Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - Dzielnica XV NR 3:

Biblioteka dla młodych. Zakup literatury i gier do Filii 48

Edycja Budżet Obywatelski 2023 Projekt lokalny - Dzielnica XV Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

20 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Biblioteka Kraków. Filia 48 Osiedle Bohaterów Września 26, 31-621 Kraków

Krótki opis projektu

Zakup książek młodzieżowych i young adult, w tym nowości wydawniczych oraz gier planszowych i karcianych w Filii nr 48 Biblioteki Kraków. Zorganizowanie spotkania z booktuberem lub autorem i/lub turnieju gier planszowych skierowanego do młodzieży.

Opis projektu

Obserwując zwiększone zainteresowanie zbiorami bibliotecznymi młodzieży oraz młodych dorosłych chcemy znacząco poszerzyć zasoby Filii nr 48 o książki młodzieżowe i young adult oraz gry planszowe i karciane. Z każdym miesiącem pojawiają się coraz to nowsze tytuły, a te grupy wiekowe charakteryzują się tym, że nowości wydawnicze chcą mieć jak najszybciej na bibliotecznych półkach. Na każdy nowy tytuł, który biblioteka uzyska, ustawiają się kolejki rezerwacyjne, stąd pewność, że takie książki i to w sporych ilościach są potrzebne. Podobnie sytuacja ma się z grami, które dodatkowo są znacząco droższe, co wyklucza możliwość zakupu ich sobie prywatnie. Biblioteka chce wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Zwiększenie zasobu literatury młodzieżowej w ostatnich latach znacząco wpłynęło na ilość czytelników w przedziale wiekowym 14-22. Jest to bardzo wymagająca grupa czytelników, którzy zawsze stanowili mniejszość, jeśli chodzi o statystyki. Należy więc dążyć do tego, by utrzymać – a nawet zwiększyć - zainteresowanie młodzieży biblioteką ponieważ stanowią oni potencjalną nową grupę odbiorców tej instytucji w przyszłości. Książka stanowi dziś alternatywę dla gier komputerowych oraz mediów społecznościowych i rolą bibliotek jest udowodnić młodzieży, że nie jest to alternatywa nudna, a wręcz przeciwnie -ciekawa i rozwijająca.
Gry planszowe to interesujący sposób spędzania wolnego czasu. Ponadto gry uczą zasad zdrowej rywalizacji i współpracy. Nie bez znaczenia pozostaje również fakt, że aktualnie wydawane gry są drogie. Kupowanie ich do biblioteki nie tylko pozwala na stworzenie sposobności do ich darmowego wypożyczania, ale również umożliwia dostępność tytułów, które w niedługim czasie mogą stać się ciężko dostępne, czy wręcz unikatowe (co bardzo często dzieje się w przypadku gier planszowych).
 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Zakup gier planszowych do Filii 48 Zakup gier planszowych zgodnie z procedurą 8 000,00 PLN
Zakup książek młodzieżowych i young adult do Filii 48 Zakup książek zgodnie z procedurą 8 000,00 PLN
Zakup koszulek ochronnych, woreczków strunowych na poszczególne elementy gier Zakup zgodnie z procedurami 700,00 PLN
Organizacja spotkania i/lub turnieju Zakup nagród, opłacenie prowadzących, materiały promocyjne 3 000,00 PLN
Oznakowanie Druk naklejek informacyjnych na zakupione zbiory, plakatów i ulotek 300,00 PLN
20 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Zakup gier planszowych do Filii 48 Zakup gier planszowych zgodnie z procedurą I–III kwartał 2024 r.
Zakup książek młodzieżowych i young adult do Filii 48 Zakup książek zgodnie z procedurą I–III kwartał 2024 r.
Zakup koszulek ochronnych, woreczków strunowych na poszczególne elementy gier Zakup zgodnie z procedurami I–III kwartał 2024 r.
Organizacja spotkania i/lub turnieju Spotkanie z rozpoznawalnym dla młodzieży twórcą YT lub autorem i/lub turniej gier dla młodzieży I–IV kwartał 2024 r.
Oznakowanie Druk naklejek informacyjnych na zakupione zbiory, plakatów i ulotek I–IV kwartał 2024 r.
Charakterystyka długoterminowych skutków: Realizacja projektu wpłynie na: zwiększenie poziomu czytelnictwa w Filii nr 48 Biblioteki Kraków, wzbogacenie i urozmaicenie księgozbioru biblioteki, w tym literatury dla młodzieży i grupy young adult, rozszerzenie dostępu do gier planszowych oraz wzbogacenie oferty kulturalno-edukacyjnej o nowe formy działalności pozostające w kręgu zainteresowań młodych dorosłych i młodzieży.
powrót