Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica V NR 14:

Naukowy Zakątek na Litewskiej

Edycja Budżet Obywatelski 2023 Projekt lokalny - Dzielnica V Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

50 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: ZSP nr 18 w Krakowie, ul.Litewska 34, działka nr K-46, 114/2

Krótki opis projektu

Celem projektu jest stworzenie naukowego zakątka na zielonym terenie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 18 przy ul. Litewskiej 34 w Krakowie.

Opis projektu

W ramach projektu Naukowego Zakątka przewiduje się montaż zestawu urządzeń, które z jednej strony dostarczą inspirującej zabawy, z drugiej strony zachęcą najmłodszych do eksperymentowania i zdobywania wiedzy.

Przykładowe elementy, które mogłyby znaleźć się w Naukowym Zakątku to:

Głuchy telefon – urządzenie dzięki któremu dowiemy się czy można komunikować się bez prądu, poznamy zjawisko rozchodzenia się dźwięku. Gra w głuchy telefon doskonali umiejętności komunikacyjne, zbliża uczestników gry i w praktyczny sposób pokazuje dzieciom, jak zmienia się informacja przetworzona przez wiele osób. Głuchy telefon jest również doskonałą zabawą integrującą.

Peryskop – odpowie na pytanie, czy można zobaczyć obiekty, które są poza naszym wzrokiem? Peryskop to bardzo popularne narzędzie, stosowane w dawnych czasach w łodziach podwodnych, czołgach i wozach bojowych.  Zabawa z nim to okazja do zdobycia wiedzy na temat dawnych wynalazków, a także poszerza wiedzę z zakresu fizyki. Urządzenie inspiruje dziecko do obserwacji przyrody i świata oraz trenuje koncentrację uwagi. 

Zegar słoneczny - uczy dzieci dostrzegać istniejące w świecie związki pomiędzy kierunkami geograficznymi, słońcem i czasem. Zabawa z zegarem to świetny sposób rozwijania umiejętności obserwacji i analizy, a także doskonała okazja na oderwanie się od przesyconej elektroniką codzienności.

Zielony teren Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 18 przy ul. Litewskiej 34 w Krakowie ma potencjał, by stać się modelowym przykładem przestrzeni dopasowanej do potrzeb wszystkich jej użytkowników niezależnie od wieku. Będą oni mogli integrować się, podejmować wspólne inicjatywy, wypoczywać, promować różne modele aktywnego spędzania czasu – charakterystyczne dla młodszych i starszych osób. Montaż proponowanych urządzeń pozwoli dodać kolejną funkcję dla terenu zielonego otaczającego szkołę i rozszerzyć ofertę rekreacyjną, skierowaną do mieszkańców V Dzielnicy.

Ostateczny dobór urządzeń odbędzie się po konsultacji z projektantem na etapie wykonania projektu zagospodarowania "Naukowego zakątka na Litewskiej".

UZASADNIENIE PROJEKTU

Pomagamy dzieciom stać się małymi Odkrywcami! Od wielu lat place zabaw składają się z tych samych elementów takich jak huśtawka, karuzela, przeplotnia, zjeżdżalnia i piaskownica.  Wiemy, że dzieci potrzebują ruchu i wyładowania nadmiaru energii, ale jednocześnie potrzebują stymulacji innych zmysłów, rozwoju kreatywności, logicznego myślenia i wielu innych umiejętności. Zasługują na różnorodność zabawek na swoim terenie. 

Wykorzystując urządzenia możemy uatrakcyjnić zajęcia przedszkolne i szkolne.

 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Projekt i realizacja Opracowanie dokumentacji projektowej wraz z doborem urządzeń i przeprowadzeniem postępowań administracyjnych. Wykonanie placu na podstawie dokumentacji. Wykonanie i montaż tablicy informującej o realizacji zadania z Budżetu obywatelskiego. Realizacja zadania do kwoty posiadanych środków. 50 000,00 PLN
50 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wykonanie zakątka Wykonanie zakątka do kwoty posiadanych środków. rok 2024

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Według Wnioskodawcy, w ramach projektu Naukowego Zakątka przewiduje się montaż zestawu urządzeń, które z jednej strony dostarczą inspirującej zabawy, z drugiej strony zachęcą najmłodszych do eksperymentowania i zdobywania wiedzy. Dzieci potrzebują ruchu i wyładowania nadmiaru energii, ale jednocześnie potrzebują stymulacji innych zmysłów, rozwoju, kreatywności, logicznego myślenia i wielu innych umiejętności, a wykorzystując urządzenia możemy uatrakcyjnić zajęcia przedszkolne i szkolne.
powrót