Miejski system znaków kierunkowych dla rowerzystów
Edycja Budżet Obywatelski 2023 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Osiemnaście nośników w ciągu od skrzyżowania ul. Wielickiej z ul. Teligi przez estakadę tramwajową nad stacją kolejową Kraków Płaszów do skrzyżowania ul. Saskiej z ul. Lipską: I. 378/13 II. 110/22 III. 404 IV. 1363 V. 1007 VI. 1006/5 VII. 1336 VIII. 1336 IX. 1341/7 X. 65/3 XI. 227 XII. 50/9 XIII. 50/9 XIV. 81/22 XV. 32/8 XVI. 301/14 XVII. 321/4 XVIII. 327/1
Dodatkowe lokalizacje: Punkty krzyżowania dróg, ciągów i ścieżek rowerowych na terenie całego miasta
Krótki opis projektu
Zaprojektowanie systemu informacji kierunkowej dla ruchu rowerowego w ramach Systemu Informacji Miejskiej dla Krakowa oraz wykonanie pilotażu znaków z informacją kierunkującą do obszarów SIM i ważniejszych punktów w mieście.
Opis projektu
Wstęp:
Rowerzyści stanowią dużą grupę użytkowników dróg, szczególnie w miastach. W popularyzacji tego środka
transportu, zwiększenia bezpieczeństwa rowerzystów na drogach oraz zwiększenia świadomości topografii miasta Krakowa, proponujemy rozpatrzenie projektu budżetu obywatelskiego dotyczącego powstania spójnego, zintegrowanego z Systemem Informacji Miejskiej dla Krakowa, systemu znaków rowerowych,
w tym znaków kierunkowych, ułatwiający przemieszczanie się do obszarów SIM i ważniejszych punktów
w mieście.
Przykłady:
System kierunkowskazów i znaków rowerowych z powodzeniem funkcjonuje w wielu miastach krajów
skandynawskich, Wielkiej Brytanii a także Niemiec czy Austrii. Znaki nie tylko propagują wiedzę o lokalizacji konkretnych obszarów miasta, ale też wydatnie wspierają sprawne przemieszczanie się, bez konieczności wykorzystywania dodatkowej nawigacji, np. w telefonie.
Zakres projektu:
- Stworzenie projektu systemu informacji kierunkowej dla ruchu rowerowego i opracowanie koncepcji oznakowania.
- Zakup i montaż 18 pilotażowych znaków.
- Kampania promocyjna w social mediach.
Efekty:
- Poprawa bezpieczeństwa rowerzystów i pieszych na drogach.
- Zwiększenie świadomości społecznej na temat znaczenia i funkcji znaków dla rowerów.
- Zwiększenie świadomości topografii miasta.
- Ułatwienie nawigacji.
- Popularyzacja wyboru roweru/roweru elektrycznego/hulajnogi jako środka codziennej komunikacji.
- Wspieranie rozwoju infrastruktury dla rowerzystów.
- Zwiększenie liczby osób korzystających z rowerów jako środka transportu.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Cele:
- Zwiększenie świadomości topografii miasta.
- Ułatwienie nawigacji wewnątrz granic miasta.
- Wspieranie rozwoju infrastruktury dla rowerzystów.
- Popularyzacja różnych obszarów miasta wśród turystów odwiedzających miasto.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Pilotaż | Zakup i montaż 18 nowych pilotażowych znaków | 110 000,00 PLN |
Kampania promocyjna | Kampania promocyjna w social mediach | 10 000,00 PLN |
Projekt | Zaprojektowanie systemu informacji kierunkowej dla ruchu rowerowego w ramach Systemu Informacji Miejskiej | 50 000,00 PLN |
170 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Wybór projektanta | Wybór projektanta i realizacja projektu systemu informacji kierunkowej dla ruchu rowerowego | I-II kwartał 2024 |
Stworzenie koncepcji | Opracowanie koncepcji oznakowania | II kwartał 2024 |
Wybór wykonawcy | Wybór firm zajmujących się produkcją i montażem znaków | II/III kwartał 2024 |
Montaż | Przeprowadzenie prac związanych z montażem znaków pilotażowych | III/IV kwartał 2024 |
Kampania promocyjna | Przeprowadzenie kampanii promocyjnej w social mediach | IV kwartał 2024 |