Archiwum projektów rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Strona archiwalna
Aktualna lista projektów budżetu obywatelskiego znajduje się na stronie:
Projekt lokalny - Dzielnica VIII NR 49:

Warsztaty dla rodziców młodego sportowca

Edycja Budżet Obywatelski 2023 Projekt lokalny - Dzielnica VIII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

40 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Salka szkoleniowa w obiekcie J&J Sport Center w Krakowie przy ul Winnickiej 40

Krótki opis projektu

Warsztaty służą wsparciu rodziców w trudnym procesie wychowywania dzieci. Dostarczają cennej wiedzy na temat prawidłowości rozwojowych, metod postępowania z dzieckiem i radzenia sobie z własnymi emocjami i przekonaniami w trudnych sytuacjach.

Opis projektu

Zajęcia w formie warsztatów dla rodziców odnosić się będą do rozwoju i zaburzeń rozwojowych dzieci. Omówiony zostanie wpływ kolejności urodzeń rodzeństwa na ich osobowość, rozwój psychoseksualny z elementami profilaktyki przemocy na tle seksualnym, nadpobudliwość psychoruchową (ADHD), autyzm i wiele innych zagadnień. Przedstawione zostaną rodzicom konkretne i praktyczne umiejętności radzenia sobie ze swoimi podopiecznymi. Warsztaty pokażą rodzicom jak rozmawiać z innymi, zwłaszcza w sytuacji, kiedy ludzie wokół bezpodstawnie krytykują i oceniają. Pomoże to w budowaniu odpowiedniej postawy, dzięki której będzie można wpływać na poszerzenie świadomości społecznej, bez tworzenia napięć i konfliktów.
 
Ponad to, zakres zadania obejmuje warsztaty o rolach i relacjach społecznych na linii rodzic – dziecko, są to: wsparcie w wychowaniu ze szczególnym uwzględnieniem okresu dojrzewania, obowiązki rodziców w nauczaniu wartości moralnych, budowaniu w dzieciach poczucia własnej wartości, motywowanie do nauki oraz umiejętność komunikacji z dzieckiem. Warsztaty mają za zadanie przedstawić i przybliżyć rodzicom świat młodego człowieka, jego relacje z rówieśnikami, czy zagrożenia zewnętrze, o których często rodzice nie są informowani przez swoich podopiecznych.
 
TEMATY I DATY WARSZTATÓW:

1. Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami i emocjami dziecka?
DATA: marzec 2024
TEMATYKA WARSZTATU:
DLACZEGO DZIECI ŹLE SIĘ ZACHOWUJĄ? Cztery sposoby zachowania dzieci i jak sobie z nimi radzić.
JAK SIĘ ZACHOWUJESZ KIEDY SIĘ STRESUJESZ? Zrozum działanie mózgu- co to jest mózg gadzi i jak wpływa na nasze zachowanie. Metafora góry lodowej, czyli co kryje się za zachowaniem. Czym jest poczucie przynależności i znaczenia
ZACHOWANIE TO TYLKO CZUBEK GÓRY LODOWEJ Rozumienie "trudnego" zachowania dziecka , jak przejawiania się emocji i sfrustrowanych potrzeb dziecka.
JAK ZAPANOWAĆ NAD WYBUCHAMI EMOCJI DZIECKA Umiejętność rozpoznawania emocjonalnego pobudzenia i tzw. "mózgowych alarmów" oraz metody pomagające bezpiecznie rozładować stres.
PEŁNA SKRZYNKA Z NARZĘDZIAMI. Pozytywność w praktyce.

2. Jak wyznaczać dziecku granice? Kary i nagrody.
DATA: kwiecień 2024
TEMATYKA WARSZTATU:
Jak asertywnie ustalać granice dziecku? Od zawsze wiadomo, że dzieci potrzebują granic, aby czuć się bezpiecznie, ale ich ustalanie i egzekwowanie jest trudne, zwłaszcza jeśli, staramy się unikać przymusu, gróźb i przekupstwa. Tajną bronią powinna stać się asertywność, którą przekażemy swojemu dziecku. Uczestnicy dowiedzą się zatem jak spokojnie, acz zdecydowanie budować asertywne granice z dzieckiem.
Czy kary i nagrody, czy działają?  Czego uczą ? Jakie są długotrwałe skutki ich stosowania?
Czym zastąpić kary i nagrody?
NA WARSZTATACH UCZYMY SIĘ:
• Zrozumieć trudne zachowania dzieci
• Szukamy alternatyw dla nagród i kar
• Jak zachęcać dzieci do współpracy
• Jak egzekwować to, na czym nam zależy w bardziej przyjazny dla dziecka sposób
• Jak wspierać bez rozpieszczania
 „NIE” DLA KLAPSA – dlaczego „nie” dla klapsa? Próbując odpowiedzieć na tak postawione pytanie, uczestnicy będą mogli przyjrzeć się motywom, które nimi kierują, gdy stosują tę metodę wychowawczą, a także przyjąć perspektywę dziecka, które doświadcza takiego sposobu wychowywania.
UCZUCIA – uczestnicy będą zajmować się obszarem uczuć, pod wpływem których stosują klapsy jako metodę wychowawczą. Będą poszukiwać sposobów na rozpoznawanie uczuć w sobie, w innych oraz radzenia sobie z nimi w sytuacjach trudnych.
ZAMIAST KLAPSA – uczestnicy będą poszukiwać, uczyć się i ćwiczyć inne niż klaps sposoby postępowania z dzieckiem, które zachęcą je do współpracy i nauczą ponosić konsekwencje swojego zachowania.
Dzięki udziałowi w warsztatach uczestnicy – rodzice: będą bardziej świadomi swoich uczuć, myśli, przekonań, potrzeb; będą lepiej rozpoznawać motywy swoich działań; zdobędą umiejętność rozpoznawania własnych emocji i ich kontroli; poszerzą swoje umiejętności wychowawcze, które pomogą im wychowywać dzieci bez przemocy; poznają i będą mieli możliwość ćwiczenia nowych, bardziej sprzyjających dziecku wzorców zachowań.

3. Poczucie własnej wartości. Jak wspierać dziecko i rozwijać jego pasje? Jak wspierać samoocenę dziecka?
DATA: maj 2024
TEMATYKA WARSZTATU:
Szkolenie dające praktyczne wskazówki dla rodziców jak pracować z dzieckiem nad podniesieniem jego samooceny. Spotkanie ukazuje czynniki mające największy wpływ na poczucie własnej wartości dzieci.
Poczucie własnej wartości to podstawa, na której kształtuje się harmonijny rozwój. To dzięki niemu akceptujemy siebie, łatwiej pokonujemy przeszkody, z większą odwagą podejmujemy nowe wyzwania, możemy cieszyć się codziennością. CO MOŻEMY ZROBIĆ, BY NASZE DZIECI UWIERZYŁY W SIEBIE?
POCZUCIE WŁASNEJ WARTOŚCI A SAMOOCENA – dlaczego to całkiem nie to samo i co chcemy wspierać
SKĄD DZIECKO WIE, ŻE MA WARTOŚĆ – o wartości, którą budujemy w codziennych sytuacjach
KONFLIKTY I DUŻE EMOCJE jako punkt wyjścia do wspierania poczucia własnej wartości dziecka
POCHWAŁA CZY UWAŻNE TOWARZYSZENIE – jak przymiotnik może wpłynąć na poczucie własnej wartości
Podczas warsztatów rodzice dowiedzą się:
Czym jest pewność siebie, samoocena i poczucie własnej wartości?
Jak pomóc dziecku uwierzyć w swoje możliwości?
Jak na co dzień wspierać poczucie wartości dziecka?
Jak poczucie własnej wartości rodzica wpływa na jego dziecko?
Jak pomóc dziecku, kiedy szybko się poddaje?
Jak reagować kiedy dziecko mówi „Nikt mnie nie lubi”?
Dla kogo jest to szkolenie? Dla rodziców dzieci w każdym wieku. Dla osób, których dzieci łatwo się poddają i wycofują w różnych sytuacjach. Dorosłych, którzy chcą wspierać dzieci w kształtowaniu poczucia własnej wartości. Osób, które oczekują praktycznych wskazówek i rzetelnej wiedzy.

4. Jak utrzymać kontakt z dorastającym dzieckiem? Problemy okresu dojrzewania, jak sobie z nimi radzić?
DATA: maj 2024
TEMATYKA WARSZTATU:
JESZCZE DZIECKO, CZY JUŻ NASTOLATEK?  Okres nastoletni to czas ogromnej ilości stresu i dużych zmian dla nastolatków i ich rodziców. Młodzi ludzie naturalnie poszukują większej wolności i przechodzą przez proces przekształcania relacji z rodzicami, a Ci drudzy często czują się wyobcowani i wykluczeni z życia dziecka, a nawet bezradni i bezsilni. Jak lepiej komunikować się z nastolatkiem i wychodzić poza destrukcyjne cykle zemsty i poczucia winy, wynikające z walki o to, czyje będzie ostatnie zdanie i budować relacje oparte na szacunku? Nastolatki nadal potrzebują rodziców, po prostu potrzebują ich w inny sposób. Rodzice mogą wspierać ich ucząc zdroworozsądkowej oceny sytuacji, skupiania się na rozwiązaniach i brania odpowiedzialności, rezygnując przy tym z gderania, kar i zakazów.

5. Relacje. Rodzinne rewelacje. Jak reagować na problemy interpersonalne?
DATA: czerwiec 2024
TEMATYKA WARSZTATU:
Konflikty w rodzinie. Skąd się biorą? Po co są? O czym świadczą? Czego uczą nasze dzieci na przyszłość? Jak je rozwiązywać?
ZAZDROŚĆ. Skąd, tak naprawdę, bierze się zazdrość między dziećmi? Jak reagować, gdy dzieci ją okazują: „Mamo, po co Ty ją w ogóle urodziłaś!?” „Nienawidzę go, nie chcę takiego brata”? Jak pomóc dzieciom radzić sobie z innymi trudnymi emocjami w relacji z rodzeństwem?
PORÓWNANIA. Dlaczego tak ważne jest, aby nie porównywać dzieci między sobą? Kiedy i w jakim celu to robimy? „Zobacz jak Twoja siostra pięknie posprzątała! Teraz Twoja kolej”, „Szybciutko zakładaj buciki. Twój brat już dawno gotowy!” Czym zastąpić porównania?
KAŻDEMU SPRAWIEDLIWIE. Czy zawsze dawać po równo? Jak reagować na: „On ma więcej”, „Mamo to nie fair”, „Ją bardziej kochasz!” Jak dzielić swój rodzicielski czas, uczucia, uwagę – aby było sprawiedliwie?
EGOIŚCI. Jak zachęcać dzieci do dzielenia się, szanując ich prawo do własności i intymności? W jaki sposób reagować, gdy dzieci nie chcą się dzielić i walczą ze sobą?
RYWALIZACJA. Czy rywalizacja między rodzeństwem jest nieunikniona? W jaki sposób zachęcać dzieci do współdziałania i nie nasilać rywalizacji pomiędzy nimi? Jakie są korzyści i negatywne skutki rywalizacji?
KŁÓTNIE I BÓJKI MIĘDZY DZIEĆMI. Jak pomóc sobie i dzieciom? Jak to wytrzymać? Co robić, jeśli Twoje interwencje nie przynoszą rezultatów?
RODZIC WIECZNY SĘDZIA. Jak wspierać dzieci w samodzielnym rozwiązywaniu trudnych konfliktów, tak, aby każde z nich czuło się „wygrane”? Jak uwolnić siebie od roli mediatora i sędzi w konfliktach dzieci?
SYSTEM RODZINNY – JAK RELACJE W RODZINIE WPŁYWAJĄ NA DZIECKO Systemowe ujęcie funkcjonowania rodziny- jak wzajemne postawy i komunikacja między dorosłymi wpływają na zdrowie i bezpieczeństwo dziecka.

6. Hejt – zmora dzisiejszych czasów. Jak mamy się prawidłowo porozumiewać?
DATA: wrzesień 2024
TEMATYKA WARSZTATU:
Warsztaty z zakresu efektywnej komunikacji oraz asertywności prezentujące podstawowe umiejętności i cechy osobowe konieczne do skutecznego i właściwego porozumiewania się oraz radzenia sobie z negatywnym opiniami na nasz temat i towarzyszącymi temu emocjami.
Głównymi celami warsztatów są:
Zrozumienie mechanizmu uzależniania się od opinii innych,
Umiejętność rozróżnienia konstruktywnej krytyki od hejtu oraz poznanie sposobów skutecznego radzenia sobie z nimi,
Co najbardziej wkurza nas u innych? Zasada lustra,
poszerzenie wiedzy o umiejętnościach społecznych,
zwiększenie zakresu umiejętności wykonawczych (odbywa się to poprzez rozłożenie każdej umiejętności na podstawowe kroki i zdobycia umiejętności zastosowania tej wiedzy w przebiegu konkretnego zachowania w praktyce społecznej),
zmiana doświadczeń, przeżyć związanych z byciem w sytuacjach społecznych – np. zmniejszenie doświadczanego napięcia, uzyskanie lepszej samooceny
Podczas warsztatów doświadczamy rozróżniania i identyfikowania podstawowych emocji, panowania nad emocjami i wyrażania ich w sposób akceptowany społecznie, przestrzegania zasad i norm społecznych, prawidłowych wzorców komunikowania się, nawiązywania pozytywnych relacji z rówieśnikami, współpracy w grupie, rozumienia siebie i innych ludzi, poczucia własnej wartości, pozytywnego rozwiązywania konfliktów, wyrażania siebie i własnego zdania, zachowań asertywnych, radzenia sobie z sytuacjami trudnymi i konfliktowymi, z porażkami i niepowodzeniami, ze stresem.

7. Skoncentrujmy się na rozwiązaniach! Czyli na przekór przyzwyczajeniom i schematom.
DATA: październik 2024
TEMATYKA WARSZTATU:
Gdy pojawia się jakiś kłopot staramy się jak najszybciej go rozwiązać i zażegnać kryzys. Czy aby na pewno? Czy nie jest tak, że kiedy nasze dziecko znów zapomniało wynieść naczyń do zmywarki pytam je „ile razy mam Ci to powtarzać?” Czy to pomaga mu zapamiętać te zasadę? Czy sprawia, że następnego dnia naczynia będą w zmywarce? A gdyby tak zrezygnować z tego co nie działa i poszukać innych dróg, które być może będą skuteczne? Taką możliwość stwarza podejście skoncentrowane na rozwiązaniach, czyli TSR, ponieważ jest właśnie propozycją budowania rozwiązań razem z dzieckiem. I nie chodzi tu o rozwiązywanie problemów w tradycyjnym ujęciu, ale o budowanie takiej rzeczywistości, która jest dla młodego człowieka najbardziej odpowiednia, tzn. przydatna, pomocna i do zaakceptowania. W modelu TSR traktuje się treść problemu, jako sposób na ujawnienie jego potrzeb i nie przewiduje się nadmiernej na nim koncentracji, ponieważ powodowałoby to osłabienie oraz opóźnienie momentu mobilizacji energii w celu osiągnięcia tego, co jest pożądane.
Podczas warsztatów podejmujemy się dokładnego zbadania:
formułowanych przez dziecko potrzeb, a nie jego problemów;
zasobów i mocnych stron dziecka, a nie jego deficytów i zaburzeń;
dotychczasowych osiągnięć i sukcesów, a nie jego porażek i potknięć;
wyjątków z życia dziecka od sytuacji problemowej, a nie częstotliwości występowania i rozmiarów problemu.
Dyskusja z dzieckiem o tym, co robi dobrze, co może robić lepiej lub jakie jeszcze inne rozwiązania są w jego zasięgu, dostarcza nadziei i siły niezbędnej do przezwyciężenia trudnej sytuacji. Mocne strony i potencjalne możliwości, które uświadamiamy młodemu człowiekowi, dają mu nadzieję, wiarę i siły do podjęcia działań, a dotychczasowe sukcesy i zadowolenie tkwiące w „wyjątkach” są realną podstawą motywacji zmiany zachowania dziecka.

8. Rozwój dziecka w wieku przedszkolnym.
DATA: październik 2024
TEMATYKA WARSZTATU:
Warsztaty uczące rodziców rozpoznawania nieprawidłowości w rozwoju ich dzieci. Szkolenie przedstawia charakterystykę rozwoju fizycznego, społecznego, poznawczego i emocjonalnego w kontekście obserwacji aktywności dzieci w wieku przedszkolnym.
Warsztaty uczące rodziców wspieranie w rozwoju swoich dzieci. Szkolenie przedstawia charakterystykę rozwoju społecznego, poznawczego i emocjonalnego w kontekście obserwacji aktywności dzieci w wieku przedszkolnym. Kompetencje emocjonalne dzieci można i należy rozwijać tak, by mogły one skutecznie radzić sobie w kontaktach społecznych oraz nawiązywać satysfakcjonujące relacje z innymi ludźmi.
Rozwój emocjonalny - rozpoznawanie i wyrażanie emocji;
Psychofizyczny rozwój dziecka przedszkolnego;
Zwrócenie uwagi na różnorodność potrzeb , jako drogi do rozwijania własnej indywidualności;
Sposoby rozwiązywania problemów i konfliktów;
Stymulowanie twórczego myślenia;
Rozumienie i opanowanie reguł współistnienia w grupie;
przygotowanie się do pójścia do szkoły;
EMOCJE I POTRZEBY – JAK BUDOWAĆ BEZPIECZNĄ WIĘŹ Rozwój umiejętności współodczuwania - empatyczne spojrzenie na dziecko, by móc zaspokajać jego fundamentalne potrzeby emocjonalne.

9. Rodzic prawdziwy – rodzic autentyczny. Co jest trudne w byciu rodzicem? Czy mamy prawo do popełniania błędów?
DATA: listopad 2024
TEMATYKA WARSZTATU:
Warsztaty wspierające rodziców w roli, do której nikt nas nie przygotowywał. Szkolenie ma na celu pokazanie, że istnieją inne, niż te, które pokazali nam nasi rodzice, sposoby i ścieżki, którymi możemy wspólnie z dziećmi przemierzać drogę ku ich dorosłości.
JAK MÓWIĆ? JAK SŁUCHAĆ?
Jak skutecznie mówić "NIE" z czystym sumieniem?
Jak przywrócić spokój i harmonię w rodzinie?
Jak zmotywować do oczekiwanych działań i zrezygnować ze straszenia karą?
Jak budować poczucie własnej wartości?
Jak wspierać dzieci w radzeniu sobie z emocjami?
Jak kształtować pozytywne nastawienie do siebie i życia?
Jak radzić sobie z kłótniami, atakami i problemami?
Jak przestać ciągle martwić się o dziecko?
WYCHOWANIE Z SZACUNKIEM Postawa rodzicielska oparta na szacunku, współpracy, wspólnym rozwiązywaniu pojawiających się trudności.
RELACJA I METODY WYCHOWAWCZE Relacja oparta na empatii, uważności i szacunku zamiast tej opartej na karach i strachu.

10. Doświadczenia zaburzeń nastroju. Wszyscy je mamy!
DATA: grudzień 2024
TEMATYKA WARSZTATU:
Celem spotkania jest uwrażliwienie rodziców na stany emocjonalne dzieci i młodzieży oraz własne a także przybliżenie sytuacji, które są sygnałami niepokojącymi, wymagającymi interwencji specjalisty.
Oprócz relacji, zasad i wartości rodzinnych jakie staramy się budować i przekazywać dzieciom równie ważne dla prawidłowego i satysfakcjonującego funkcjonowania człowieka małego I dużego jest dobre samopoczucie. Jak więc dbać o te wszystkie ważne obszary nie zaniedbując żadnego z nich? Podczas warsztatu wspólnie z rodzicami poszukamy skutecznych sposobów zachowania równowagi emocjonalnej, dowiemy się jak:
Rozpoznawać emocje swoje i dziecka oraz jak odnajdywać ich źródło
Jak w sposób konstruktywny okazywać troskę i wpływać na nastoje swoje i bliskich
Rozmawiać o tym co czujemy
 Rozpoznawać niepokojące sygnały wynikające z zaburzeń nastroju
udzielać pomocy i prosić o pomoc,
budować i rozwijać pozytywne relacje z innymi,
nawiązywać przyjaźnie,
konstruktywnie i z szacunkiem dla drugiej osoby rozwiązywać konflikty i problemy,
skutecznie radzić sobie w trudnych sytuacjach.

CZAS TRWANIA WARSZTATÓW:
Każdorazowo 4 godziny zegarowe dopasowane do sobotniego rytmu dnia - w godzinach przedpołudniowych.
 
Obiekt, w którym realizowany będzie projekt powinien spełniać szereg wymagań dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami, takich jak:
- brak progów w drzwiach,
- toaleta dla osób niepełnosprawnych,
- odpowiednia szerokość drzwi w budynku,
- wyznaczone miejsca parkingowe,
- zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego.
 
Wybór osób prowadzących warsztaty nastąpi zgodnie z Regulaminem budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa poprzez ogłoszenie konkursu ofert.
 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Głównym założeniem warsztatów dla rodziców jest pomoc w wychowywaniu dzieci. Żyjemy w czasach, w których od nadmiaru zajęć i różnych zdarzeń losowych rodzice niekiedy przerzucają swoje obowiązki na barki szkoły. Celem zadania jest  pomoc w rozwiązaniu podobnych sytuacji i wynikających z tego problemów w sposób najbardziej skuteczny i właściwy.
 
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKÓW:
Uczestnicy warsztatów dowiedzą się:
- CO KONKRETNIE ROBIĆ gdy dzieci „źle” się zachowują
- jak BYĆ RODZICEM uprzejmym i stanowczym jednocześnie
- jak ZACHĘCIĆ a nie ZMUSZAĆ dzieci do współpracy
- jak ROZBRAJAĆ domowe konflikty - jak motywować dzieci BEZ KAR i NAGRÓD
- jak pomagać rodzeństwu tworzyć relacje bez ZAZDROŚCI
- o PRAWIDŁOWOŚCIACH ROZWOJOWYCH dziecka
- jak wzmocnić się w zakresie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach wystąpienia TRUDNOŚCI WYCHOWAWCZYCH

 

Uczestnicy warsztatów zdobędą:
- solidne umiejętności , jak podążać drogą środka bez kar i nagród;
- głębokie zrozumienie, czemu dzieci źle się zachowują i jak temu zaradzić;
- rzetelną wiedzę popartą własnym doświadczeniem, wyniesionym z ćwiczeń;
- każdorazowo „pełną skrzynkę” praktycznych narzędzi;
- lepsze poznanie siebie i zrozumienie, jak to jaki/a jesteś, wpływa na twoje dziecko;
- doświadczenia całej grupy;
- wiedzę o objawach wejścia w nastoletni wiek, zmianach, jakie wtedy zachodzą – czyli po czym poznać, że dziecko staje się nastolatkiem?
- inną perspektywę patrzenia na nastolatka;
- wiedzę gdzie jesteś i gdzie chcesz dotrzeć z twoim nastolatkiem?
- poznanie swojego stylu rodzicielstwa;
- sposoby na budowanie więzi z nastolatkiem podczas gdy on pozostanie indywidualnością.

 
Zakładane długofalowe skutki realizacji zadania:
- solidne umiejętności , jak podążać drogą środka bez kar i nagród;
- głębokie zrozumienie, czemu dzieci źle się zachowują i jak temu zaradzić;
- rzetelna wiedza poparta własnym doświadczeniem, wyniesionym z ćwiczeń;
- każdorazowo „pełną skrzynkę” praktycznych narzędzi;
- lepsze poznanie siebie i zrozumienie, jak to jaki/a jesteś, wpływa na twoje dziecko;
- wiedza o objawach wejścia w nastoletni wiek, zmianach, jakie wtedy zachodzą – czyli po czym poznać, że dziecko staje się nastolatkiem?
- inna perspektywa patrzenia na nastolatka;
- wiedza, gdzie jesteś i gdzie chcesz dotrzeć z nastolatkiem?
- poznanie własnego stylu rodzicielstwa;
- poznanie sposobów na budowanie więzi z nastolatkiem podczas gdy on pozostanie indywidualnością.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Sala szkoleniowa Koszt wynajmu sali szkoleniowej 10 000,00 PLN
Kadra Wynagrodzenie kadry 15 000,00 PLN
Wyposażenie techniczne Zakup projektora, ekranu, soundbar x2, wskaźnik do prezentacji, laptop z oprogramowaniem, flipchart, papier, pisaki. 12 000,00 PLN
Catering Forma drobnego poczęstunku podczas przerw w warsztatach 1 000,00 PLN
Materiały drukowane Materiały edukacyjne dla uczestników warsztatów 2 000,00 PLN
40 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Tworzenie materiałów szkoleniowych Przygotowanie materiałów drukowanych i prezentacji do warsztatów Styczeń - luty 2024
Wybór kadry szkoleniowej Wybór osób prowadzących warsztaty zgodnie z Regulaminem budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa Styczeń - luty 2024
Zakup wyposażenia Zakup wyposażenia niezbędnego do przeprowadzenia warsztatów Styczeń - luty 2024
Organizacja Przeprowadzenie warsztatów zgodnie z harmonogramem marzec - grudzień 2024
Podsumowanie Rozliczenie i ewaluacja projektu grudzień 2024

Załączniki

Charakterystyka długoterminowych skutków: Rodzice uczestniczący w warsztatach nabędą: 1) solidne umiejętności, jak podążać drogą środka bez kar i nagród 2) głębokie zrozumienie, czemu dzieci źle się zachowują i jak temu zaradzić 3) rzetelną wiedzę popartą własnym doświadczeniem, wyniesionym z ćwiczeń; każdorazowo „pełną skrzynkę” praktycznych narzędzi 4) lepsze poznanie siebie i zrozumienie, jak to jaki/a jesteś, wpływa na twoje dziecko 5) wiedzę o objawach wejścia w nastoletni wiek, zmianach, jakie wtedy zachodzą – czyli po czym poznać, że dziecko staje się nastolatkiem? 6) inną perspektywę patrzenia na nastolatka 7) wiedzę gdzie jesteś i gdzie chcesz dotrzeć z nastolatkiem? 8) poznanie swojego stylu rodzicielstwa 9) poznanie sposobów na budowanie więzi z nastolatkiem podczas gdy on pozostanie indywidualnością.
powrót