Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt ogólnomiejski NR 142:

ŁĄCZYMY BRZEGI I DZIELNICE: REMONTUJEMY KŁADKI RUDAWY

Projekt odrzucony: Lokalizacja proponowanego zadania znajduje się na działkach należących do Państwowego Funduszu Regulacji Dolnej Rudawy oraz do PGW Wody Polskie. Przedmiotowe grunty nie należą i nie pozostają we władaniu Miasta, co zgodnie z treścią §17 ust. 1 pkt. 7 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, projekt BO.OM.142/24 „Łączymy brzegi i dzielnice: remontujemy kładki Rudawy podlega wykluczeniu. Ewentualna realizacja przedmiotowego zadania wymagałaby współpracy instytucjonalnej, ponieważ osoby odpowiedzialne za kierowanie ww. instytucjami nie przedstawiły wyraźnej, pisemnej gotowości do współpracy w formie oświadczenia, co zgodnie z treścią §17 ust. 1 pkt. 5 Regulaminu budżetu obywatelskiego Miasta Krakowa, również podlega wykluczeniu z realizacji zgłoszonej propozycji zadania. Odnosząc się do ww. wnioskowane zadanie nr BO.OM.142/24 opiniuje się negatywnie.

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt ogólnomiejski Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

1 480 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Kładka piesza na rzece Rudawie, zlokalizowana przy wylocie ul. Korbutowej. Nr działki: 466/1, obręb K-10 Krowodrza (50.0674692724152, 19.88457096378786);

Dodatkowe lokalizacje: Kładka piesza obecnie zlokalizowana jest przy przy ul. Becka w rejonie skrzyżowania z ulicą Marynarską; okolice ul. Brzegowej od strony północnej. Nr działki: 191/1, obręb K-7 Krowodrza (50.0752487701045, 19.860639232574442)

Krótki opis projektu

Od Salwatora po Balice wzdłuż rzeki Rudawy ciągnie się trasa, której słabym ogniwem są przeprawy: MOSTY i KŁADKI PIESZE. Dotychczasowe Przeprawy przez rzekę to przestarzałe elementy infrastruktury, który trzeba koniecznie poprawić!

Opis projektu

Od 2023 roku mieszkańcy obserwują powstawanie utwardzonej ścieżki, która umożliwi rowerzystom, pieszym, oraz osobom poruszającym się np. na wózkach inwalidzkich czy z wózkami dziecięcymi zbliżyć się do rzeki Rudawy i jej okolic. Od Salwatora po Balice ciągnie się trasa której słabym ogniwem są MOSTY i KŁADKI PIESZE. Przeprawa przez rzekę to słaby element, który trzeba koniecznie poprawić! Głosując na ten projekt dajesz szansę bardziej bezpiecznej i komfortowej podróży w głąb przyrody otaczającej rzekę Rudawę. Poprawmy KŁADKI:  w rejonie ul. Korbutowej oraz ul. Becka, w rejonie skrzyżowania z ul. Marynarską. Kładki mają około 1 metr szerokości. Gdy ścieżka na wałach Rudawy zostanie otwarta szacuję że wzrost ilości użytkowników będzie co najmniej kilkukrotny – pojawią się też nowi użytkownicy łyżworolek, hulajnóg, deskorolek i oczywiście wzrośnie liczba dotychczasowych użytkowników. Dla zapewnienia bezpieczeństwa tym ludziom trzeba zadbać o punkty przeprawy z jednego brzegu Rudawy na drugi. Przy obcej szerokości są to kładki ruchu jednostronnego – tylko piesi mogą się wyminąć jednocześnie poruszając w 2 rożnych kierunkach, rowerzyści, osoby z wózkami muszą poruszać się wahadłowo. Potrzebna jest nowa, szersza i bezpieczniejsza przeprawa na miarę XXI wieku. W celu oszczędności można rozważyć, czy nie warto odrestaurować, a nawet rozbudować kładkę w obecnym miejscu gdyż istnieje już podbudowa i przyczółki co pozwala zrealizować inwestycję w ramach kwot dostępnych w Budżecie Obywatelskim. Oczywiście, jeżeli dotychczasowa infrastruktura nie nadaje się do poprawy - warto zainwestować w budowę zupełnie nowych przepraw. 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Chociaż ciężko znaleźć informację dotyczącą ilości osób korzystających do tej pory z wałów Rudawy, można śmiało szacować że w skali roku korzysta z nich od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy osób (oczywiście nieco mniej osób zimą, niż latem). Jest wśród nich wielu pieszych, biegaczy, właścicieli psów, obserwatorzy awifauny, całe rodziny spacerujące w weekendy, rowerzyści którzy korzystają z rekreacji i rowerzyści, którzy omijają drogi samochodowe i korzystający z wałów rudawy jako bezpieczniejszej i piękniejszej krajobrazowo trasy do pracy, przedszkoli i szkół i do sklepów. Gdy ścieżka na wałach Rudawy zostanie otwarta w roku 2024 szacuję, że wzrost ilości użytkowników będzie co najmniej kilkukrotny – pojawią się też nowi użytkownicy łyżworolek, hulajnóg, deskorolek i oczywiście wzrośnie liczba dotychczasowych użytkowników. Dla zapewnienia bezpieczeństwa tym ludziom trzeba zadbać o punkty przeprawy z jednego brzegu Rudawy na drugi. Przy obcej szerokości są to kładki ruchu jednostronnego – tylko piesi mogą się wyminąć jednocześnie poruszając w 2 rożnych kierunkach, rowerzyści, osoby z wózkami muszą poruszać się wahadłowo.

Galeria

powrót