Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica VII NR 10:

Parking przy Sokolej dla mieszkańców Bielan i gości

Projekt odrzucony: Zgodnie z § 17. pkt. 1. ust. 4 i 6 Uchwały nr LI/1410/21 z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu Budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty: - które w dniu zgłoszenia stoją w sprzeczności z obowiązującymi w mieście planami, politykami, strategiami, programami i innymi uchwałami Rady i zarządzeniami Prezydenta, - które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności. Projekt zakłada budowę parkingu na działce nr 739 obręb K-21. Jest to działka, która znajduje się w obszarze obowiązującego Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego „Bielany” i oznaczona jest symbolem MN.21, tj. Tereny zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej. Dopuszcza się na tym terenie lokalizację miejsc postojowych, jak również określony został minimalny wskaźnik terenu biologicznie czynnego na poziomie 60%. Wskazana we wniosku działka położona jest w obrębie skrzyżowania ulic Orlej i Sokolej, gdzie budowa miejsc postojowych może wpłynąć negatywnie na zachowanie trójkąta widoczności, gdzie zgodnie z przepisami o ruchu drogowym należy zachować odległość 10 m od skrzyżowania. Równocześnie do parkingu należałoby zaprojektować dojście oraz zapewnić prawidłowy wjazd i wyjazd z parkingu. W związku z tym, że ul. Sokola oraz ul. Orla aktualnie są drogami nieurządzonymi, celem zapewnienia odpowiedniego wjazdu i wyjazdu z parkingu, jak również zapewnienie wszystkich warunków związanych z widocznością, w szczególności widocznością na skrzyżowaniu ulic Sokolej i Orlej, zasadna byłaby przebudowa całego skrzyżowania ulic Sokolej i Orlej do parametrów przewidzianych w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego. Ponadto wskazana działka graniczy z działkami o symbolu użytku „B” Tereny mieszkaniowe, gdzie konieczne jest odsunięcie się od ww. działek na odległość min. 3 m, w przypadku lokalizacji miejsc postojowych do 10, w tym dodatkowo, miejsca postojowe powinny być sytuowane od okien budynków mieszkalnych w odległości min. 7 m (Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie). Ponadto, celem zapewnienia właściwej obsługi miejsc postojowych na terenie tej działki wraz z miejscami postojowymi konieczne byłoby umiejscowienie jezdni manewrowej, której szerokość powinna wynosić min. 5 m w przypadku parkowania prostopadłego, 4 m w przypadku parkowania pod kątem 60o, 3,5 m w przypadku parkowania pod kątem 45o, 3 m w przypadku parkowania równoległego (Rozporządzenie Ministra transportu i gospodarki wodnej w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie). Działka nr 739 obr. K-21 posiada szerokość 11 m, dlatego uwzględniając odległość od okien budynku mieszkalnego zlokalizowanego na pobliskiej działce, długość miejsca postojowego 5 m oraz szerokość jezdni manewrowej, wykonanie miejsc postojowych zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa nie jest możliwe. Dodatkowo na przedmiotowej działce zlokalizowana jest rozdzielnia elektryczna oraz zieleń wysoka, którą z uwagi na kolizję należałoby usunąć przy budowie miejsc postojowych. Z uwagi na powyższe, jak również mając na uwadze obowiązujące przepisy w zakresie minimalnych wymiarów miejsc postojowych oraz szerokości drogi manewrowej, technicznie wykonanie miejsc postojowych nie jest możliwe do wykonania. Względem działki nr 739 obr. K-21 toczy się aktualnie postępowanie zmierzające do jej zbycia w drodze przetargu. W tym celu odpowiednie jednostki merytoryczne przedstawiły stosowne opinie wg właściwości, w oparciu o które możliwe było rozpoczęcie procedury przetargowej (rozeznanie Wydział Skarbu UMK w przedmiotowej sprawie prowadził przed rozpoczęciem terminu składania wniosków w ramach BO). Należy zaznaczyć, że część działki nr 739 obr. K-21 aktualnie jest zagrodzona i użytkowana przez właściciela działki przyległej. Planowane jest przez Wydział Skarbu Miasta przeprowadzenie postępowania zmierzającego do usunięcia ogrodzenia i wydania części działki na rzecz Gminy Miejskiej Kraków.

Edycja Budżet Obywatelski 2023 Projekt lokalny - Dzielnica VII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

680 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Kraków ul. Sokola/Orla działka 739 obręb Krowodrza 21

Krótki opis projektu

Proponuję zrobić ogólnodostępny parking dla mieszkańców Bielan i gości na rogu ul. Orla/Sokola (działka gminna nr 739).

Opis projektu

Proponuje utwardzić działkę nr 739, przygotować pod parking, wybór rodzaju nawierzchni pozostawiam projektantom i urzędnikom miejskim, może to być kostka, może być to częściowo kostka, częściowo żwir, realizacja do wysokości budżetu dzielnicowego. Dobrze by było, żeby zostały wyznaczone miejsca postojowe za pomocą linii, tak żeby nie parkowano chaotycznie i jak kto chce. Parking tylko dla aut, motorów, wykluczone parkowanie autokarów i większych pojazdów. Takie wyznaczenie miejsc parkingowych, aby maksymalnie wykorzystać całą przestrzeń. Wjazd na parking od ulicy Sokolej.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Na Bielanach brakuje miejsc postojowych, mieszkańcy i odwiedzający ich ludzie parkują na ulicy, na poboczu, czasem blokują bramy wjazdowe. Działka znajduje się w środku osiedla, wiele osób miałoby ją blisko domu lub po drodze. Wydaje mi się że akurat tutaj wiele osób może skorzystać. Działka jest widoczna z głównej ulicy - Orlej, ogólnodostępna, łatwy wjazd.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
wyrównanie, utwardzenie i wyłożenie powierzchni parkingu trwałym materiałem projekt parkingu + realizacja 680 000,00 PLN
680 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
projekt w najbliższym roku zrobić projekt parkingu 2023-10-01
realizacja prace budowlano-wykończeniowe wiosna 2024 2024-04-01

Galeria

powrót