Często zadawane pytania

Rejestracja i obsługa kont

  1. Jak założyć konto na portalu?
    Instrukcja zakładania konta dostępna jest tutaj.
  2. Czy jeśli głosowałam(em) w poprzedniej (IV) edycji Budżetu Obywatelskiego, mogę zalogować się na te same dane?
    Tak, raz założone konto jest aktywne.
  3. Czy aby zarejestrować się jako użytkownik, muszę mieć adres e-mail?
    Tak, aby zarejestrować się jako użytkownik portalu budzet.krakow.pl, konieczne jest posiadanie adresu e-mail.
  4. Czy aby zarejestrować się jako użytkownik, muszę mieć telefon komórkowy?
    Tak, wymagane jest posiadanie numeru telefonu komórkowego, na który wysyłany jest kod potrzebny przy rejestracji.
  5. Czy jeśli chcę zgłosić projekt do Budżetu Obywatelskiego, muszę być zarejestrowany jako użytkownik budzet.krakow.pl?
    Wnioski do budżetu obywatelskiego składa się wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej www.budzet.krakow.pl. Aby zgłosić projekt, musi Pani (Pan) być zarejestrowanym użytkownikiem portalu budzet.krakow.pl
  6. Źle wybrałam(em) dzielnicę/zmieniłem numer telefonu komórkowego, czy mogę poprawić dane?
    Tak, wszystkie z podanych danych można poprawić po zalogowaniu, klikając na menu po lewej stronie pozycję „Aktualizacja danych”
  7. Źle wpisałam(em) dane podczas rejestracji, czy mogę je poprawić?
    Tak, wszystkie z podanych danych można poprawić po zalogowaniu, klikając na menu po lewej stronie pozycję „Aktualizacja danych”
  8. Nie dostałam(em) SMS-a z kodem potrzebnym do rejestracji, co mam zrobić?
    Przede wszystkim proszę upewnić się, że wprowadził(a) Pan(i) poprawnie swój numer telefonu komórkowego oraz że telefon jest włączony i jest w zasięgu sieci telefonii komórkowej. Jeśli mimo to, nie otrzymuje Pan(i) SMS-a, prosimy o kontakt mailowy na adres mpi@um.krakow.pl
  9. Zapomniałam(em) hasła, co robić?
    W takim przypadku można skorzystać z procedury przypomnienia hasła. Na Pani (Pana) adres e-mail, podany podczas rejestracji zostanie wysłany indywidualnie tworzony link, pozwalający na ustawienie nowego hasła.
  10. Konto na mój nr PESEL jest już zarejestrowane w systemie, ale to nie ja je zarejestrowałem, co zrobić?

W przypadku, kiedy konto na dany nr PESEL jest już założone, a osoba twierdzi, że to nie ona zakładała konto, po zweryfikowaniu tożsamości możemy usunąć zarejestrowane nieprawidłowo konto wraz z oddanymi z niego głosami.

Aby w tej sytuacji zweryfikować swoją tożsamość, należy

a) przesłać prośbę o usunięcie błędnego konta wraz ze skanem dowodu osobistego mpi@um.krakow.pl lub

b) pojawić się osobiście w siedzibie UMK przy pl. Wszystkich Świętych 3-4, pok. 29, w godz. 8-15, pon-pt. z dowodem osobistym lub innym dokumentem potwierdzającym tożsamość, zawierającym nr PESEL.

Pokaż metkę
Osoba publikująca: ARTUR LEWANDOWSKI
Podmiot publikujący: Budżet Obywatelski
Budżet Obywatelski