Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica XIII NR 50:

Zmysły drogą do poprawy jakości życia - sala sensoryczna.

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica XIII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

319 700,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: ZSP nr 1 ul. Myśliwska 64

Krótki opis projektu

Stworzenie sali sensorycznej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 dla dzieci w wieku przedszkolnym, wczesnoszkolnym oraz starszych uczniów szkoły podstawowej. Wyposażenie miejsca w sprzęt wspierający prawidłowy rozwój.

Opis projektu

Przedstawiamy projekt, który zakłada remont obecnej sali gimnastycznej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 przy ulicy Myśliwskiej 64 i podniesienie jej standardów do możliwości organizacji w niej zajęć sensorycznych.
 

Projekt zakłada zakup i montaż sprzętu interaktywnego, elementów stałych do podwieszeń, akcesorii sensorycznych, wygłuszenia sali oraz dostosowania do użytkowania łazienki i pomieszczeń sąsiadujących dla chętnych korzystających z sali sensorycznej.

Dodatkowo w ramach promocji projektu proponujemy warsztaty dla zainteresowanych osób, które odbywałyby się pod okiem specjalisty 2 razy w miesiącu przez kolejne 10 miesięcy (1 godzina zajęć co 2 tygodnie w godzinach popołudniowych).
 
Sala będzie ogólnodostępna w godzinach 17-22 od poniedziałku do piątku.

UZASADNIENIE PROJEKTU

W obecnych czasach technologia ekranów, świateł i przeróżnych dźwięków towarzyszy nam i naszym dzieciom na każdym kroku.

Trzeba wiedzieć, że jakiekolwiek zakłócenia w odbiorze bodźców mogą skutkować licznymi problemami. Dzieci mogą mieć trudności z właściwym porozumiewaniem się, nawiązywaniem relacji z innymi osobami czy kontrolowaniem swoich emocji. Przez to ich zachowanie nie zawsze będzie adekwatne do sytuacji, w której się znaleźli.

Proponowana sala sensoryczna wyposażona w elementy do pracy nad każdym zmysłem będzie odpowiedzią na rosnące potrzeby dzieci w warstwie zdrowia psychicznego i fizycznego. Zapewni im prawidłowy rozmów dużej i małej motoryki. Dodatkowo będzie stanowić poszerzenie palety działań szkoły w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami takimi jak: autyzm, ADHD, niepełnosprawność ruchowa i inne. Będzie to wyjątkowa możliwość wyrównywania szans i zmniejszania barier. Pamiętajmy również, że czas spędzony na sali sensorycznej to również po prostu świetna zabawa.
 

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Elementy wyposażenia pomieszczenia sąsiadującego Zakup innych elementów projektu: szafki na odzież oraz sprzęt, elementy informacyjne, inne produkty. Cel: Utrzymanie odpowiedniego porządku elementów aali sensorycznej, oddzielenie strefy ćwiczeń od szatni. 16 500,00 PLN
Remont sali gimnastycznej, pomieszczenia sąsiadującego oraz łazienki przy sali gimnastycznej 1. Wykonanie prac remontowych sali gimnastycznej: naprawa podłogi i ścian, montaż paneli akustycznych na ścianach i suficie, dostosowanie oświetlenia, modernizacja instalacji elektrycznej, wymiana drzwi, malowanie ścian, wymiana zabezpieczeń okiennych, inne prace remontowe. 2. Wykonanie prac remontowych w łazience przy sali gimnastycznej: skucie starych płytek, naprawa ubytków ścian, przygotowanie pod flizowanie, flizowanie, montaż kabin toaletowych, montaż nowej armatury łazienkowej, malowanie ścian, modernizacja instalacji elektrycznej w tym oświetleniowej, dostosowanie do warunków korzystania z niej przez osoby niepełnosprawne, inne prace remontowe. 3. Wykonanie prac remontowych pomieszczenia sąsiadującego: naprawa ścian, przygotowanie pod malowanie, malowanie, montaż mat wygłuszających, modernizacja instalacji elektrycznej w tym oświetleniowej, montaż szafek do przechowywania odzieży oraz sprzętu sensorycznego, inne prace remontowe. 196 000,00 PLN
Dokumentacja oraz projekt Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo - kosztorysowej wraz z uzyskaniem niezbędnych decyzji i uzgodnień. 10 000,00 PLN
Elementy stałe sali sensorycznej Zakup stałych elementów sali sensorycznej tak jak: belki do zawiesi, drabinki, ściana wspinaczkowa i inne. Cel: Stymulacja bazowych systemów sensorycznych (system przedsionkowy, proprioceptywny, dotykowy) w celu normalizacji, rejestracji i przetwarzania bodźców wejściowych, normalizacja systemu nerwowego. 17 500,00 PLN
Sprzęt komputerowo-interaktywny Zakup sprzętu mulimedialnego: ekran multimedialny, laptop, zestaw nagłośnieniowy, magiczny dywan z oprogramowaniem. Cel: Ćwiczenie odpowiedniego reagowania na bodźce zewnętrzne i wrażenia zmysłowe. 24 700,00 PLN
Zajęcia promujące Przeprowadzenie zajęć pokazowo-edukacyjno-promocyjnych. 1 zajęcia co 2 tygodnie przez okres roku szkolnego 2025/26 . Cel: Promocja sali sensorycznej, edykacja prawidłowego korzystania z niej, wzmocnienie i rozwój emocjonalny i ruchowy uczestniczących w zajęciach dzieci i młodzieży. 20 000,00 PLN
Akcesoria do zajęć sensorycznych Zakup akcesorii do sali sensorycznej: podwiesia, materace, stoliki, basen z kólkami, węże świetlne, pianki, huśtawki, zjeżdżalnie rolkowe, konsole do podwieszania, kładki, tory przeszków, worki do odreagowywania i inne produkty. Cel: Stymulacja bazowych systemów sensorycznych (system przedsionkowy, proprioceptywny, dotykowy) w celu normalizacji, rejestracji i przetwarzania bodźców wejściowych, normalizacja systemu nerwowego. 35 000,00 PLN
319 700,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Realizacja projektu Realizacja projektu (prace budowlane i zakupy) do wysokości wnioskowanej kwoty. 2025
Działania ekukacyjno-promocyjne Kampania edukacyjno-informacyjna. 09.2025
Warsztaty Zajęcia pokazowo-edukacyjno-promocyjne (1h zajęć co 2 tygodnie w godzinach popołudniowych). 09.2025-06.2026
Charakterystyka długoterminowych skutków: Nowopowstała sala sensoryczna pozwoli na profesjonalne wsparcie rozwoju emocjonalnego, społecznego i ruchowego dzieci oraz młodzieży ze specjalnymi potrzebami, stanowić będzie miejsce do nauki, zabawy, przeprowadzania zajęć integracji sensorycznej, rewalidacji i rehabilitacji. Projekt wzbogacony w zajęcia pokazowo-edukacyjno-promocyjne może przyczynić się również do wczesnego zdiagnozowania problemów wśród pozostałych młodych mieszkańców dzielnicy XIII.
powrót