Defibrylator (AED) - uratuj komuś życie!
Edycja Budżet Obywatelski 2023 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Kraków
Krótki opis projektu
Defibrylator (AED) może ocalić komuś życie. Sam powie, jak go obsługiwać, w kilka sekund zbada pracę serca oraz wygeneruje impuls elektryczny. Projekt ma na celu rozpropagowanie wiedzy stosowaniu i lokalizacji defibrylatorów w Krakowie.
Opis projektu
Defibrylator zewnętrzny AED (Automated External Defibrillator), czyli specjalistyczne urządzenie medyczne pozwalające uratować życie osoby, u której doszło do nagłego zatrzymania krążenia. Polskie prawo nie reguluje, kto może używać defibrylatora AED. Tak więc może być on stosowany przez każdą osobę, niezależnie od przebytego wcześniej kursu pierwszej pomocy. AED jest na tyle intuicyjne i proste w obsłudze, że samo przeprowadzi ratownika krok po kroku przez defibrylację.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Defibrylator AED to urządzenie, bez którego trudno wyobrazić sobie skuteczną resuscytację. Dzięki intuicyjnej obsłudze i sięga po niego coraz więcej osób. Dzięki użyciu AED szanse na uratowanie życia rosną nawet do 75%. Warto więc szerzyć świadomość rosnącej dostępności AED w przestrzeni publicznej i tym samym przyczynić się do zmniejszenia umieralności i trwałych urazów i chorób wśród mieszkańców miasta.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
zakup | zakupu automatycznych defibrylatorów zewnętrznych (AED) | 50 000,00 PLN |
reklama kampanii społecznej w pojazdach MPK | przygotowanie reklamy i wyświetlane we wnętrzach tramwajów i autobusów | 50 000,00 PLN |
spot telewizyjny | przygotowanie spotu dla tv publicznej (TVP3 Kraków) i mediów samorządowych i wyświetlanie | 50 000,00 PLN |
150 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
zakup defibrylatorów | zakup defibrylatorów | I kwartał 2024 |
przygotowanie spotu | przygotowanie reklamy/spotu i wyświetlane we wnętrzach tramwajów i autobusów oraz telewizji | II kwartał 2024 |
wyświetlanie spotu w MPK i telewizji | reklama kampanii społecznej w pojazdach MPK i telewizji | III i IV kwartał 2024 |