Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - Dzielnica III NR 22:

Matematyka to podstawa - sam się przekonaj!

Edycja Budżet Obywatelski 2023 Projekt lokalny - Dzielnica III Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

27 800,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Szkoła Podstawowa nr 2 (Strzelców 5a)

Krótki opis projektu

Celem projektu jest prowadzenie dodatkowych zajęć z matematyki dla uczniów szkół podstawowych w formie zajęć pozalekcyjnych w grupach 10-20 osobowych z podziałem wiekowym.

Opis projektu

Projekt zakłada organizację dwugodzinnych spotkań z wybranymi korepetytorami lub nauczycielami matematyki dla dzieci w wieku 6-14 (uczniowie szkół podstawowych). Zajęcia będą odbywały się 3 razy w tygodniu (jedne zajęcia  dla danej grupy wiekowej), spotkania o charakterze otwartym w terminie: połowa września do połowy grudnia 2024r. Zajęcia będą prowadzone w grupach 10-20 osobowych. Uczniom zostaną zaproponowane bloki tematyczne, które zostaną omówione na zajęciach. Na każdym spotkaniu będzie obecnych dwóch nauczycieli, aby zapewnić opiekę każdemu uczniowi i dać możliwość innego sposobu tłumaczenia. W ramach projektu należy zapewnić osoby prowadzące zajęcia (najlepiej spoza szkół w dzielnicy - inne podejście może dawać lepsze wyniki). Istotna jest również promocja wydarzenia, żeby jak najwięcej uczniów mogło skorzystać z oferty. Miejscem realizacji będzie Szkoła Podstawowa nr 2 (ul. Strzelców 5a) ze względu na przystosowanie sal dydaktycznych oraz lokalizację w centrum dzielnicy. 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Matematyka czy chcemy czy nie jest obecna w codziennym życiu. Wielu uczniów uważa ten przedmiot jako najtrudniejszy i często mają problemy z wieloma zagadnieniami. Dodatkowo czas pandemii i zajęcia zdalne mocno odbiły się na wiedzy uczniów, szczególnie w ramach tego przedmiotu. Podstawowa wiedza matematyczna jest również konieczna na innych przedmiotach w kolejnych klasach (fizyka, chemia). Dodatkowe zajęcia pozwolą wielu uczniom na uporządkowanie wiedzy oraz możliwość bieżącego rozwijania się w tej dziedzinie przez nadrobienie zaległości, które uniemożliwiają systematyczne rozumienie nowych tematów. Ogólnodostępne "korki" to również szansa dla osób, które nie mogą pozwolić sobie na prywatne lekcje. Realizacja projektu będzie również służyła nauczycielom, którzy muszą w ramach kilku godzin lekcyjnych opanować i nauczyć całą klasę kilkudziesięciu uczniów wielu tematów "królowej nauk".

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Wynajem sali Koszt wynajmu sal dydaktycznych (60h x 130 zł) 7 800,00 PLN
Wynagrodzenie korepetytorów Zatrudnienie osób prowadzących zajęcia 60h dla 2 osób prowadzących zajęcia, umowa zlecenie 18 000,00 PLN
Działania projektowe Opracowanie i druk plakatów informujących (B2) 2 000,00 PLN
27 800,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Wynajem sali, zatrudnienie nauczycieli Zawarcie umowy na wynajem sali, podpisanie umów z korepetytorami I połowa 2024r.
Zlecenie wykonania plakatów Opracowanie plakatów i zlecenie druku I połowa 2024r.
Kampania reklamowa Rozwieszenie plakatów na tablicach informacyjnych, w placówkach oświaty i innych ogólnodostępnych miejscach maj - czerwiec 2024r.
Zgłoszenia uczniów do projektu Zgłoszenia uczniów czerwiec - sierpień
Realizacja zajęć Prowadzenie zajęć dydaktycznych w grupach wrzesień - grudzień ( pierwsza połowa)

Załączniki

Charakterystyka długoterminowych skutków: Celem projektu jest organizacja dodatkowych zajęć z matematyki dla uczniów szkół podstawowych z Dzielnicy III Prądnik Czerwony. Realizacja zadania umożliwi wsparcie uczniów mających trudności w uczeniu się matematyki. Przyczyni się do wyrównania braków w wiadomościach i umiejętnościach z zakresu edukacji matematycznej.
powrót