Projekty 2024 rozwiń menu
Serwis używa plików cookies zgodnie z polityką prywatności pozostając w serwisie akceptują Państwo te warunki
Projekt lokalny - Dzielnica XII NR 45:

(rowerowy)Bezkolizyjny Prokocim

Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica XII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.

530 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji

Lokalizacja

Główna lokalizacja: Pętla tramwajowa Prokocim

Krótki opis projektu

Projekt (rowerowy)Bezkolizyjny Prokocim zakłada relokację przystanku tramwajowego i wykonanie ścieżki rowerowej wzdłuż pętli tramwajowej Prokocim

Opis projektu

Celem projektu jest wyeliminowanie kolizyjnego przejazdu rowerowego w okolicy pętli tramwajowej Prokocim. W ramach projektu, przewiduje się relokację przystanku tramwajowego. Zabieg ten pozwoli na budowę ścieżki rowerowej i zapewnienie swobodnego przejazdu dla rowerzystów i użytkowników hulajnóg elektrycznych.
 
 
Na zaznaczonym na czerwono obszarze o powierzchni mniej więcej 200 metrów kwadratowych planuje się wybudowanie ścieżki rowerowej lub wyznaczenie strefy przeznaczonej na przejazd rowerowy, która pozwoli na bezkolizyjny ruch rowerowy.

UZASADNIENIE PROJEKTU

Realizacja projektu pozwoli na wyeliminowanie niebezpiecznych sytuacji kolizji ruchu pieszego i rowerowego. Często rowerzyści przejeżdżają przez ten obszar, gdy na przystanku tramwajowym pasażerowie oczekują na nadjeżdżający tramwaj. Takie sytuacje są niebezpieczne, a "wąskie gardło" rowerowe może być w prosty sposób wyeliminowane przez odpowiednią kanalizację ruchu rowerowego poza obszar przystanku tramwajowego. Podobne rozwiązania można spotkać na przebudowanym przystanku Prokocim Szpital (jadąc rowerem w stronę Rżąki) lub przystanku Malborska jadąc do centrum.

Kosztorys
Nazwa Opis Koszt
Projekt Opracowanie dokumentacji projektowej 70 000,00 PLN
Realizacja Wykonanie robót budowlanych 460 000,00 PLN
530 000,00 PLN
Harmonogram działań
Nazwa Opis Data
Projekt Opracowanie dokumentacji projektowej 2025
Realizacja Wykonanie robót budowlanych 2026

Galeria

Charakterystyka długoterminowych skutków: Realizacja projektu przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa w ruchu pieszym i rowerowym. Budowa ścieżki rowerowej pozwoli na zapewnienie swobodnego przejazdu dla rowerzystów i użytkowników hulajnóg elektrycznych. Poprawi się również komfort użytkowania przystanku tramwajowego „Prokocim 02”.
powrót