Otwarty nabór na Członków Rady Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa
NABÓR ZAKOŃCZONO
Mieszkanki i mieszkańcy Krakowa, będący Wnioskodawcami zwycięskich projektów z edycji; I – X w ramach Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa, chcący rozpocząć pracę w Radzie, mogą przesłać wniosek do Prezydenta Miasta Krakowa o powołanie do Rady za pośrednictwem;
- dedykowanego formularza w formie on-line FORMULARZ TUTAJ ,
- przesłanie WNIOSKU w formie papierowej na adres Wydział Polityki Społecznej ul. Jana Dekerta 24, 30-703 Kraków z dopiskiem RBO – NABÓR,
- przesłanie na adres budzetobywatelski@um.krakow.pl podpisanego odręcznie skanu wniosku.
Warunki naboru dostępne są TUTAJ. Nabór trwa do 29 marca 2024 roku
Decyzję o powołaniu członków rady strony społecznej podejmuje prezydent m.in. na podstawie analizy doświadczenia kandydata w zakresie partycypacji społecznej.
Do zadań rady należy:
- monitorowanie wdrożenia i realizacji harmonogramu budżetu obywatelskiego, proponowanie zasad oraz rozwiązań w celu prawidłowej jego realizacji,
- promocja idei budżetu obywatelskiego,
- wyrażanie – na wniosek Prezydenta Miasta Krakowa – opinii w sprawach związanych z poszczególnymi etapami realizacji budżetu obywatelskiego
- realizacja innych zadań wskazanych we właściwej uchwale Rady Miasta Krakowa w sprawie Budżetu Obywatelskiego Miasta Krakowa.
Oprócz czterech przedstawicieli strony społecznej w skład rady wchodzi dwóch przedstawicieli prezydenta, po czterech przedstawicieli rady miasta oraz rad dzielnic Miasta Krakowa.
Kadencja przedstawicieli strony społecznej trwa dwa lata.