Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt ogólnomiejski NR 51:

Budowa chodnika wraz z poszezrzeniem pasa jezdni dz. 396/2

Projekt odrzucony: Zadanie opiniuje się negatywnie na podstawie § 17.1 punkty jak poniżej, które stanowią, że w ramach procedury budżetu obywatelskiego nie mogą być realizowane zadania: pkt. 2) których wymagany budżet całkowity na realizację jest niezgodny z limitami finansowymi wskazanymi w § 13 ust.2 do 3 regulaminu pkt. 6) które naruszałyby obowiązujące przepisy prawa, w szczególności przepisy miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, prawa osób trzecich, w tym prawa własności Propozycja zadania zakłada budowę jednostronnego chodnika wraz z poszerzeniem pasa jezdni na działce 396/2 obr. 44 Nowa Huta na odcinku od ul. Kleinera do skrzyżowania z ulicą boczną Wąwozową na wysokości numeru 12 o długości ok. 80 m. W obszarze objętym opinią obowiązują ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru Krzesławice zatwierdzonego uchwałą nr LXXII/700/05 Rady Miasta Krakowa z dnia 2 marca 2005r. (Dziennik Urzędowy Województwa Małopolskiego nr 217, poz. 1461 z dnia 21 kwietnia 2005 r.) ze zm. Działka nr 396/2 obręb 44 Nowa Huta jest zlokalizowana w obszarze oznaczonym symbolem KL – tereny tras komunikacyjnych. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 24 czerwca 2022 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących dróg publicznych (Dz.U. poz. 1518) wymagana szerokość drogi klasy L to min. 5 m, natomiast ciągu pieszego 2,3 m (1,8 m szerokość chodnika + 0,5 m pas bezpieczeństwa wynikający z konieczności zachowania skrajni drogowej). Zgodnie z zapisami Rozporządzenia jw. i ustaleniami planu jw. oraz celem zapewnienia właściwego i bezpiecznego poruszania się pojazdów i pieszych konieczna jest rozbudowa drogi do 5 metrów szerokości jezdni, budowa chodników oraz zapewnienie właściwego odwodnienia i oświetlenia. W przypadku poszerzenia pasa jezdni do szerokości 5 m konieczne będzie usunięcie ogrodzeń, które zlokalizowane są w liniach rozgraniczających KL oraz granicy jak i na działce drogowej 396/2 obr. 44 Nowa Huta. Zasadnym jest również wprowadzenie uspokojenia ruchu w postaci wyniesionej tarczy skrzyżowania bądź ronda. Z uwagi na konieczność dowiązania planowanego chodnika do istniejącego ciągu pieszego niezbędne będzie wejście w teren działek prywatnych co wiązać się będzie z koniecznością uzyskania decyzji ZRID. Szacunkowy koszt całkowity inwestycji przekroczy kwotę 1 520 000, 00zł - limit maksymalnej wartości projektu o charakterze ogólnomiejskim.

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt ogólnomiejski - dotyczy całego obszaru Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

1 505 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Wąwozowa działka 396/2

Krótki opis projektu

Budowa nowego jednostronnego chodnika od chodnika istniejącego w ul. Kleinera do skrzyżowania z ulicą boczną Wąwozowa 12 o długości 180 m. Zgodnie z wcześniejszymi zaleceniami na tym odcinku poszerzenie pasa jezdni do szerokości 5m.

Opis projektu

Projekt zakłada budowę chodnika dla pieszych o szerokości 2,3 m oraz poszerzenie pasa jezdni z 4 m do wymaganego dla tej klasy drogi 5m. wykonania krawężników oraz modernizacji istniejącego oświetlenia.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Obecnie ulica Wąwozowa posiada nieutwardzone pobocze, asfaltowy pas pieszo-jezdny o szerokości 4m. Ruch samochodowy jest duży co stwarza bezpośrednie zagrożenie dla poruszających się pasem jezdnym osób i dzieci.
Do roku 2021 ulica Wąwozowa  w mpzp oznaczona jako KL, była przelotową do ul. Łowińskiego, po jej zamknięciu pozostaje jako osiedlowa bez potrzeby jej przebudowy w pełnym wymiarze. Dla potrzeb bezpiecznego poruszania się pieszych  w pełni  wystarczający jest jednostronny chodnik i pas jezdny 5m.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Projekt Realizacja 1480000,00 25000,00 1 505 000,00 PLN
1 505 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Projekt Realizacja Rok 2024 Rok 2025 2025
powrót