Projekt lokalny - Dzielnica XII
NR 45:
(rowerowy)Bezkolizyjny Prokocim
Edycja Budżet Obywatelski 2024 Projekt lokalny - Dzielnica XII Realizacja projektu odbywać się będzie w przestrzeni ogólnodostępnej.
530 000,00 PLN
kwota potrzebna do realizacji
Lokalizacja
Główna lokalizacja: Pętla tramwajowa Prokocim
Krótki opis projektu
Projekt (rowerowy)Bezkolizyjny Prokocim zakłada relokację przystanku tramwajowego i wykonanie ścieżki rowerowej wzdłuż pętli tramwajowej Prokocim
Opis projektu
Celem projektu jest wyeliminowanie kolizyjnego przejazdu rowerowego w okolicy pętli tramwajowej Prokocim. W ramach projektu, przewiduje się relokację przystanku tramwajowego. Zabieg ten pozwoli na budowę ścieżki rowerowej i zapewnienie swobodnego przejazdu dla rowerzystów i użytkowników hulajnóg elektrycznych.
Na zaznaczonym na czerwono obszarze o powierzchni mniej więcej 200 metrów kwadratowych planuje się wybudowanie ścieżki rowerowej lub wyznaczenie strefy przeznaczonej na przejazd rowerowy, która pozwoli na bezkolizyjny ruch rowerowy.
UZASADNIENIE PROJEKTU
Realizacja projektu pozwoli na wyeliminowanie niebezpiecznych sytuacji kolizji ruchu pieszego i rowerowego. Często rowerzyści przejeżdżają przez ten obszar, gdy na przystanku tramwajowym pasażerowie oczekują na nadjeżdżający tramwaj. Takie sytuacje są niebezpieczne, a "wąskie gardło" rowerowe może być w prosty sposób wyeliminowane przez odpowiednią kanalizację ruchu rowerowego poza obszar przystanku tramwajowego. Podobne rozwiązania można spotkać na przebudowanym przystanku Prokocim Szpital (jadąc rowerem w stronę Rżąki) lub przystanku Malborska jadąc do centrum.
Nazwa | Opis | Koszt |
---|---|---|
Projekt | Opracowanie dokumentacji projektowej | 70 000,00 PLN |
Realizacja | Wykonanie robót budowlanych | 460 000,00 PLN |
530 000,00 PLN |
Nazwa | Opis | Data |
---|---|---|
Projekt | Opracowanie dokumentacji projektowej | 2025 |
Realizacja | Wykonanie robót budowlanych | 2026 |
Galeria
Charakterystyka długoterminowych
skutków: Realizacja projektu przyczyni się do poprawy bezpieczeństwa w ruchu pieszym i rowerowym. Budowa ścieżki rowerowej pozwoli na zapewnienie swobodnego przejazdu dla rowerzystów i użytkowników hulajnóg elektrycznych. Poprawi się również komfort użytkowania przystanku tramwajowego „Prokocim 02”.