Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt ogólnomiejski NR 87:

Miejski system znaków kierunkowych dla rowerzystów

Edycja Budżet Obywatelski 2023 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

170 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Osiemnaście nośników w ciągu od skrzyżowania ul. Wielickiej z ul. Teligi przez estakadę tramwajową nad stacją kolejową Kraków Płaszów do skrzyżowania ul. Saskiej z ul. Lipską: I. 378/13 II. 110/22 III. 404 IV. 1363 V. 1007 VI. 1006/5 VII. 1336 VIII. 1336 IX. 1341/7 X. 65/3 XI. 227 XII. 50/9 XIII. 50/9 XIV. 81/22 XV. 32/8 XVI. 301/14 XVII. 321/4 XVIII. 327/1

Dodatkowe lokalizacje: Punkty krzyżowania dróg, ciągów i ścieżek rowerowych na terenie całego miasta

Krótki opis projektu

Zaprojektowanie systemu informacji kierunkowej dla ruchu rowerowego w ramach Systemu Informacji Miejskiej dla Krakowa oraz wykonanie pilotażu znaków z informacją kierunkującą do obszarów SIM i ważniejszych punktów w mieście.

Opis projektu

Wstęp:

Rowerzyści stanowią dużą grupę użytkowników dróg, szczególnie w miastach. W popularyzacji tego środka

transportu, zwiększenia bezpieczeństwa rowerzystów na drogach oraz zwiększenia świadomości topografii miasta Krakowa, proponujemy rozpatrzenie projektu budżetu obywatelskiego dotyczącego powstania spójnego, zintegrowanego z Systemem Informacji Miejskiej dla Krakowa, systemu znaków rowerowych,
w tym znaków kierunkowych, ułatwiający przemieszczanie się do obszarów SIM i ważniejszych punktów
w mieście.

 

Przykłady:

System kierunkowskazów i znaków rowerowych z powodzeniem funkcjonuje w wielu miastach krajów

skandynawskich, Wielkiej Brytanii a także Niemiec czy Austrii. Znaki nie tylko propagują wiedzę o lokalizacji konkretnych obszarów miasta, ale też wydatnie wspierają sprawne przemieszczanie się, bez konieczności wykorzystywania dodatkowej nawigacji, np. w telefonie.

 

Zakres projektu:

  • Stworzenie projektu systemu informacji kierunkowej dla ruchu rowerowego i opracowanie koncepcji oznakowania.
  • Zakup i montaż 18 pilotażowych znaków.
  • Kampania promocyjna w social mediach.

 

 

Efekty:

  • Poprawa bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych na drogach.
  • Zwiększenie świadomości społecznej na temat znaczenia i funkcji znaków dla rowerów.
  • Zwiększenie świadomości topografii miasta.
  • Ułatwienie nawigacji.
  • Popularyzacja wyboru roweru/roweru elektrycznego/hulajnogi jako środka codziennej komunikacji.
  • Wspieranie rozwoju infrastruktury dla rowerzystów.
  • Zwiększenie liczby osób korzystających z rowerów jako środka transportu.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Cele:

  • Zwiększenie świadomości topografii miasta.
  • Ułatwienie nawigacji wewnątrz granic miasta.
  • Wspieranie rozwoju infrastruktury dla rowerzystów.
  • Popularyzacja różnych obszarów miasta wśród turystów odwiedzających miasto.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Pilotaż Zakup i montaż 18 nowych pilotażowych znaków 110 000,00 PLN
Kampania promocyjna Kampania promocyjna w social mediach 10 000,00 PLN
Projekt Zaprojektowanie systemu informacji kierunkowej dla ruchu rowerowego w ramach Systemu Informacji Miejskiej 50 000,00 PLN
170 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wybór projektanta Wybór projektanta i realizacja projektu systemu informacji kierunkowej dla ruchu rowerowego I-II kwartał 2024
Stworzenie koncepcji Opracowanie koncepcji oznakowania II kwartał 2024
Wybór wykonawcy Wybór firm zajmujących się produkcją i montażem znaków II/III kwartał 2024
Montaż Przeprowadzenie prac związanych z montażem znaków pilotażowych III/IV kwartał 2024
Kampania promocyjna Przeprowadzenie kampanii promocyjnej w social mediach IV kwartał 2024

Galeria

Załączniki

Charakterystyka długoterminowych skutków: Długoterminowe skutki realizacji zadania: • Zwiększenie świadomości topografii miasta. • Ułatwienie nawigacji wewnątrz granic miasta. • Wspieranie rozwoju infrastruktury dla rowerzystów. • Popularyzacja różnych obszarów miasta wśród turystów odwiedzających miasto.
powrót