Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica VIII NR 41:

Aktywni na Plus

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica VIII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

730 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Zespół Szkolno - Przedszkolny nr 7 w Krakowie ul. Skotnicka 86, 30 - 394 Kraków (22.929710900000032) (50.0167534, 19.8736471 (50.011713, 19.8758092)

Krótki opis projektu

Projekt ma na celu zainteresowanie dzieci i rodziców mieszkających na terenie Dzielnicy VIII Dębniki aktywnym spędzaniem czasu. Projekt promuje naukę poprzez organizację warsztatów edukacyjnych, wyjazdowych, zajęć cyklicznych, spektakli i półkolonii.

Opis projektu

Projekt ma na celu organizację zarówno zajęć cyklicznych jak i wyjazdowych, umożliwiających zapoznanie się z lokalną kulturą oraz przyswajanie wiedzy w nowoczesny i interesujący sposób. Zajęcia cykliczne będą organizowane dla dzieci w wieku od 3 do 14 lat, których celem będzie przekazanie im wiedzy w interesujący sposób. Zajęcia cykliczne będą się odbywać w podziale na grupy wiekowe dzieci, a tak były dostosowane do potrzeb i zainteresowań dzieci. Podczas zajęć dzieci będą mieć szanse przyswoić wiedzę z zakresu interesujących ich tematów dotyczących różnorodnych dziedzin nauki i kultury. Dzięki warsztatom zostanie poszerzona wiedza ogólna dzieci oraz w sposób nowoczesny i przyjemny zapoznają się z lokalną historią i nauką. Warsztaty prowadzone będą przez osoby będące specjalistami w danej tematyce. Aby urozmaicić zajęcia, w razie potrzeby, dla uczestników dostarczane będą odpowiednie do omawianej tematyki materiały. Celem wzmocnienia przekazu z zajęć cyklicznych planuje się organizację warsztatów wyjazdowych do 4 miejsc mieszczących się w Krakowie lub jego okolicach, które obejmą zwiedzanie ważnych i ciekawych placówek kulturalnych, naukowych oraz atrakcji turystycznych. Dzieci pod okiem przewodników będą mieć szansę na zwiedzenie interesujących miejsc w okolicy, co z pewnością pomoże im lepiej poznać lokalną kulturę i historię. W Krakowie i okolicy znajdują się również nowoczesne i pełne inspiracji placówki naukowe, które z pewnością pobudzą w dzieciach ciekawość otaczającego ich świata. Warsztaty będą stanowiły ciekawy i interesujący sposób spędzania wolnego czasu, który z pewnością przyczyni się do odkrycia nowych talentów u ich uczestników. Planowane są również warsztaty dla rodzin z dziećmi, aby wszechstronny rozwój dzieci mógł odbywać się również przy udziale ich rodzin. Podczas warsztatów rodzice z pewnością będą mogli rozwijać swoje kompetencje wychowawcze i rodzicielskie oraz dzielić się między sobą wiedzą i doświadczeniem. Celem projektu jest także zachęta skierowana zarówno do dzieci jak i do rodziców: do tradycyjnego sposobu zdobywania wiedzy i umiejętności, jakim jest praca w grupie. Warsztaty wyjazdowe pozwolą rodzinom na aktywne i wspólne spędzenie czasu poza domem. Ten rodzaj aktywności z pewnością będzie sprzyjał integracji rodziny i zacieśnianiu ich więzi oraz pozwoli na zdobywanie wiedzy w nowoczesny sposób. Celem projektu jest również aktywowanie dzieci poprzez organizację dla nich różnych spektakli, teatrzyków, koncertów itp. W ten sposób dzieci będą mogły zapoznać się z kulturą. Spektakle, teatrzyki, czy inne wydarzenia kulturalne np. mini koncerty, zorganizowane w szkole, będą dostępne dla dzieci w różnym wieku. W trakcie trwania projektu zostanie zorganizowana impreza z okazji Dnia Dziecka, będzie to również zachęta do uczestnictwa w projekcie i jednocześnie promocja aktywnego sposobu spędzania wolnego czasu w gronie rodziny i rówieśników, co jest szczególnie ważne ze względu na izolację społeczną spowodowaną pandemią. Celem zapewnia aktywnego spędzania czasu planowane jest także zorganizowanie warsztatów i półkolonii wakacyjnych. Półkolonie będą miały na celu zachęcenie dzieci do spędzania czasu poprzez uprawiania sportu oraz zdobywanie przez nich umiejętności z interesujących dziedzin naukowych. Aktywne wakacje będą alternatywą dla spędzania czasu przez urządzeniami typu komputer, telefon czy telewizor. Dzieci w takcie zajęć będą miały zapewnioną pełną opiekę profesjonalistów. Projekt jest propozycją na aktywne spędzanie wolnego czasu poprzez ciekawe zajęcia edukacyjne, kulturalne i ogólnorozwojowe dla dzieci i rodziców oraz imprezę integrującą wszystkich członków rodzin. Nabór dzieci i rodziców na zajęcia będzie się odbywał głównie przez formularz zgłoszeniowy na specjalnie utworzonej stronie internetowej projektu, poprzez media społecznościowe i stronie internetowej szkoły. O realizowanym projekcie zostaną poinformowane wszystkie szkoły z Dzielnicy VIII, informacja ta również ukaże się na stronie dzielnicy, w której będzie realizowany projekt. Zgłoszenia do projektu będą się odbywać wg kolejności zgłoszeń do limitu miejsc w poszczególnych grupach. W Projekcie planowane jest podjęcie działań zmierzających do zapewnienia dostępności dla osób ze szczególnymi potrzebami. Zgłoszenia do projektu będą odbywały się za pomocą formularzy, których struktura będzie umożliwiała korzystanie z nich osobom o szczególnych potrzebach. Formularze będą zawierały miejsce w którym osoba ze szczególnymi potrzebami będzie miała możliwość wpisania odpowiednich informacji dotyczących jej potrzeb w czasie udziału w wydarzeniu. Projekt ma być realizowany na terenie Zespołu Szkolno Przedszkolnego, którego infrastruktura przystosowana jest do potrzeb osób niepełnosprawnych, bowiem przy głównym budynku znajduje się specjalny podjazd. W drugim budynku wszelkie wydarzenia odbywają się na parterze, który jest w pełni dostosowany do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. projekt będzie zapewniła również dostępność informacyjno komunikacyjną dla osób ze szczególnymi potrzebami na poziomie minimalnych wymagań określonych w ustawie z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Zostanie stworzona strona internetowa, która będzie dostosowana do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami tak aby mogły z niej korzystać w pełnym wymiarze. Wszelkie środki komunikacji elektronicznej będą wysłane w wersji dostosowanej do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami.

Ponadto osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 roku o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w przypadku zgłoszenia zapotrzebowania zostaną zapewnione:

1)   w zakresie dostępności architektonicznej:

a)   zapewnienie wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych budynków, poprzez: odpowiednie dostosowanie miejsc i pomieszczeń, w których będzie realizowany projekt  „Aktywni na Plus”, umożliwienie osobom niepełnosprawnym i innym osobom ze szczególnymi potrzebami sprawnego poruszania się po terenie realizacji zadania.

b)   instalacja urządzeń lub zastosowanie środków technicznych i rozwiązań architektonicznych w budynku, które umożliwiają dostęp do wszystkich pomieszczeń, z wyłączeniem pomieszczeń technicznych, poprzez: odpowiednie dostosowanie miejsc i pomieszczeń, w których będzie realizowany projekt „Aktywni na Plus”.

c)   zapewnienie informacji na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny i dotykowy lub głosowy, poprzez: odpowiednie oznakowanie (wizualne, dotykowe lub głosowe) miejsc i pomieszczeń, w których będzie realizowany Projekt  „Aktywni na Plus”

d)   zapewnienie wstępu do budynku osobie korzystającej z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100 ze zm.), poprzez: odpowiednie dostosowanie miejsc i pomieszczeń, w których będzie realizowany Projekt „Aktywni na Plus” 

2)   w zakresie dostępności cyfrowej – wymagania określone w ustawie z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 82 ze zm.), poprzez: wdrożenie przepisów ww. ustawy we wszelkich treściach cyfrowych powstałych w czasie i w wyniku realizacji zadania publicznego, w tym w szczególności na prowadzonej stronie internetowej i administrowanych mediach społecznościowych;

3)   w zakresie dostępności informacyjno-komunikacyjnej:

a)   obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. z 2023 r. poz. 20).

W związku z wejściem w życie, z dniem 15 lutego 2024 r., nowelizacji ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym  Organizator zobowiązany będzie do  stosowania przepisów tej ustawy w tym, zgodnie z zapisami art. 21, przed nawiązaniem stosunku pracy z osobami realizującymi zajęcia do uzyskania informacji z Rejestru Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym – czy dane tych osób są zamieszczone w Rejestrze z dostępem ograniczonym lub w Rejestrze osób, w stosunku do których Państwowa Komisja do sprawy przeciwdziałania wykorzystania seksualnemu małoletnich poniżej lat 15 wydała postanowienie o wpisie w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym.

Organizator zobowiązany będzie do uzyskiwania od osób zatrudnianych informacji z Krajowego Rejestru Karnego, w zakresie przestępstw określonych w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego lub przedłożenia odpowiedniego oświadczenia zgodnie z art. 21 ust. 3-9 Ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym.

Organizator projektu zgodnie z art. 22b i 22c Ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym  zobowiązany będzie do opracowania, wprowadzenia oraz wywieszenia w widocznym miejscu w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 7 w Krakowie, ul. Skotnicka 86, w której realizowane będzie zadanie publiczne, standardów ochrony małoletnich. Standardy te będą uprzednio przesłane do akceptacji przez komórkę realizującą.

W projekcie nie będzie wykorzystywana flota pojazdów w rozumieniu art. 68 ust. 3 ustawy z dnia 11 stycznia 2018r. o elektromobilności i paliwach alternatywnych (tj Dz.U. z 2023 poz. 875 z późn. zm.)

 

W ramach projektu planowane jest zorganizowanie następujących aktywności:

1. Warsztaty stacjonarne dla dzieci w różnym wieku:

 a) warsztaty cykliczne Zumba Kids and junior - taniec zumba to połączenie podstawowych rytmów i ruchów ciała takich tańców jak: salsa, cumbia, merengue, hip hop, reggaeton i innych. Dzieci uczą się choreografii do muzyki wielu kultur, a także pracy zespołowej, szacunku, odpowiedzialności i zaufania. Podczas zajęć kształtuje i rozwija się kreatywność oraz pamięć, koordynacja i równowaga. Zajęcia będą prowadzone przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia do prowadzenia tego typu zajęć (certyfikaty, dyplomy itp.).

Warsztaty odbywać się będą w podziale na 4 grupy wiekowe dzieci (I grupa 3-6 lata, II grupa 7-10 lat, III grupa 7-10 lat, IV grupa 10-14 lat).

Każda grupa wiekowa będzie mieć zajęcia 1 raz w tygodniu przez 7 miesięcy; w każdej grupie wiekowej może być max. 25 dzieci, czas trwania zajęć będzie dostosowany do wieku dzieci:

I grupa 3 - 6 lata - zajęcia będą trwały 30 min,

a dla pozostałych grup: II grupa 7-10 lat, III grupa 7-10 lat, IV grupa 10-14 lat - zajęcia będą trwały 45 min.

b) warsztaty cykliczne zajęcia sportowe (m.in. piłka nożna, piłka ręczna, zajęcia fitness, zajęcia sprawnościowe, biegi lub inne) zajęcia, które łączą różne elementy sportu wprawiając przy tym w doskonałe samopoczucie. Dzieci kształtują aktywną formę spędzania czasu. Zajęcia będą prowadzone przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia do prowadzenia tego typu zajęć (certyfikaty, dyplomy, wykształcenie, ukończone kursy itp.).

Warsztaty odbywać się będą w podziale na 4 grupy wiekowe dzieci (I grupa 3-6 lata, 2 x grupa 7-10 lat (II, III), IV grupa 10-14 lat).

Każda grupa wiekowa będzie mieć zajęcia 1 raz w tygodniu przez 7 miesięcy; w każdej grupie wiekowej może być max. 25 dzieci, czas trwania zajęć będzie dostosowany do wieku dzieci:

I grupy 3-6 lata - zajęcia będą trwały 30 min,

a dla pozostałych grup: grupa 7-10 lat (II, III), IV grupa 10-14 lat - zajęcia będą trwały 45 min.

c) warsztaty cykliczne z robotyki lub Minecraft''a - zajęcia z robotyki to połączenie zabawy z nauką. Z pomocą edukacyjnych klocków LEGO dopasowanych do wieku dzieci, będą uczyć się konstruowania prawdziwych robotów. Zajęcia będą prowadzone przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia do prowadzenia tego typu zajęć (certyfikaty, dyplomy, wykształcenie, ukończone kursy itp.).

Warsztaty odbywać się będą w podziale na 7 grup wiekowych dzieci ( 1 x grupa 3-6 lata (I), 3 x grupa 7-10 lat (II,III,IV) 2 x grupa 10-12 lat (V,VI), 1 x grupa- 12-14 lat(VII).

Każda grupa wiekowa będzie mieć zajęcia 1 raz w tygodniu przez 7 miesięcy; w każdej grupie wiekowej może być max. 15 dzieci, czas trwania zajęć będzie dostosowany do wieku dzieci zajęcia będą trwały 60 min.

d) warsztaty cykliczne z języka angielskiego - celem zajęć będzie podniesienie poziomu znajomości języka nowożytnego, który jest najczęściej wybieranym językiem obcym w czasie obowiązkowych egzaminów. Z uwagi na skutki pandemii zajęcia kierowane są do starszych dzieci szkolnych, celem wzmocnienia ich kompetencji językowych, które osłabły podczas lekcji zdalnych. Zajęcia będą prowadzone przez osoby posiadające odpowiednie uprawnienia do prowadzenia tego typu zajęć (certyfikaty, dyplomy, wykształcenie, ukończone kursy itp.).

 Zajęcia cykliczne dla dzieci z języka angielskiego będą odbywać się w 4 grupach wiekowych:

 I grupa 7-8, II grupa 8-10, III grupa 10-12, IV grupa 10- 14 lat, czas trwania zajęć po 45 min każda grupa. Zajęcia będą się odbywać 1 raz w tygodniu przez 7 miesięcy; w każdej grupie wiekowej może być max. 20 dzieci.

e) warsztaty cykliczne z elementami fizyki - „Fizyka dla smyka” - w trakcie zajęć dzięki obserwacji i samodzielnym przeprowadzaniu doświadczeń dzieci będą mogły poznać prawa rządzące naszym światem. Celem spotkań jest pokazanie naszym najmłodszym jak samodzielnie poznawać świat i wyciągać wnioski z obserwowany zjawisk. Otaczający nas świat jest pełen ruchu i przemian zachodzących w nim. Dzieci jako baczni obserwatorzy są zafascynowane tym co dzieje się wokół nich i niejednokrotnie stawiają niezwykle interesujące i trafne pytania. Proponowane spotkania mają na celu pomóc dzieciom nie tylko zrozumieć otaczający nas świata ale przede wszystkim nauczyć je stawiania właściwych pytań i szukania odpowiedzi na nie. Organizator zatrudni do prowadzenia zajęć osoby posiadające odpowiednie uprawnienia do prowadzenia tego typu zajęć (certyfikaty, dyplomy, wykształcenie, ukończone kursy itp.). Zostaną zapewnione przez organizatora materiały do organizacji ww. warsztatów.

Zajęcia cykliczne dla dzieci z będą odbywać się w 4 grupach wiekowych: I grupa 6 lat, II grupa - 7-10, III grupa - 7- 10, IV - grupa – 10-12 lat.

I grupa 6 lat - czas trwania zajęć 45 min

II grupa - 7-10, III grupa - 7- 10, IV - grupa – 10-12 lat. czas trwania zajęć po 60 min każda grupa.

Zajęcia będą się odbywać przez 6 miesięcy 1 raz w miesiącu; w każdej grupie wiekowej może być max. 16 dzieci

f) warsztaty kulinarne - będą miały na celu przybliżenie zasad gotowania różnorodnych potraw oraz poznania zasad zdrowego odżywania. Jedzenie jest podstawowym elementem życia człowiek, a nauka zasad zdrowego żywienia od najmłodszych lat jest istotna z punktu widzenia rozwoju dziecka. Warsztaty będą prowadzone profesjonalistów np. przez kucharzy, pasjonatów gotowania, itp.

Warsztaty odbywać się będą w podziale na 4 grup wiekowych dzieci: I grupa 4-6 lat, II grupa 7-10 lat, III grupa 7- 10 lat, IV grupa 10 - 14 lat.

Każda ww. grupa wiekowa będzie mieć zajęcia 3 raz w projekcie, czas trwania 1 warsztatu (dla jednej grupy wiekowej) maksymalnie 120 minut; w każdej grupie wiekowej może być max. 25 dzieci.

 

2. Warsztaty wyjazdowe dla rodziców z dziećmi z których przynajmniej jedno jest w wieku do 8 lat.

W każdym wyjeździe będzie brało udział do 120 osób tj. rodzice z dziećmi, w tym ewentualnie przewodnicy. Wyjazdy będą jednodniowe. Organizator zapewni: bilety wstępu do zwiedzanych obiektów, wynajem autokarów, ubezpieczenie, przewodników itp. W zależności od możliwości organizator zapewni suchy prowiant lub wyżywienie.

Zostanie zorganizowanych min. 4 wyjazdów do miejsc, gdzie rodzice z dziećmi będą mogli uczestniczyć w aktywnościach sportowo rekreacyjnych, kulinarnych kulturalnych np. do:

 - gospodarstwa agroturystycznego, gdzie będzie możliwość m.in.: zapoznania się z tematyką opieki nad zwierzętami, z historią pieczenia chleba itd.

 - miejsc związanych z kulturą Krakowa lub podkrakowskich wsi - np. zwiedzanie, warsztaty

 - wyjazd do miejsc stanowiących atrakcje turystyczne w Krakowie lub jego okolicach

 - wyjazd do miejsc stanowiących atrakcje turystyczne w Krakowie lub jego okolicach

 

W razie braku możliwości wyjazdu do określonych miejsc zostaną zaproponowane inne miejsca, o podobnym charakterze działalności.

 

3. Warsztaty wyjazdowe dla starszych dzieci od 8 do 14 lat.

W każdym wyjeździe będzie brało udział do 100 dzieci, w tym przewodnicy. Wyjazdy będą jednodniowe. Organizator zapewni: bilety wstępu do zwiedzanych obiektów, wynajem autokarów, ubezpieczenie, przewodników, opiekunów itp. W zależności od możliwości organizator zapewni suchy prowiant lub wyżywienie.

Zostanie zorganizowanych min 4 wyjazdów do miejsc, gdzie dzieci będą miały możliwość uczestniczenia w aktywnościach sportowo-rekreacyjnych, kulturalnych np.: -

 udział w koncercie, przedstawieniu teatralnym, muzycznym itp. np. (Filharmonia Krakowska/Opera/Teatr Bagatela)

- udział w grze miejskiej obywającej się w atrakcyjny miejscu z elementami sportowymi

- wyjazd do miejsc stanowiących atrakcje turystyczne w Krakowie lub jego okolicach

- wyjazd do miejsc stanowiących atrakcje turystyczne w Krakowie lub jego okolicach

 

4. Organizacja bezpłatnych spektakli i teatrzyków dla dzieci.

Planowanych jest minimum 4 spektakli, teatrzyków, przedstawień lub mini koncertów, które odbywać się będą raz w miesiącu w soboty. W jednym z wyżej wymienionych wydarzeń będzie mogło uczestniczyć ok. 100 osób. Tematyka spektakli będzie dostosowana do potrzeb dzieci i będzie miała na celu rozwój kulturalny dzieci. Spektakle i teatrzyki będą odbywały się na terenie budynku Zespołu Szkolno- Przedszkolnego nr 7 w Krakowie.

 Czas trwania spektaklu będzie wynosi ok 60 min.

 

5. Organizacja imprezy okolicznościowej z okazji Dnia Dziecka.

Impreza odbędzie się w czerwcu 2025r. w godzinach od 10.00 do 16. 00 na terenie szkoły. Przewidywana liczba osób biorących udział w wydarzeniu to ok. 700. W trakcie eventu planowane są aktywności taneczne, zabawy sportowe, wynajęcie zabawek dla młodszych dzieci, darmowa wata cukrowa, wynajęcie animatorów zabaw, prowadzący, didżej, malowanie twarzy, dmuchańce, fotobudka, trampoliny, inne atrakcje np. Myszka Miki.

 

6. Organizacja półkolonii w czasie wakacji dla dzieci w wieku od 5 do 12 lat

W trakcie projektu planowane jest zorganizowanie dwóch, jednotygodniowych półkolonii (od pon. do piątku) w trakcie których dzieci będą miały organizowane zajęcia sportowe, językowe oraz związane z tematyką robotyki. Półkolonie będą prowadzone przez osoby, które posiadają odpowiednie wykształcenie, ukończone kursy lub certyfikaty, zostanie dzieciom zapewniona profesjonalna opieka i wyżywienie zgodnie z obowiązującymi regulacjami prawnymi w tym zakresie.

 

Organizator uzyska wszelkie wymagane zgody i pozwolenia do organizacji półkolonii, wymaganych przepisami prawa tj. ustawą o systemie oświaty z dnia 7 września 1991 r. oraz Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 marca 2016 roku w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży.

W czasie półkolonii zostaną zorganizowane warsztaty dla pięciu grup wiekowych dzieci w wieku od 5 do 12 lat  w zależności od wieku zapisanych uczestników planowane są  (I grupa 5- 6 lat, II grupa 7-8 lat, III grupa 8-9 lat, IV grupa 9 - 10 lat, V grupa 10-12 lat). Grupy osób będą liczyły do 12 osób. Z warsztatów skorzysta do 60 dzieci na jednym turnusie. Zajęcia będą podzielone na bloki tematyczne dostosowane do potrzeb dzieci obejmujące zajęcia edukacyjne (językowe, ogólnokształcące) oraz sportowe. Podczas półkolonii zostanie zapewnione wyżywienie oraz napoje.

Półkolonie zostaną zorganizowane od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 16.00. Każdy dzień półkolonii zostanie zorganizowany w następujący sposób:

- 8.00 do 8.15 zbiórka dzieci

 - 8.45- gimnastyka poranna

 - 9.15. drugie śniadanie

 - 12.15 blok zajęć edukacyjnych

 -12.30 toaleta - 13.30 obiad

- 15.15 blok zajęć sportowych

- 15.45 podwieczorek

- 16.00 odbiór dzieci

 

Warsztaty, zajęcia oraz półkolonie zostaną przeprowadzone zgodnie z obowiązującymi wytycznymi sanitarnymi wynikającymi np. ze stanu zagrożenia epidemiologicznego. Organizator zapewni uczestnikom środki do dezynfekcji oraz maseczki. W razie zakazu organizowania warsztatów/zgromadzeń w związku z sytuacją epidemiologiczną lub inną wynikającą z działań tzw. „siły wyższej”, warsztaty stacjonarne oraz spektakle, teatrzyki mogą zostać np. przeprowadzone w formie on-line lub innej uzgodnionej z projektodawcą. W razie konieczności zostanie rozważona alternatywna forma realizacji pozostałych aktywności.

 

W zaplanowanych zajęciach będą mogły brać udział rodzice/opiekunowie i dzieci niepełnosprawnościami Wszystkie zajęcia (z wyjątkiem warsztatów wyjazdowych) będą realizowane w budynkach Zespołu Szkolno - Przedszkolnego nr 7 w Krakowie ul. Skotnicka 86, 30 - 394 Kraków. Pomieszczenia spełniają warunki art. 6 - 7 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020r. poz. 1062 ze zm.). Osobom z niepełnosprawnościami będzie również zapewniona dostępność informacyjno - komunikacyjna.

 

UZASADNIENIE PROJEKTU

Kluczowym celem projektu jest:

-  stworzenie szans rozwoju zainteresowań dzieci poprzez umożliwienie im zdobywania wiedzy i umiejętności w intersujący sposób,
 - integracja rodzin poprzez wspólny udział w zajęciach,
 - rozwijanie kompetencji rodzicielskich i wychowawczych rodziców poprzez uczestnictwo w nieodpłatnych warsztatach,
 - promowanie wiedzy o Krakowie, historii miasta, kulturze i nauce wśród młodego pokolenia Krakowian, oraz ich rodzin.
 - promowanie wiedzy o Dzielnicy VIII Dębniki wśród młodego pokolenia Krakowian, oraz ich rodzin.
 - zdobywanie wiedzy o lokalnej historii i kulturze.
 
Zajęcia mają na celu wpływać na sposób spędzania wolnego czasu przez dzieci i rodziców. Rodzice będą mieli
łatwy dostęp do warsztatów rozwojowych dla dzieci i zamiast czasu z laptopem czy telefonem komórkowym, będą mogli proponować pociechom aktywną formę spędzania czasu z rówieśnikami. Projekt ma na celu wpływać na zachowanie dzieci, nie tylko poprzez rozwój umiejętności poznawczych, ale przede wszystkim rozwój emocjonalny, wsparty siłą przynależności do grupy rówieśniczej, w której dziecko się dobrze czuje. Zwiedzanie okolicznych palcówek kulturalnych i naukowych wpłynie na lepsze poznanie swojej małej ojczyzny tj. miasta Kraków i jego okolic. Celem projektu jest zaktywizowanie zarówno dzieci i rodziców do poznania otaczającego ich świata. Organizacja warsztatów dla rodzin z dziećmi pozytywnie wpłynie na relacje rodzinne, co będzie miały wpływ na harmonijny rozwój dzieci.

Kluczowe benefity projektu:
-  stworzenie przestrzeni do rozwoju talentów i zainteresowań dzieci,
 - stworzenie możliwości rozwoju zainteresowań i pasji dla dzieci w różnym wieku, oraz kreowania nowych zainteresowań,
 - wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju,
 - tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa,
 - tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do różnorodnych sfer aktywności,
 - stworzenie miejsca do wspólnego spędzenia czasu dla rodziców i dzieci,
 - podniesienie kompetencji wychowawczych i rodzicielskich,
 - stworzenie nieformalnej grupy ambasadorów historii i kultury Krakowa - mieszkańców dzielnicy Dębniki, którzy wyposażeni w wiedzę o mieście, jego historii oraz dokonaniach naukowych i kulturalnych, będą w stanie promować nasze miasto w Polsce i za granicą.
 - zapewnienie dzieciom i rodzicom możliwości aktywnego spędzania czasu.

Charakterystyka długoterminowych skutków: Zainteresowanie dzieci i rodziców mieszkających na terenie Dzielnicy VIII Dębniki aktywnym spędzaniem czasu, promowanie nauki poprzez organizację warsztatów edukacyjnych, wyjazdowych, zajęć cyklicznych, spektakli i półkolonii. Zajęcia mają na celu wpływać na sposób spędzania wolnego czasu przez dzieci i rodziców. Rodzice będą mieli łatwy dostęp do warsztatów rozwojowych dla dzieci i zamiast czasu z laptopem czy telefonem komórkowym, będą mogli proponować pociechom aktywną formę spędzania czasu z rówieśnikami. Projekt ma na celu wpływać na zachowanie dzieci, nie tylko poprzez rozwój umiejętności poznawczych, ale przede wszystkim rozwój emocjonalny, wsparty siłą przynależności do grupy rówieśniczej, w której dziecko się dobrze czuje. Zwiedzanie okolicznych palcówek kulturalnych i naukowych wpłynie na lepsze poznanie swojej małej ojczyzny, tj. miasta Kraków i jego okolic. Celem projektu jest zaktywizowanie zarówno dzieci i rodziców do poznania otaczającego ich świata. Organizacja warsztatów dla rodzin z dziećmi pozytywnie wpłynie na relacje rodzinne, co będzie miało wpływ na harmonijny rozwój dzieci.
powrót