Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica II NR 13:

Ładna instrastruktura

Projekt odrzucony: Zadanie odrzucone na podstawie §17 ust. 1 pkt. 4, 6 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa. Zarząd Dróg Miasta Krakowa pozyskał opinię z Wydziału Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa, z której wynika, że zgodnie z pkt. 5.4. załącznika nr 2 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. z 2019 r. poz. 2311 ze zm.) „Ogrodzenia U-12 stosuje się w celu ochrony pieszych i oddzielenia ich od jezdni, uniemożliwienia im przekraczania jezdni w miejscach niedozwolonych lub skanalizowania ruchu pieszych”. Ogrodzenia segmentowe zlokalizowane przy ul. F. Nullo w okolicy SP 38, które są koloru szarego, zgodne są z zapisami ww. Rozporządzenia. Odnośnie do kolorystyki słupków przy ul. Grzegórzeckiej 73 oraz ul. F. Nullo w okolicy SP 38, zgodnie z pkt. 5.5. załącznika nr 2 ww. Rozporządzenia „Słupki U-12c mogą być wykonane z metalu, drewna lub tworzyw sztucznych. (…) Barwa słupków blokujących powinna być biało-czerwona. Dopuszcza się stosowanie słupków blokujących w formie ozdobnej dostosowanej do architektury otoczenia o barwach innych niż biało-czerwone”. Jedynym miejscem objętym wyjątkiem od ww. reguły na terenie Miasta Krakowa, gdzie stosuje się słupki ozdobne w kolorze czarnym jest obszar Wzgórza Wawelskiego, Starego Miasta wraz z Kazimierzem i Stradomiem (wynika to z faktu obowiązywania na tym obszarze Miejsca Światowego Dziedzictwa – Unesco). Ponadto należy wskazać, że czerwona barwa taśm ostrzegawczych na urządzeniach bezpieczeństwa ruchu drogowego (jak i typ zastosowanych urządzeń, wynika przede wszystkim z projektów stałej organizacji ruchu, na podstawie których wskazane urządzenia zostały zamontowane w pasach drogowych i brak jest możliwości stosowania odstępstw od zatwierdzonych projektów. Tut. Zarząd zaznacza, że stosowanie barwy czerwonej taśm na przedmiotowych urządzeniach podyktowane jest również względami bezpieczeństwa ruchu drogowego i koniecznością poinformowania uczestników ruchu drogowego o zbliżaniu się do miejsca, w którym należy zachować szczególną ostrożność, gdzie występuje ograniczenie widoczności lub w celu zabezpieczenia danego odcinka drogi przed nieuprawnionym postojem pojazdów. Powyższe działanie wynika również z konieczności skanalizowania ruchu niechronionych uczestników ruchu drogowego w rejonie przejść dla pieszych/placówek oświatowych itp. oraz uniemożliwienia im przekraczania jezdni w miejscach niedozwolonych. Uwzględniając powyższe wyjaśnienia, stosowanie rozwiązań innych niż standardowe we wnioskowanych lokalizacjach należy ocenić jako niezasadne i Zarząd Dróg Miasta Krakowa opiniuje przedmiotowy wniosek negatywnie.

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica II Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

7 100,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Francesco Nullo

Dodatkowe lokalizacje: 1. Grzegórzecka 73 2. Francesco Nullo

Krótki opis projektu

Barierki i słupki oddzielające chodnik od jezdni najczęściej są pomalowane na biało-czerwono, co rzadko współgra z miejskim krajobrazem. Jednak wcale nie muszą takie być: przemalujmy je na bardziej estetyczny kolor i stwórzmy przyjemniejszą okolicę.

Opis projektu

Estetyka przestrzeni miasta to rzadko poruszany temat poza zabytkowym Starym Miastem. A przecież równie ważne jest to, czy podoba nam się nie tylko Rynek, ale i ulica przy naszym domu. 
Na krajobraz miejski składa się wiele elementów, w tym infrastruktura drogowa. Barierki i słupki oddzielające chodnik od jezdni najczęściej są pomalowane na biało-czerwono, co rzadko współgra z miejskim krajobrazem. Tylko nieliczne, najczęściej te znajdujące się w historycznym centrum są w kolorach bardziej pasujących do przestrzeni. Poprawia to estetykę i sprawia, że przebywanie w tym miejscu staje się przyjemniejsze. Warto również zaznaczyć, że przepisy techniczne zezwalają na kolor inny niż biało-czerwony, dostosowany do otoczenia. 

Projekt zakłada przemalowanie obecnie biało- czerwonych barierek i słupków na kolor bardziej stonowany i dostosowany do ogólnej estetyki. Tym działaniem chcemy zwrócić uwagę na to, że mieszkańcy zasługują na ładną przestrzeń na swojej ulicy i że projekty drogowe muszą ją uwzględniać we wszystkich dzielnicach Krakowa, a nie tylko na Starym Mieście.
 
Lokalizacja miejsc do przemalowania na terenie Grzegórzek:
1. ul. Grzegórzecka 73 - 70 słupków
2. ul. Francesco Nullo przy SP 38 - 25 słupków i 40 barierek

UZASADNIENIE PROJEKTU

Projekt ma na celu poprawę estetyki i pozytywnie wpłynie na jakość życia mieszkańców okolicy.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Przemalowanie barierek Szacowany koszt przemalowania jednej barierki - około 60zł 6 600,00 PLN
Przemalowanie słupków Szacowany koszt przemalowania jednej barierki - około 20zł 500,00 PLN
7 100,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Przemalowanie słupków oraz barierek Pierwsza połowa 2025

Galeria

powrót