Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt ogólnomiejski NR 20:

ŁĄCZYMY BRZEGI: BUDUJEMY/REMONTUJEMY MOSTY i KŁADKI RUDAWY I

Projekt odrzucony: Projekt zakłada budowę nowej lub remont istniejącej kładki pieszej na rzece Rudawie, zlokalizowanej przy wylocie ul. Korbutowej. Działka nr 466/1 obręb K-10, jednostka ewidencyjna Krowodrza stanowi grunty pod wodami powierzchniowymi płynącymi Rudawy oraz stanowi własność Skarbu Państwa. Zgodnie z zapisami uchwały nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 lutego 2021 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane projekty: 7) które są planowane do realizacji na gruntach nie należących i nie pozostających we władaniu Miasta. Ponadto, na lokalizowanie nowych obiektów budowlanych na obszarach jw. zachodzi konieczność uzyskiwania pozwolenia wodnoprawnego wskazanego w art. 390 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017r. Prawo wodne. Wymagane również będzie uzyskania decyzji zwalniającej z zakazów wynikających z art. 176 ustawy Prawo Wodne. Zgodnie z zapisami uchwały nr LI/1410/21 Rady Miasta Krakowa z dnia 13 stycznia 2021 r. w sprawie Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa § 2. Realizacja projektów w ramach budżetu obywatelskiego odbywa się w cyklu jednorocznym lub w cyklu dwuletnim na zasadach określonych w ustawie o finansach publicznych. Z uwagi na konieczność uzyskania pozwolenia wodnoprawnego, realizacja zadania w trybie dwuletnim nie jest możliwa. Mając na względzie powyższe, projekt zostaje odrzucony.

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

500 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Kładka piesza na rzece Rudawie, zlokalizowana przy wylocie ul. Korbutowej. Nr działki: 466/1, obręb K-10 Krowodrza

Krótki opis projektu

Od Salwatora po Balice wzdłuż rzeki Rudawy ciągnie się trasa, której słabym ogniwem są przeprawy: MOSTY i KŁADKI PIESZE. Dotychczasowe Przeprawy przez rzekę to przestarzałe elementy infrastruktury, który trzeba koniecznie poprawić!

Opis projektu


Od 2023 roku mieszkańcy obserwują powstawanie utwardzonej ścieżki, która umożliwi rowerzystom, pieszym, oraz osobom poruszającym się np. na wózkach inwalidzkich czy z wózkami dziecięcymi zbliżyć się do rzeki Rudawy i jej okolic. Od Salwatora po Balice ciągnie się trasa której słabym ogniwem są MOSTY i KŁADKI PIESZE.
Przeprawa przez rzekę to słaby element, który trzeba koniecznie poprawić!
Głosując na ten projekt dajesz szansę bardziej bezpiecznej i komfortowej podróży w głąb przyrody otaczającej rzekę Rudawę.
Poprawmy MOSTEK przy ul. Korbutowej. Ma on obecnie około 20m długości i około 1 m szerokości.
Gdy ścieżka na wałach Rudawy zostanie otwarta szacuję że wzrost ilości użytkowników będzie co najmniej kilkukrotny – pojawią się też nowi użytkownicy łyżworolek, hulajnóg, deskorolek i oczywiście wzrośnie liczba dotychczasowych użytkowników. Dla zapewnienia bezpieczeństwa tym ludziom trzeba zadbać o punkty przeprawy z jednego brzegu Rudawy na drugi. Przy obcej szerokości są to kładki ruchu jednostronnego – tylko piesi mogą się wyminąć jednocześnie poruszając w 2 rożnych kierunkach, rowerzyści, osoby z wózkami muszą poruszać się wahadłowo. Potrzebna jest nowa, szersza i bezpieczniejsza przeprawa na miarę XXI wieku. 


Opis szczegółowy – lokalizacja, wycena i oddziaływanie

lokalizacja:
Kładka piesza obecnie zlokalizowana jest przy wylocie ul. Korbutowej. Od lat była miejscem wiążącym pieszych i rowerzystów w okolic Lasu Wolskiego i pieszych i rowerzystów zmierzających w okolice, Bronowic, Błoń, w kierunku Salwatora i Rynku Głównego. Projekt dotyczy zatem szczególnie dzielnic V, VI , VII oraz w  nieco dalszej perspektywie: I, jak również mieszkańców całego miasta, którzy wybiorą się odpocząć w tej części miasta.
Nr jednostki ewidencyjnej 126102_9
Jednostka ewidencyjna Krowodrza
Nazwa obrębuK-10
Numer działki466/1
Pow. ewidencyjna [m2]52 223
Pow. graficzna [m2]52 223
Data aktualizacji21/1/2024

Warto odrestaurować, a nawet rozbudować kładkę w obecnym miejscu gdyż istnieje już podbudowa i pozwala zrealizować inwestycję w ramach kwot dostępnych w Budżecie Obywatelskim.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Chociaż ciężko znaleźć informację dotyczącą ilości osób korzystających do tej pory z wałów Rudawy, można śmiało szacować że w skali roku korzysta z nich od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy osób ( oczywiście nieco mniej osób zimą niż latem). Jest wśród nich wielu pieszych, biegaczy, właścicieli psów, obserwatorzy awifauny, całe rodziny spacerujące w weekendy, rowerzyści którzy korzystają z rekreacji i rowerzyści, którzy omijają drogi samochodowe i korzystający z wałów rudawy jako bezpieczniejszej i piękniejszej krajobrazowo trasy do pracy, przedszkoli i szkół i do sklepów. Gdy ścieżka na wałach Rudawy zostanie otwarta w roku 2024 szacuję, że wzrost ilości użytkowników będzie co najmniej kilkukrotny – pojawią się też nowi użytkownicy łyżworolek, hulajnóg, deskorolek i oczywiście wzrośnie liczba dotychczasowych użytkowników. Dla zapewnienia bezpieczeństwa tym ludziom trzeba zadbać o punkty przeprawy z jednego brzegu Rudawy na drugi. Przy obcej szerokości są to kładki ruchu jednostronnego – tylko piesi mogą się wyminąć jednocześnie poruszając w 2 rożnych kierunkach, rowerzyści, osoby z wózkami muszą poruszać się wahadłowo.

Galeria

powrót