Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica II NR 22:

Jarmark świąteczny na Grzegórzkach

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica II Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

380 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Dolna płyta Ronda Mogilskiego (działka 604/1 obr S-5)

Krótki opis projektu

Krakowianie mają prawo do spotkania na jarmarku świątecznym bez tłumu turystów. Okolice Ronda Mogilskiego i Ogrodu Botanicznego to centralny punkt Grzegórzek, który na jeden grudniowy weekend stanie się miejscem spotkań dla nas, mieszkańców.

Opis projektu

 

DZIELNICOWY JARMARK ŚWIĄTECZNY:

Czas trwania 10-11 dni w terminie 2-3 tydzień grudnia. Szczegółowe terminy zostaną ustalone w trybie roboczym, jarmark będzie otwarty ok 6 godz.  dziennie, godzininy do ustalenia np. 15.00- 21.00

Składający się z 10 stoisk drewnianych kiermaszowych, ogrzewanych +podłączenie  prądu

W czasie trwania jarmarku będzie można bezpłatnie:

-skorzystać ze sprowadzonej na tę okazję Fotobudki wraz z obsługą (zdjęcia przesyłane na email prosto z fotobudki)

-przejechać się na weneckiej karuzeli

- kolędować i wykonywać świąteczne piosenki będą osoby związane z lokalnymi ośrodkami kultury, bezpośrednio na płycie ronda w wydzielonym miejscu na terenie jarmarku. W czasie przerw od muzyki na żywo będą odtwarzane świąteczne piosenki.

- na jarmarku będzie możliwość skorzystania z oferty gastronomicznej włączając w to galicyjskiego grzańca i inne gorące napoje (np. zimowa herbata). Organizator zapewni miejsce do spożycia napojów i posiłków przy stolikach w stylu przyjęć koktajlowych.

- przewiduje się stoiska dla lokalnych wystawców rękodzieła, również amatorskiego (przygotowanego przez szkoły oraz domy kultury). Organizator jarmarku w pierwszej kolejności skieruje ofertę do szkół i jednostek kulturalnych na terenie Dzielnicy II tak, aby miały szansę wystawić swoją ofertę na jarmarku. Po oszacowaniu zapotrzebowania przez lokalnych wystawców zostanie wysłana oferta do najemców komercyjnych.

- na czas trwania jarmarku teren zostanie ozdobiony świąteczną iluminacją.

- organizator zapewni 2 przenośne toalety na czas trwania jarmarku oraz ochronę terenu

Szczegółowy program będzie akceptowany przez zgłoszeniodawcę (Marta Pogan)
W razie przyczyn formalnych uniemożliwiających organizację jarmarku na wskazanej działce dopuszcza się wykorzystanie innego miejsca na terenie dzielnicy Grzegórzki po uprzednim potwierdzeniu przez zgłoszeniodawcę. 
 
 
 

UZASADNIENIE PROJEKTU

W mieście brakuje incjatyw lokalnych. Szczególnie okres przedświąteczny służy spotkaniom. Niestety do tej pory poza skomercjalizowanym jarmarkiem na Rynku Głownym oraz weekendowym wydarzeniu na Podgórzu tradycja sąsiedzkich jarmarków nie jest rozwinięta.

 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
opłaty handlowe, zajecie terenu, koszty aministracyjne k 20 000,00 PLN
Wynajem karuzeli weneckiej (10-11 dni) k 120 000,00 PLN
Przygotowanie - wynajem stoisk -10 szt, ogrzewanie, iluminacja, ochrona, toalety k 210 000,00 PLN
wynajem fotobudki k 30 000,00 PLN
380 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Przygotowanie programu Przygotowanie programu I kwartał 2025
Pozyskanie sprzedawców (gastronomia i rękodzieło II kwartał 2025
Realizacja jarmarku 13-15 grudnia 2025

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Po wprowadzeniu zmian w treści wniosku dotyczących kosztorysu oraz zakresu zadania, lokalizacji projekt Jarmark świąteczny na Grzegórzkach uatrakcyjni okres przedświąteczny mieszkańcom Grzegórzek i Krakowa, stworzy alternatywne miejsce dokonywania świątecznych zakupów. Regionalna oferta na straganach przyczyni się do promowania lokalnych wytwórców i przedsiębiorców oraz promowania działalności lokalnych Domów Kultury i szkół, co jest szczególnie ważne po zmianach, które nastąpiły po epidemii na rynku usług i handlu małych firm. Proponowana oferta kulturalna ukierunkowana na szkolne i amatorskie zespoły przyczyni się do promocji tych podmiotów.
powrót