organizacja i przeprowadzenie warsztatów wraz z pomocami ( piłki, deski rotacyjne, deskorolki, materiał grafomotoryczny itp) | Wynagrodzenie terapeuty ( SP 149:6 grup x400złx 12 tyg.) ( SP 162:6 grup tj.6 grup x 400złx 12 tyg.);Przedszkole nr 6: 6 grup x400złx 12 tyg.)czyli 9600zł x6 m-cy x3 jednostki oświatowe oraz pomoce 20000zł | 192 800,00 PLN |
Działania promocyjne | Plakaty i ulotki | 1 000,00 PLN |
Wynajem Sali –SP nr 149,SP nr 162, Przedszkole nr 6 | 6 grup x 45 min x 50zł tj.900ozłx 6 m-cy x3 jednostki oświatowe . | 16 200,00 PLN |
210 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Wynajem sali | Wynajem sali | IV-VI 2024 i IX-XI 2024 |
Organizacja i przeprowadzenie warsztatów wraz z pomocami | Realizacja warsztatów | IV - XI 2024 |
Działania promocyjne | Plakaty, ulotki | 2024 |