Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - Dzielnica XVII NR 11:

Neurologopedia dla dzieci z XVII Dzielnicy

Edycja Budżet Obywatelski 2023 Projekt lokalny - Dzielnica XVII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

27 800,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: ul. Gustawa Morcinka 40 , Kraków, Program Aktywności Lokalnej , MOPS Kraków

Krótki opis projektu

"Neurologopedia dla dzieci" przeznaczony jest dla dzieci przedszkolnych i szkolnych z zaburzeniami rozwoju mowy, które z powodu zaburzeń aparatu mowy są zagrożone wykluczeniem ze społeczności szkolnej, problemami rozwojowymi .

Opis projektu

W ramach realizacji projektu przewidziane są następujące obszary działań: 
Diagnostyka zaburzeń mowy - trwające około 60 minut spotkanie ze specjalistą, który określi rodzaj zaburzeń aparatu mowy. Zajęcia indywidulane logopedyczne - trwające około 60 minut zajęcia w łącznej liczbie 10 spotkań dla każdego dziecka. Zajęcia te mają za zadanie ukierunkowanie działań indywidualnych w domu przez rodziców dziecka. Nie są to klasyczne zajęcia logopedyczne, a jedynie wskazówki do ćwiczeń domowych. Zajęcia ogólnorozwojowe w grupie - trwające około 60 minut zajęcia w grupie 4 dzieci z podobnymi zaburzeniami mowy. Te zajęcia stanowią sedno projektu. Dzieci z zaburzeniami mowy są często wycofane w grupie przedszkolnej, ponieważ są nierozumiane przez rówieśników, a w grupie wczesnoszkolnej bywają wyśmiewane z uwagi na niewyraźną wymowę. Zajęcia w małej grupie dają szansę na przełamanie wstydu i nabycie otwartości w grupie rówieśniczej. Takie ćwiczenia w formie zabaw grupowych kształtują pewność siebie i uczą odpowiedniego zachowania w grupie, co zapobiegnie w przyszłości wykluczeniu w relacjach szkolnych, na wyższych etapach edukacji.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Celem głównym projektu jest nabywanie przez dzieci z wadami wymowy kompetencji społecznych. Dlatego też oprócz diagnostyki logopedycznej i zajęć indywidulanych projekt oparty jest głównie na zajęciach ogólnorozwojowych w grupach.   U dzieci, które do tej pory miały problemy z adaptacją stan pandemii oraz nauka zdalna powodują wykluczenie społeczne.  Dzieci przedszkolne i wczesnoszkolne z dzielnicy XVII często są dowożone przez rodziców do placówek oświatowych poza własną dzielnicą, co w przypadku dzieci z dysfunkcjami pogłębiać może poczucie izolacji. Nie ma takiej oferty na rynku, która łączyłaby indywidulane ćwiczenia logopedyczne zbudowaniem poczucia własnej wartości i nauką odpowiednich zachowań w grupie. Dodatkowo ważne jest, wszystkie etapy projektu prowadzone były przez tego samego specjalistę z zakresu logopedii, który od etapu diagnostycznego poprzez etap zajęć ogólnorozwojowych aż po zajęcia indywidualne, konsekwentnie posługiwał się będzie narzędziami tej samej szkoły logopedycznej. Często zdarza się tak bowiem, że kto inny diagnozuje, a kto inny prowadzi ćwiczenia co prowadzi do błędów w realizacji ćwiczeń logopedycznych i może zaszkodzić, a nie pomóc w niwelacji zaburzeń mowy i zaburzeń społecznych.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
wynagrodzenie dla logopedy - diagnoza 12 dzieci x 1 spotkanie x 200,00 2 400,00 PLN
wynagrodzenie dla logopedy - zajęcia indywidualne 12 dzieci x 10 spotkań x 200,00 24 000,00 PLN
wynagrodzenie dla logopedy za zajęcia grupowe 2 spotkania grupowe x 150,00złx 3 grupy 900,00 PLN
napoje i żywność długotrwała zakup 500,00 PLN
27 800,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
realizacja zakupów i wybór specjalisty zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych realizacja zakupów oraz wybór neurologopedy w toku przetargu nieograniczonego na stronie instytucji współorganizującej projekt styczeń-marzec2024
diagnostyka zaburzeń mowy indywidualne spotkania z dziećmi w toku których zostanie przeprowadzona profesjonalna diagnostyka logopedyczna kwiecień 2024
zajęcia ogólnorozwojowe zajęcia dla grupy 12 dzieci, polegać będą na ćwiczeniach manualnych mających przełożenie na sprawność narządu mowy - 2 spotkania grupowe maj - grudzień 2024
zajęcia indywidualne zajęcia ćwiczące aparat mowy dla danej wady logopedycznej - 10 spotkań maj - grudzień 2024

Załączniki

Charakterystyka długoterminowych skutków: Realizacja projektu przyczyni się do nabycia przez dzieci z wadami wymowy kompetencji społecznych, zmniejszy zagrożenie wykluczeniem ze społeczności szkolnej. Udział w zajęciach grupowych wpłynie na wzrost poczucia własnej wartości, nauczy odpowiednich zachowań w grupie rówieśniczej.
powrót